Pazarda satılan malı alıp mağaza vitrinine koyunca, fiyatı kaça katlıyor değil mi?
Bizim oralarda siyasetçilerin büyük çoğunluğu aynen böyle.
Aslında &[#]8220;pazar&[#]8221; malı&[#]8230;
Ama bir siyasi partiye girip etiket kazandıklarında, &[#]8220;mağaza&[#]8221; malı gibi değer kazanıyorlar.
Sokakta görseniz, çok affedersiniz, &[#]8220;&[#]8230;&[#]8230;&[#]8230; teki&[#]8221; diyeceğiniz adam, bir anda &[#]8220;Başkan&[#]8221;, &[#]8220;Reis&[#]8221; diye selamlanmaya başlıyor.
Resmi toplantılarda, davetlerde görüyoruz kendilerini.
Seçim öncesi &[#]8220;kenti düşünen adam&[#]8221; rolünü oynuyorlar.
Seçimden sonra &[#]8220;kendini düşünen adam&[#]8221; oluyorlar.
Şimdi, &[#]8220;Niye isim yazmıyorsun?&[#]8221; diye kızanlarınız olacak, biliyorum.
Ama o kadar malı bu köşeye sığdıramıyorum.
Nüfus kağıdın kimde?
Bir de öyle siyasetçi tipleri var ki memlekette&[#]8230;
Adamın bir kimliği var, ama kimliği cebinde değil.
Diploması var, ama diploması elinde değil.
Babalarının izin verdiği kadar siyaset yapacaklar.
Babalarının izin verdiği kadar para harcayacaklar.
Bunları görünce, &[#]8220;Babalarının kasayı, masayı, nüfus kağıdını teslim etmediği adama biz bir beldeyi, ilçeyi, ili nasıl teslim edeceğiz?&[#]8221; diyorum kendi kendime.
Bazen milletvekili oluyorlar, bazen milletvekili olmak istiyorlar, bazen il-ilçe başkanı oluyorlar.
Babalarının oy vermediği adamlar halktan oy istiyor, isteyecekler.
Yazsam sıkıntı, yazmasam gönül razı değil.
İki arada, bir derede&[#]8230;
Arzuhalim yaz yâre böyle&[#]8230;
&[#]8220;Feda&[#]8221;-&[#]8220;kar&[#]8221;lar&[#]8230;
Dün sosyal medyada bir söze rastladım. Kimin olduğunu bulamadım.
Önce o sözü paylaşalım sizinle&[#]8230;
&[#]8220;Fedakarlık karşılıklı olana denir. Biri &[#]8216;feda&[#]8217; ederken diğeri &[#]8216;kar&[#]8217; ediyorsa, ona ticaret denir. &[#]8221;
Tam olarak Zonguldak için söylenmiş bir söz.
Zonguldak &[#]8220;feda&[#]8221; ediyor, ediliyor. Ama birileri sürekli &[#]8220;kar&[#]8221; ediyor.
Biz de seyrediyoruz. Feda-karlık ediyoruz.
Allah sonumuzu hayır etsin&[#]8230;
Erdoğan olamaz&[#]8230;
Hem CHP, hem de MHP ısrarla, &[#]8220;Recep Tayyip Erdoğan, Cumhurbaşkanı olamaz&[#]8221; diyorlar.
Kardeşim, siz öyle bir aday çıkartın ki, Erdoğan, Cumhurbaşkanlığı seçimini kaybetsin. Sizin desteklediğiniz aday seçimi kazansın, sorun çözülsün.
&[#]8220;Hayır, Erdoğan&[#]8217;dan Cumhurbaşkanı olmaz.&[#]8221;
Peki, kim olsun? Daha belli değil. Parti içinde adam yok. Dışarıda arıyorlar. Aydın Doğan&[#]8217;a soruyorlar. Uğur Dündar mı olsun, Taha Akyol mu olsun?
CHP, Uğur Dündar&[#]8217;ı istiyor. Taha Akyol olursa, MHP ile uzlaşacaklarmış.
CHP&[#]8217;nin anketçisi çıkmış; Süleyman Demirel, Hüsamettin Cindoruk ve İlhan Kesici&[#]8217;yi öneriyor.
Biz gülmekten öleceğiz, adamlar seçilmeden ölecek.
Şimdi anlıyor musunuz neden AK Parti tek başına iktidar oluyor Türkiye&[#]8217;de...
Sen parti içinden bir cumhurbaşkanı adayı bile çıkarama, iki-üç parti ittifak kurmaya çalış, tabii ki halk gider tek başına AK Parti&[#]8217;yi iktidara getirir.
Ecevit&[#]8217;e &[#]8220;Anayasa kitapçığı atıldı&[#]8221; diye borsa tepetaklak olmuş, hükümet gitmişti.
Bu hükümete ayakkabı kutusundan çelik para kasasına kadar atılmayan kalmadı.
Hala yerinde.
Nedeni, muhalefetin iktidarsız oluşu&[#]8230;