CHP Gaziantep İl Başkanlığı binasının kapı ve kepenklerinin kırılarak içeri girilmesi, parti içinde yaşanan tartışmaların ne kadar tehlikeli bir noktaya sürüklendiğini gösteriyor.
Siyasi görüş ayrılıkları, farklı düşünceler ve parti içi mücadeleler, demokrasinin doğal bir parçasıdır.
Ancak bu mücadelelerin; şiddet, vandalizm ve saldırılarla anılması kabul edilemez.
Hele ki, CHP gibi köklü bir siyasi partide, hiç kabul edilemez.
Gaziantep'te yaşanan olayın ardından CHP Zonguldak İl Başlanlığı'ndan gelen açıklamalar dikkat çekiciydi.
İl Başkanı Devrim Dural'ın kullandığı ifadeler ise, özellikle öne çıktı.
"Alın binayı başınıza çalın. Bizler sokaktayız, alandayız" sözleriyle parti binalarından çok sahadaki siyasi mücadelenin önemine vurgu yaptı.
Ancak bu açıklama, ister istemez bazı soruları da beraberinde getiriyor.
Gaziantep'te yaşanan bir olay üzerine yapılan değerlendirmede neden Zonguldak'taki parti içi dengelere gönderme yapma ihtiyacı hissedildi? Devrim Dural'ın açıklamalarında Zonguldak'taki Kemal Kılıçdaroğlu'na yakın isimlere yönelik bir mesaj mı vardı?
Gaziantep'teki saldırının ardından yapılan açıklama, neden doğrudan Zonguldak'a bağlandı?
Oradan buraya kadar arada kaç şehir var?
Zonguldak'ta böyle bir gerilim mi bekleniyor?
Yakın zamanda parti içinde benzer bir olay yaşanacağına dair bir endişe mi var?
Bugüne kadar Zonguldak'ta kapıların kırıldığı, binaların basıldığı bir tablo görülmedi.
O halde bu kadar sert ve meydan okuyan bir dilin sebebi nedir?
Devrim Dural, Gaziantep'te yaşanan olayı değerlendirirken, yalnızca bir tepki mi gösterdi?
Yoksa Zonguldak'taki parti içi muhalefete de bir mesaj mı verdi?
Ve bir başka soru...
Henüz ortada somut bir tehdit yokken yapılan bu çıkış, olası bir gelişmeye karşı önceden verilmiş bir siyasi pozisyon mu?
Siyasette zamanlama da, kullanılan ifadeler de tesadüf olamaz.
Belediyenin beceriksizliği!
Kozlu Belediyesi’nin, "21 Haziran Zonguldak’ın Kurtuluşu ve Uzun Mehmet’i Anma Günü" etkinlikleri kapsamında duyurduğu "SoloTürk" gösterisi, vatandaşların tepkisine neden oldu. Günler öncesinden yapılan paylaşımlarda SoloTürk’ün Zonguldak semalarında gösteri uçuşu gerçekleştireceği belirtilirken, etkinlik günü belediyenin sosyal medya hesaplarındaki duyuru “Muharip Uçuş” olarak değiştirildi.
Test uçuşları, gerçeğinden daha güzeldi.
Biz, Kozlu Belediyesi'nin organizasyon beceriksizliğini eleştirirken; bazıları bizim Türk Hava Kuvvetleri'ni eleştirdiğimizi düşündü!
Sosyal medyadaki troller böyle anlamak istedikleri için böyle yorum yaptılar.
Biz; neyi, kimi eleştirdiğimizi çok iyi biliyoruz.
Vatandaşlar, günler öncesinden Kozlu sahilindeki program için planlar yaptı.
Çoluk çocuk toplanarak gösterinin saatine yakın trafik çilesini çektiler.
Araçlarını nereye park edeceklerini bilemediler.
Saatler öncesinden sahile gelerek güneşin altında kaldılar.
Kimileri bizi; aslında Kozlu Belediyesi'nin "SoloTürk" diye paylaşım yapmadığını, bunu basının bu şekilde duyurduğu şeklinde suçladılar.
Bu yorumları yapanlara da Kozlu Belediyesi'nin ilk paylaşım fotoğrafını attık.
Belediye yetkililerinin "SoloTürk" ile "Muharip Uçuş" arasındaki farkı bilmesi gerekir.
Bir daha ki etkinliklerde lazım olur.