Zonguldak&8217;a doğalgaz gelmiş.


Koca koca milletvekilleri gelmiş, ellerinde meşaleler, açılış yapıyorlar.


&8220;Hey gidi koca Zonguldak, bu küçük adamların eğlencesine düşecek şehir miydin?&8221; dedim kendi kendime.


O tören yaptığınız Valilik binasının yerinde tarihi bir Valilik binası vardı bir zamanlar.


Ve o binanın önünde, Türkiye&8217;nin yüzde 90&8217;ının bilmediği golf sahamız vardı.


İstanbul, Ankara, İzmir&8217;den sonra belki de tenis kortu, golf sahası olan tek şehirdi bir zamanlar Zonguldak.


Zonguldak, cumhuriyet kentiydi. Zonguldak, cumhuriyetti. TTK, ayrı bir cumhuriyetti.


Bir zamanlar TTK&8217;nın ayrı parası vardı. Bakanlar, Başbakanlar, Meclis Başkanları çıktı bu şehirden. Valilik önünde tören yapıyorlardı önceki gün. &8220;Doğalgaz geldi&8221; diye&8230;


Türkiye&8217;nin yüzde 70&8217;ine gelmiş olan, Ereğli ve Alaplı&8217;da yıllardır kullanılan &8220;doğalgaz geldi&8221; diye&8230;


Beceriksiz, ufuksuz yöneticilerimiz yüzünden iki yıl geciken &8220;doğalgaz geldi&8221; diye&8230;


Bunlar, Kanalizasyon ve Atıksu Arıtma Tesisi&8217;ni de Genel Başkan getirerek açmışlardı.


Sonra belediyenin kanalizasyonunu dereye vermişlerdi.


Karakum&8217;a açıktan p.k akıyordu. Bizi bu törenlerle kandırıyorlar.


Ve koca vekil diyor ki:


&8220;Bu bir başlangıç, bunlardan daha fazlasını yapmazsak, Akdemir&8217;den bunun hesabını sormak durumunda oluruz. Siz sormazsanız, merak etmeyin, biz sizin adınıza sorarız. Hiç şüpheniz olmasın. Zonguldak&8217;ın girişine bakıyoruz, böyle mi olması lazım?&8221;


Neyi soracaksın Sayın Mehmet Haberal?


23 Nisan&8217;da o Başkan&8217;ın koltuğuna bir çocuk oturdu.


&8220;www.pusulatv.net&8221; adresine gir de izle.


Biz fark göremedik. Bakalım siz görebilecek misiniz?



Akrep gibisin kardeşim&8230;



Önceki gün, bu köşede, &8220;En büyük suç, Zonguldak halkının&8221; başlıklı bir yorum yayınlandı. Ve o akşamüstü değerli büyüğümüz TMMOB Mimarlar Odası Zonguldak İl Temsilcisi, CHP Zonguldak Belediye Meclis Üyesi Turhan Demirtaş, &8220;Sana bir e-mail attım. Oku bakalım&8221; dedi, telefonu kapattı. Muhteşem bir Nazım Hikmet şiiri.


Ne güzel söylemiş Üstat Nazım Hikmet&8230;


&8220;Akrep gibisin kardeşim,


korkak bir karanlık içindesin akrep gibi.


Serçe gibisin kardeşim,


serçenin telaşı içindesin.


Midye gibisin kardeşim,


midye gibi kapalı, rahat.


Ve sönmüş bir yanardağ ağzı gibi korkunçsun, kardeşim.


Bir değil,


beş değil,


yüz milyonlarlasın maalesef.


Koyun gibisin kardeşim,


gocuklu celep kaldırınca sopasını


sürüye katılıverirsin hemen


ve âdeta mağrur, koşarsın salhaneye.


Dünyanın en tuhaf mahlûkusun yani,


hani şu derya içre olup


deryayı bilmeyen balıktan da tuhaf.


Ve bu dünyada, bu zulüm


senin sayende.


Ve açsak, yorgunsak, alkan içindeysek eğer


ve hâlâ şarabımızı vermek için üzüm gibi eziliyorsak


kabahat senin,


-demeye de dilim varmıyor ama-


kabahatin çoğu senin, canım kardeşim!&8221;



GÜNÜN SÖZÜ:



Adam, yine adamdır, eğer olmaz ise bir pulu&8230;


Eşek, yine eşektir, atlastan olsa çulu.