Siyasetçi, bu kadar onursuz olmak zorunda mı?
Siyaset, onursuzların da, omurgasızların da mesleği haline gelebilir mi?
Omurgasızlık, siyaset ile legalleştirilebilir mi?
Omurgasız, onursuz ve kaburgasız yaşamak, siyasetçilerin meslek hastalığı kabul edilebilir mi?
Tüm tepkilerin, söylemlerin ve uygulamaların çıkış noktası, sonuç noktası olan siyaset bu haldeyse; temiz bir toplumdan, ilkeli bir toplumdan, şeffaf bir toplumdan ve ülkeden bahsedilebilir mi?
Döneklik, bu kadar kolay olabilir mi?
Döneklik, bu kadar kolay kabul görebilir mi?
Dönekler, bu kadar kolay aklanabilir mi?
Bu soruların yanıtını pek çoğumuz biliyoruz.
Görülen o ki, zaman ve kavram kargaşası içinde yaşayanlar siyasete soyundukça; kişiliklerini, kimliklerini ve var olan onurlarını da kaybediyorlar.
Ve onursuzluğu, dönekliği legal hale getirmek için farklı kılıfları da bulmayı başarıyorlar.
[*] [*] [*]
30 Mart&[#]8217;ta bir seçim oldu.
Eksiğiyle, fazlasıyla bir seçim dönemi yaşandı.
Sonuçtan memnun kalan oldu, kalmayan oldu.
Özeleştiri yapan oldu, yapmayan oldu.
Özelinde ciddi ciddi incelenip ileriye notlar bırakılması gereken bir seçim dönemi yaşadık.
Ve bu seçim döneminin önemli konularından biri de, partilerdeki dönekler oldu.
Karaktersizler oldu.
Mesela, AK Parti, Ali Bektaş ile Zonguldak Belediye Başkanlığı&[#]8217;nı 700 oyla kaybetti.
Birilerine göre seçim sürecinde her şey iyiydi.
Süperdi, süper ötesiydi.
Seçim bitti, bayraklar açıldı.
Bazılarının eski hastalığı nüksetti.
Bayraklar açıldı.
Hamdi Uçar, birden kötü oldu.
Ali Bektaş, kötü oldu.
Kazansaydı, Hamdi Uçar ve Ali Bektaş ile yapılacak işler olacaktı.
O zaman iyi olacaktı her şey.
Yahu madem bu adamlar bu kadar kötüydü, o zaman ne diye gittin belediye meclis üyeliğine aday oldun?
Ne diye bu adamları bu kadar ateşli savundun?
Ne diye listeye girebilmek için 50 kişiyi devreye soktun?
Ne diye seçim çalışmalarına katıldın?
Sade bir partili olarak kalsaydın.
Ali Bektaş kazansaydı, iyiydi.
Kazanamadı, kötü oldu.
O zaman da böyle konuşsaydın.
Bugün adam gibi ortalarda dolaşsaydın.
[*] [*] [*]
Mesela, CHP&[#]8217;ye gelelim&[#]8230;
İl Başkanı Halil Furat; şöyle eksik, böyle beceriksiz&[#]8230;
Bugün mü aklına geldi?
700 oy farkla başkan seçilen Muharrem Akdemir, şunun emrinde, bunun emrinde&[#]8230;
Şöyle beceriksiz, böyle beceriksiz&[#]8230;
Bugün mü aklına geldi?
İyi de, zaten böyle değil miydi?
Esasında böyle olduklarını zaten biliyordun.
Meclise girseydin, Akdemir çok iyi olacaktı.
Halil Furat çok iyi olacaktı.
Ne oldu bugün?
Meclise giremedin, istediğini koparamadın, adamlar kötü oldu.
Girseydin, iyi olacaklardı.
Keşke seçim öncesi de böyle deseydin.
Akdemir ve Furat&[#]8217;ı dün de eleştirseydin.
Dün de Facebook&[#]8217;tan sallasaydın.
&[#]8220;Akdemir&[#]8217;le olmaz&[#]8221; deseydin.
Bunca yanlış işler varken; mantıksız, akıldan yoksun savunmalara girmeden önce düşünseydin.
[*] [*] [*]
Aynı şey kısmen de olsa MHP&[#]8217;de yaşanıyor.
Aynı şey partilerin ilçe örgütlerinde yaşanıyor.
Siyaset; dün söylediği ile bugün söylediği birbirini tutmayan omurgasızlara kaldığı sürece, bu düzenbazlara, çıkar odaklı çalışan kimliksizlere kaldığı sürece, kentte kalite düşecek.
Biraz dürüst olun.
Biraz delikanlı olun.
Ya seçimden önce konuştuğunuz gibi konuşun.
Ya da susmasını bilin, davanıza (eğer gerçekten varsa) sahip çıkın.
Hamdi Uçar ne yapmaya çalışıyor?
AK Parti Zonguldak İl Başkanı Hamdi Uçar, bazen açıklamalarıyla şaşırtıyor.
Ya ne demek istediğini anlayamıyoruz, ya da Başkan Uçar ne demek istediğini anlatamıyor.
Ya da bazı yaşanmışlıkları unutuyor.
TTK&[#]8217;nın işçi açıkları ve zararın artmasıyla ilgili TTK Genel Müdürü Burhan İnan ve GMİS Genel Başkanı Eyüp Alabaş&[#]8217;ın yaklaşımını eleştiren AK Parti İl Başkanı Hamdi Uçar, TTK&[#]8217;ya işçi alımı konusunda büyük bir gaf yapmış.
Alabaş ve İnan&[#]8217;ın kafalarına göre hareket ettiğini, kendileriyle birlikte hareket etmedikleri için mesafe alamadıklarını söylemiş.
Uçar, şunları demiş:
&[#]8220;Hiç kusura bakmasınlar; ne idare, ne sendika hiçbir yetkili şahsıma ya da milletvekillerimize ne yapılmasıyla ilgili bir taleplerini dile getirmediler. Hep &[#]8216;biz yaparız, ederiz&[#]8217; ile konuyu geçiştirdiler. Hep kendi içlerinde bu işleri çekip çevirmeye çalıştılar. 3 milletvekilimiz var ve milletvekillerimize çok somut bir şekilde iletmiş olsalardı ilgililerle görüşülmesi, iletişim kurulması anlamında büyük mesafe almış olurlardı.&[#]8221;
İş mi bu şimdi Hamdi Başkan?
Baştan beri, &[#]8220;TTK zararını azaltamadı. Üretim sözünü tutamadı. Hükümet sıcak bakmaz&[#]8221; diyen sen değil miydin?
Bugüne kadar pek çok görüşme trafiği oldu.
İşçi alımı için birlikte yaptığınız görüşmeler oldu.
Onları da mı unuttun?
TTK Genel Müdürü Burhan İnan ve GMİS Genel Başkanı Eyüp Alabaş ile yönetiminin bu konularda beceriksiz olduğunu baştan beri söylüyoruz.
İnan, bürokrat olduğu için günü kurtarıyor.
GMİS ise, iktidarınız ile kötü olmama adına özenli ve dikkatli gidiyor.
Başkan Alabaş, iktidar ile çatışarak, TTK&[#]8217;ya işçi aldıramayacağını biliyor.
Bunlara rağmen TTK ve GMİS ile iktidar milletvekilleri ve sizler TTK&[#]8217;ya işçi alımında bir senkron yakalayamadınız.
Samimi olarak söylemek gerekirse, böyle bir senkron yakalamak için fazla bir çabanız da olmadı.
İnan ve Alabaş&[#]8217;ı pek çok konuda eleştirebiliriz.
Beceriksizliklerini söyleyebiliriz.
Peki ya siz&[#]8230;
Siz iktidar değil misiniz?
İktidarın Zonguldak İl Başkanı değil misiniz?
Kentin durumu ortada&[#]8230;
İşte ÇATES gidiyor.
Neler olacağı belli.
Yeni yatırım alanları yok.
İstihdam alanları yaratamadınız.
Hadi TTK ve GMİS beceriksiz&[#]8230;
Kaldı ki, size ve milletvekillerine kaç defa ilettiler.
Ama iktidarınızdan beklenen yanıtı alamadılar.
Peki, böyle bir durumda siz ne yaptınız?
Tüm bunları nasıl söyleyebiliyorsunuz?
Hadi onlar kafalarına göre hareket ettiler&[#]8230;
Siz ne yaptınız?
Siz bu kentin evladı değil misiniz?
İktidarın temsilcisi değil misiniz?
Neyin davetini bekliyorsunuz?
&[#]8220;Yeni işçiler için performansa dayalı ücretlendirmede anlaşamadılar&[#]8221; diyerek mazeret üretme hakkınız yok.