Zonguldak&[#]8217;taki Iraklılar, işsizlik sorunu çekiyor.

Dün bu nedenle Valilik binasına geldiler.

Iraklı vatandaşların durumu gerçekten kötü&[#]8230;

Söyleyecek bir şey yok.

Çalışma izinleri olsa, nerede çalışacaklar, merak ediyorum.

Zonguldak&[#]8217;ta işsizlik o kadar çok ki&[#]8230;

İşsizlikten insanlar kaçak ocaklarda çalışıyor.

Özel ocaklar biraz daha hallice...

Mesela, maden ocağında çalışır mı bu arkadaşlar?

TTK&[#]8217;ya işçi alınırken, maden şehitlerinin çocuklarına, terör şehitlerinin yakınlarına ayrıcalık tanınıyordu.

Şimdi Suriye ve Irak&[#]8217;tan gelenlere de bir ayrıcalık tanınacak mı?

İnsanlar; vatanından, toprağından kopmasın.

Allah yardımcıları olsun.

Müfettişler geldi&[#]8230;

Sağlık Bakanlığı müfettişleri, 112 Acil Servis&[#]8217;te yaşanan skandalın ardından Zonguldak&[#]8217;ta incelemeye başladılar. Bize gelen bilgilere göre, bu müfettişler zaten ilimizde bir süredir görev yapıyorlarmış. Yani idare ile iyi ilişki içindeler. Hatta bir hafta sonu pikniğe bile gitmişler. Bu çok güzel bir şey... İnşallah soruşturma da piknikteki samimiyet gibi olmaz. Ölen öldüğüyle kalmaz. Sorumlular cezalandırılır. İl Sağlık Müdürü Bilal Cin&[#]8217;in bu soruşturmadan nasıl çıkacağını gerçekten merak ediyorum. Bir sürü olay yaşanırken, 112 ambulanslarının Müdürlük önünde yatışını nasıl açıklayacak?

Keşke böyle olmasaydı&[#]8230;

Gazeteciler, seçim dönemlerinde yaptıkları ve yapmadıkları haberlerle değerlendirilirler. Şimdi başka bir şey oldu. Ereğli&[#]8217;de 30 Mart yerel seçimlerinde AK Parti Ereğli Belediye Başkan Adayı Hüseyin Uysal&[#]8217;a açık destek veren Hasan Sarıalp, Sina Çıladır ve Yusuf Zobar, belediye basın bürosuna işbaşı yaptılar.

Seçimden önceki çalışmanın karşılığını aldı arkadaşlarımız. AK Parti&[#]8217;ye çalıştılar, kazanınca kapağı belediyeye attılar. Biz bu arkadaşlardan, &[#]8220;Bizim amacımız Halil Posbıyık&[#]8217;ı devirmekti. Belediyeye işe girmek değildi&[#]8221; şeklinde bir yaklaşım sergilemelerini beklerdik. Ama olmadı. Meğer bu arkadaşların derdi, Halil Posbıyık&[#]8217;ın devrilmesini bekleyip belediyeye işe girmekmiş.

Bu görevi yıllardır başarıyla sürdüren Serkan Aydemir ve Altan Akçakese ise yıllık izne ayrıldı. Serkan Aydemir, belediyede kadrolu personel... Onu başka bir birime gönderebilirler. Altan Akçakese ise, taşeron işçisi. Muhtemelen çıkış verirler.

İşe giren üç kişi, taşeron bir şirket üzerinden işe alındılar. Yaklaşık bin 150 lira aylık ücret alacaklar. Beş yıl boyunca işten atılmazlarsa, kişi başı 70&[#]8217;şer bin liranın üzerinde gelirleri olacak. Oysa sıradan bir gazeteci, çalıştığı yayın kuruluşunda da aynı parayı, hatta daha fazlasını çok rahat kazanabiliyor.

Belediye, illa bu gazetecilere ödeme yapacaktıysa, o halde taşeron firma, bu arkadaşlara çalıştıkları yayın kuruluşunda bu paraları verseydi, belediye için daha iyi olmaz mıydı? Hem arkadaşlar çalıştıkları yayın organlarında belediye haberleri yaparlardı, hem de belediye bir taşla iki kuş vurmuş olurdu.

Bu arkadaşların bazıları da sol gelenekten geliyor. Yayınlarına bakıyorsunuz oooooo. Bıçak gibiler. Ama AK Parti&[#]8217;ye çalışıp, AK Partili belediyede çalışmakta hiçbir sakınca görmüyorlar.

&[#]8220;Basın, etik, ahlak, çıkar&[#]8221; sözlerini de dillerinden düşürmüyorlar.

Bu konuda söyleyecek çok sözümüz var. Ama yeter.

Arkadaşlara yeni işlerinin hayırlı olmasını diliyoruz.

Allah işlerini rast getirsin.

Zonguldak Belediyesi&[#]8217;nde şimdilik böyle bir uygulama olmaması iyi.

Hiç olmazsa, gazeteciler kendi içlerinde rekabet ediyorlar.

Bir de belediye işi için rekabet başlasaydı, kötü olurdu.