Zonguldak&[#]8217;ta özel sektör kömür şirketlerinin öncülüğünü yapan Demir Madencilik&[#]8217;in sektör dışındaki en ciddi yatırımı DemirPark Alıveriş ve Yaşam Merkezi ile Dedeman Otel olmuştu.

Demir Madencilik, AVM ve otel projeleriyle kente katkı yapmış, ancak hem marka değeri, hem de ekonomik olarak beklediği sıçramayı yapamamıştı.

Şimdi Çatalağzı Termik Santrali&[#]8217;nin (ÇATES) ihalesini kazandılar.

Eğer 351 milyon Dolarlık kaynağı bulup ÇATES&[#]8217;i alırlarsa, gerçek sıçramayı yapmış olacaklar. Ve sınıf atlayacaklar. Artık gerçek bir sanayici, gerçek bir üretici sınıfına girecekler.

Devletin muhatap aldığı, ciddi bir şirket olacaklar.

Bilgisayar oyunlarında &[#]8220;Level&[#]8221; atlama vardır. Bir üste çıkmak, aşama kaydetmek anlamında kullanılır.

Bu satış gerçekleşirse, Demir Madencilik, gerçekten &[#]8220;Level&[#]8221; atlamış olacak.

Başta ithal kömür ticareti yapan İşadamı Teoman Papila ve yerli kömür üreticileri de şirkete ortak olursa, Zonguldak&[#]8217;ta ilk kez birlikte iş yapma kültürü konusunda da aşama kaydedilmiş olacak.

Çünkü ilk kez insanlar ortaya ciddi paralar koyup kazanç bekleyecek.

DEVREKTAŞ, DOKAP, Filyos Ateş Tuğla gibi kötü örneklerden sonra ÇATES&[#]8217;in başarıya ulaşması, Zonguldak&[#]8217;ın kaderini değiştirebilir.

İnşallah bu konuda da &[#]8220;Level&[#]8221; atlarız&[#]8230;

Böyle bayram mı olur?

1 Mayıs İşçi Bayramı&[#]8230; Çalışanlar meydanlara çıkacak, slogan atarak yürüyecek, konuşmalar yapılacak, sorunlar dile getirilecek. Herkes mutlu bir şekilde evine gidecek.

Olması gereken bu&[#]8230; Zonguldak&[#]8217;ta da böyle oldu.

Ya İstanbul&[#]8217;da... Ya Ankara&[#]8217;da&[#]8230;

Günler öncesinden sapanlar hazırlanmış.

Molotof kokteylleri yakılmaya hazır.

Havai fişekler atılmaya hazır.

Silahlar zulalanmış.

Örgütler pusuda.

Ortalık yangın yeri&[#]8230;

Sanki savaş çıkmış gibi görüntüler.

Eylemciler, havai fişek atıyor.

Polis, gaz fişeği, plastik mermi atıyor.

Polis, göstericiye vuruyor.

Göstericiler, polisi linç etmek istiyor.

Bu ne ya? Bu nasıl bayram? Bu nasıl işçi bayramı?

İşçinin molotofla, sapanla, havai fişekle ne işi olur?

İşçi hangi hakkını motolofla elde edecek?

Hangi hakkını sapanla elde edecek?

&[#]8220;Bayram&[#]8221; dediğin, herkesin mutlu olduğu bir gündür.

Siz eylem yaparak; hem gerçek emekçileri, hem halkı mutsuz ediyorsunuz.

Bunun adına da &[#]8220;sol-emek&[#]8221; diyorsunuz. Yazıklar olsun size&[#]8230;

CHP mitinginden kalabalıktı&[#]8230;

Madenci Anıtı&[#]8217;ndaki 1 Mayıs mitinginden dönen arkadaşlarımıza kalabalığın durumunu sordum.

&[#]8220;CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu&[#]8217;nun mitinginden kalabalıktı&[#]8221; dediler.

Nedenini sordum, &[#]8220;Edip Akbayram konser verdi&[#]8221; dediler.

Demek ki, vatandaş, siyasetçinin yalanlarını değil, sanatçıların duygularına daha çok değer veriyor.

Her 1 Mayıs&[#]8217;ta konserler düzenlersek, katılım daha da yüksek olur.

Gerçek emekçiler, emeğiyle geçinenler de o alanlarda olur.

Arkadaşlarımızın anlattığına göre, emek sömürüsü yapan bir sürü insan görmüşler Madenci Anıtı&[#]8217;nda.

Ama olsun.

Halkımız ayıracak onları eninde sonunda&[#]8230;