Esasında bu yazının dün yayınlanması gerekiyordu.
Ama önce, dünkü &[#]8220;1 Mayıs İşçi Bayramı&[#]8221; mitingini izlemek daha doğru olurdu.
Gittik, izledik.
Türkiye&[#]8217;de son dönem yaşanan politik tartışmaların ötesinde yolsuzluklar ve yargı üzerindeki tartışmalar, alanlarda insanları daha fazla kenetledi.
Ama yeterli değil.
Zonguldak, son 3 yıldır 1 Mayıs&[#]8217;ı önceki yıllara oranla daha yüksek katılımla kutluyor.
Dünkü kutlama son yılların en kalabalık 1 Mayıs&[#]8217;ı oldu.
Katılımcı gruplar, Madenci Anıtı&[#]8217;na daha seri girme çabasında olsaydı, coşku daha yüksek olacaktı.
Muhalif partiler, böyle dönemleri fırsata dönüştürmek isterler.
Bu çaba bazen sırıtır.
[*] [*] [*]
Dün de benzer manzaralar yaşandı.
Ama önemli olan çalışanlar adına nelerin söylendiğiydi.
Zonguldak&[#]8217;ın son dönemde yaşadıkları karşısında nelerin söylendiğiydi.
Genel Maden İşçileri Sendikası (GMİS) öncülüğünde demokratik kitle örgütlerinin ve meslek odalarının katılımıyla hazırlanan metinde önemli detaylar vardı.
Bunların başında elbette Türkiye&[#]8217;de son dönem yaşanan siyasi olaylar&[#]8230;
İşçi ve diğer çalışanların hoşnut olmadığı uygulamalar ve hükümetin ücret politikaları&[#]8230;
Hemen hemen her alanda önemli mesajlar verildi iktidara&[#]8230;
İktidarın Zonguldak&[#]8217;taki temsilcilerine&[#]8230;
Alana gelenler, &[#]8220;iş, ekmek, özgürlük&[#]8221; diyordu.
Çalışanlar adına&[#]8230;
İş bulup çalışamayanlar adına&[#]8230;
Emekliler adına&[#]8230;
Gelecek kaygısıyla yaşayan öğrenciler adına&[#]8230;
Oraya gelmeyen bu tür taleplere sırt çeviren, ama her gün ağlayan esnaf adına&[#]8230;
Kısaca hepimiz adına&[#]8230;
[*] [*] [*]
Alabaş&[#]8217;ın konuşması uzundu.
Dedi ki:
&[#]8220;Buradan Hükümeti, Adalet ve Kalkınma Partisi&[#]8217;nin kadrolarını, onların Zonguldak&[#]8217;taki temsilcilerini uyarıyoruz.
Zonguldak, Türkiye&[#]8217;nin aynasıdır.
Zonguldak, Türkiye&[#]8217;nin sanayisine yön vermiştir ve yön verecek potansiyele sahiptir.
Zonguldak, Emeğin Başkenti&[#]8217;dir, emekçilerin önderidir. Zonguldak&[#]8217;ı gözden çıkarmak, Türkiye&[#]8217;yi gözden çıkarmaktır.
1990 yılında Zonguldak&[#]8217;ı boşuna hedef yapmadılar.
1994 yılında maden ocaklarımızı, Kardemir&[#]8217;i, Erdemir&[#]8217;i hedef yapanların bir amacı vardı.
2002 yılından bu yana sürdürülen sinsi politikalarla TTK&[#]8217;yı küçültmek, ÇATES&[#]8217;e el koymak bu sürecin devamıdır.
Hedef, ülke sanayisidir.
Hedef, üretim ekonomisidir.
Bunu başarabilmelerinin yolu da emekçileri sindirmekten, susturmaktan geçiyor.
Buna izin vermeyeceğiz.&[#]8221;
[*] [*] [*]
Keşke ÇATES&[#]8217;e de izin vermeseydik.
Zonguldak&[#]8217;ta bu yapı varken, ülkede böyle bir iktidar varken, böyle bir muhalefet varken neye izin vermeyeceğiz?
İzin isteyen mi var?
[*] [*] [*]
Bunlar 1 Mayıs&[#]8217;ın görünen yüzüydü.
Bir de görünmeyen, görülmek istenmeyen yüzü vardı meydanda.
Aslında bu daha da acıydı.
Onları da biz gösterelim.
[*] [*] [*]
&[#]8220;İş, ekmek, özgürlük&[#]8221; adına Madenci Anıtı&[#]8217;na gelen, boy gösteren, hava atanların içinde; iş, ekmek ve özgürlüğü en fazla sömürenlerin boy gösterme çabası dikkat çekiciydi.
Adam avukat&[#]8230;
Sekreterine 500 lira zor veriyor.
Onu da düzenli ödemiyor.
Yıllardır sigorta yapmıyor.
Alabaş, konuşmasında, &[#]8220;1 Mayıs&[#]8221; diyor, &[#]8220;İş, ekmek, özgürlük&[#]8221; diyor, CHP saflarında yer tutmuş, alkışlıyor.
[*] [*] [*]
Alabaş konuşuyor.
Taşeron uygulamalarının son bulması gerektiğini söylüyor.
Haklı olarak AK Parti iktidarının her şeyi taşeronlaştırma çabasına isyan ediyor.
Ama başka bir durum var.
Taşeron işçisinin maaşını zamanında vermeyen, aylardır süründüren, mahcup şekilde paralarını isteyen işçileri, &[#]8220;Beğenmeyen gider&[#]8221; diyerek tehdit eden, parti yöneticisinin o işçilere sövüp tokatlamasına seyirci kalan CHP&[#]8217;li Belediye Başkanı alkışlıyor.
Alabaş, iktidara salladıkça, CHP&[#]8217;nin Milletvekili mutlu oluyor.
[*] [*] [*]
Adam patron&[#]8230;
Şuranın patronu, buranın patronu&[#]8230;
İşveren.
Egosu bin beş yüz.
Yanında bir de kimlik taşıyor.
Kimisi mesleki kimlik
Kimisi siyasi kimlik&[#]8230;
Bir de kimliğini kaybetmiş olanlar, kimlik arayışı içinde olanlar var.
Alanda atıp tutuyor.
İktidarın iş, ekmek ve özgürlükler üzerindeki baskılarına isyan ediyor.
Ama kendi çalışanlarının hakkını sömürüyor.
Parasını vermiyor, mesaisini yazmıyor, izin yaptırmıyor.
Bütçeyi alın terine değil, hovardalığa ayırıyor.
Sonra bunlar emekçi, sosyal demokrat, dini bütün oluyorlar!
Acaba kaçı soruyor kendisine;
&[#]8220;Ulan ben hangi yüzle bu alana gelip &[#]8216;iş, ekmek, özgürlük&[#]8217; diye kendime etiket arıyorum?&[#]8221; diye&[#]8230;
[*] [*] [*]
Başka bir grup daha&[#]8230;
İşe gitmeden maaş alan pek çok isim de oradaydı.
Kaytaranlar da oradaydı.
Devleti soyan, garibanı soyan, belediyeleri soyan, kurumları soyanlar da oradaydı.
İş politika yapmaya gelince, her şeyi unutmuşlar.
Pişkin pişkin o meydana gelmişler.
Her şeyi bitirmişler, sıra; tek derdi 1 Mayıs, tek sebebi iş, ekmek, özgürlük, tek arzusu Zonguldak olanların duygularını sömürmeye gelmişler.
[*] [*] [*]
Milleti bu kadar salak yerine koymayın.
Kim olduğunuz, hangi partili olduğunuz, neci olduğunuz hiç önemli değil.
Adam olun önce, adam&[#]8230;
Önce çalışanlarınızın parasını verin.
Emeklerine saygı gösterin de, alanlara öyle gelin.
Siz adam olmadan, bu iktidarları adam edemezsiniz!