Gençlik iyi değerlendirilirse bir imkana dönüşür aksi halde geçmiş senelerimizi
çöpe atmış oluruz. Ergenlik döneminde en belirgin özellikleri cesaretli,
coşkulu, adaletli, idealizimli ve baskın olmaktır gençlerin hülyası lakin
düşününüz ki bu ve benzerleri ileri yaşamında karakteristik rol belirleyici
olacaklardır kimisi şair, romancı, filozof, asker, ilim adamı, mimar, doktor
v.s olabilmek yolunda, Kültürlerini ailelerinden keza okullarında
kemikleştirerek eğitim süreçlerinin sonunda dil ve tarih bilincini kazanmış,
manevi değerlerini özümseyerek, fazilet ahlakını şahsiyetinin bir parçası
kılarak azim, gayret, disiplinliğiyle güçlendirilmiş bir gençlik çıkarabilmek
en büyük idealizmimiz olmalı.
Gençlerin kendilerini ifade etmede ve bilinçli akıl oyunlarını
geliştirmelerinde başarılı olmaları biraz da kendilerine bağlıdır kanımca, iş
hayatına atılacak olan gençler özellikle kararlı, atılımcı ve üretkenliğinin
yanında var olan kaynaklarını ne şekilde kullanacağını keşfetmesi gerekli lakin
bunları yaparken de deneyim, tecrübe sahibi insanların desteğine ihtiyaçları da
olacaktır elbet. Bunları öğrenme çerçevesinde ele aldığımızda bilhassa güvenli
ortam üzerinde durulması önem arz eder, Eğitim sisteminin temel amacı,
Vatandaşlarının ve toplumun refahını arttırmak, milli, birlik ve bütünlük
içinde, iktisadi, sosyal ve kültürel kalkınmayı desteklemek, hızlandırmak ve
milletini çağdaş uygarlığın yapıcı, yaratıcı ve seçkin bir ortağı yapmak için
muhtelif uzun süreçli kıstaslardan geçirilerek yararlı projelere imza atmaktır.
Gençlerde büyük olasılıkla elbet her bireyin atlatması gereken depresyonel
süreçleri vardır. Bu süreçlerden geçerken atlatması gereken konsantrasyon
güçlüğü, eyleme vuruk davranışlar, iç sıkıntısı, zihin yorgunluğu gibi
eylemlerini atlatabilmelerinde özellikle ailelerine çok iş düşmektedir. Bu
zaman zarfında duyarız hattaki başımıza gelmekte olan gencin bilahare kendi öz
baba ve anasına dahi tabiri caizse kafa tutması, her şeyi ben bilir ben
ulaşırım tavırları, hareketleri bir an sinirleri zıplatmaya hazırdır. Bu büyük
değişimlerin en büyük sebebi değişen bedenine ve beynine uyum yapan ergenin bir
taraftan da kimlik gelişimini tamamlamak, bireyselleşmek gibi zaruri süreci
yaşamasıdır.
Gençleri topluma kazandırmak asli görevimiz olmalıdır ki ön yargıyla hareket
etmek hem onlar hem de biz büyükler için eziyet halini alır. Gençlerin
kimilerinin yorumunca beğenilmeyenleri çok fazladır şöyle ki, serkeştirler,
argodur, basit şeylere meillidirler gibi lakin bunlar geçici ve tadımlık
tarzında eylemlerdir. Mühim olan o anlarda yanlarında olabilmek yüzündeki en
basit sivilceyi dahi ansızın savaş ilan eden gençle baş edebilmek bazen iş hayatındaki
en zorlu toplantı dan daha zorlu gelir bireye, gençliğin yanında arkadaş olmak
kendi yolunu bulmasına fırsat verilmesi, kimlik sahibi olmasını sağlamak,
dünyaya uyumlu bir biçimde intibak etmesini sağlamak kazançtır bizlerce,