Yer Manisa...
İlkokul Müdürü Yakup Ateş okula ait araziyi değerlendiriyor.
8 dönüm arazi.
Buğday ekiliyor.
Hasat ediliyor.
Buğday ayrı para.
Saman ayrı para.
Elde edilen gelir okulun bakım onarımında kullanılıyor.
Geri kalanı ihtiyaç sahibi öğrencilere harcanıyor.
[*][*][*]
Yer Gümeli...
Gümeli Ortaokulu Müdürü Soner Arslanoğlu...
Çalışıyor, çabalıyor.
Üretiyor.
Okulu ayakta tutuyor.
[*][*][*]
Bu ikisi faal okul.
Daha çok örnek var.
Birde atıl okullar var.
Sarıkorkmaz Mahallesi'nde Osmanlı Çileği için kurulan derneğe tahsil edildi.
Bahçesinde çilek üretiliyor.
Erdemir'den ciddi destek alındı.
Hatta...
Çilek fidesi dağıtıldı.
Amaç da buydu zaten.
Ancak bu bir kez oldu.
Eğer amacına hizmet etseydi.
Burası Kdz. Ereğli bölgesini çilek fidesine doyururdu.
Yani...
Atıl okul bir amaç için alındı.
İlk deneme güzel.
Sonrası gelmedi.
Bu durumda okullar var.
[*][*][*]
Köylerde var.
Örnek...
Hasbeyler köyü...
Önce okulun bahçesi temizlendi.
Bakım onarım yapılacak.
İleride köylünün hizmetine sunulacak.
[*][*][*]
Daha önce davrananlar var.
Atıl okulları aldılar.
Köyde hizmet binası yaptılar.
Köylünün, vatandaşın hizmetine sundular.
Halen amacına hizmet ediyor.
[*][*][*]
Atıl durumda olanlar var.
Biri çıkıp sahip çıksın diye bekliyor.
Bu arada yavaş yavaş çürüyor.
[*][*][*]
Bir de kendi malı gibi kullananlar var.
Kafasına göre duvar çeken.
Ekip biçen.
Ağacını kesen.
Araziyi kendine göre talan eden.
[*][*][*]
Sahip çıkılan değerlerimiz kıymetleniyor.
Halka faydalı oluyor.
Çökülen ve amacı dışında kullanılan okullar şahısların çıkarlarına hizmet ediyor.
Bazıları da yitip gidiyor.
Çürüyor.
[*][*][*]
Velhasılı...
Değerlerimize sahip çıkmalıyız.
Önce korumalıyız.
Mümkünse...
Üretime kazandırmalıyız.
Ama şahısların çıkarlarına hizmet etmesine engel olmalıyız.
Çürümesine izin vermemeliyiz.