Tarih öğretmeni, arka sırada dalga geçen öğrenciyi sözlüye kaldırmış:

- Söyle bakalım, Kartaca Savaşı'nı kim yaptı?

Öğrenci, süklüm-püklüm boynunu bükmüş.

- Valla-billa ben yapmadım hocam.

Öğretmen kızıp, bağırıp, çağırmış, zil çalmış.

Sınıftan çıkmış, koridorda matematik öğretmenine rastlamış:

- Kardeşim, bu çocuklar beni çıldırtacaklar. &[#]8220;Kartaca Savaşı'nı kim yaptı?&[#]8221; diyorum. &[#]8220;Valla-billa ben yapmadım&[#]8221; diyorlar.

Matematikçi, teselli etmeye çalışmış.

- Aldırma canım, kızma! Bu keratalar böyledir, hem yaparlar, hem &[#]8220;yapmadım&[#]8221; derler.

Tarihçi, saçını-başını yolarak müdürün odasına koşmuş.

- Müdür Bey, Müdür Bey&[#]8230;

Bu ne biçim okul!

Öğrencisine, &[#]8220;Kartaca Savaşı'nı kim yaptı?&[#]8221; diyorum.

&[#]8220;Ben yapmadım&[#]8221; diyor.
Öğretmenine olayı anlatıyorum, &[#]8220;Sinirlenme, bu çocuklar böyledir. Hem yaparlar, hem &[#]8216;yapmadım&[#]8217; derler&[#]8221; diyor.

Çıldıracağım!

Müdür, tarihçiyi yatıştırmaya çalışmış.

- Canım kızma, Bakanlığa yazı yazar, sorarız!

- Neyi?

- Kartaca Savaşı'nı kimin yaptığını&[#]8230;

Tarihçi yığılıp kalmış.

Fenalık geçirmiş.

Rapor alıp evine gitmiş.

İki ay sonra Bakanlıktan zarf gelmiş. Açmış, okumuş.

- Bu yıl ödenek kalmadığı için Kartaca Savaşı yapılmayacaktır.

Bilginize!..

[*] [*] [*] [*]

Güncel&[#]8230;

Birkaç konu&[#]8230;

Soralım&[#]8230;

Zonguldak-Ereğli yolu&[#]8230;

Havalimanı&[#]8230;

TTK&[#]8217;nın durumu&[#]8230;

Sanayi yatırımları&[#]8230;

Üniversitenin konumu&[#]8230;

OSB&[#]8217;ler&[#]8230;

İşsizlik&[#]8230;

Tarım yatırımları&[#]8230;

Cami yatırımları&[#]8230;

Vesaire&[#]8230;

İlk akla gelenler.

Soruları ve konuları çoğaltabiliriz.

İstediğimiz kadar.

Durum nedir?

Kiminde gelişme var.

Kiminde yok.

Kimini sorun gören yok.

Konu böyle uzayıp gider.

Mesele ne?

Zonguldak&[#]8217;ın sahipleri&[#]8230;

Sakinleri&[#]8230;

Kim bunlar?

Ben, sen, o&[#]8230;

Biz, siz, onlar&[#]8230;

Ne yapıyoruz?

Bize Pusula&[#]8217;da bu &[#]8220;köşe&[#]8221;yi verdiler.

Yazıyoruz&[#]8230;

Diğerleri&[#]8230;

Onlarda kendi köşelerinde yazıyor.

Köşesi olmayanlar, evdeki köşelerinde konuşuyor.

Dairelerde konuşuluyor.

Hatta kahvehane köşelerinde dahi kentimiz çok güzel yönetiliyor!

O zaman sorunları niye çözemiyoruz?

Konuştuğumuz için.

Konuşuyoruz.

Konuşuyoruz.

Hep konuşuyoruz.

İcraat yok.

Siyaset dip yapmış durumunda.

Allah&[#]8217;tan birkaç bürokrat işin ucunu bırakmıyor da&[#]8230;

Rutin işler yerine geliyor.

[*] [*] [*] [*]

Ne yapmalıyız?

Birey olarak her gün bu köşede doğru bir şeyler yazma gayreti içerisindeyim.

Her zaman olmuyor.

Biliyorum.

Ancak bu gayretimden vazgeçmiyorum.

Bir gün olmazsa, ikinci gün oluyor.

Bazen böyle vasat&[#]8230;

Bazen bilgi dolu&[#]8230;

Bulunduğumuz köşeyi dolduruyoruz.

Herkes bulunduğu yeri dolduramayabilir.

Ancak doldurma gayreti içerisinde olursa, birçok sorun kendiliğinden çözülür.

Yukarıdaki hikayeyi niye yazdım?

Birazda dünyadan haberdar olmak lazım&[#]8230;

Bilmek lazım.

Kuru kuruya istemek değil, gönül vermek lazım.

Kalın sağlıcakla&[#]8230;