Zonguldak Kültür ve Eğitim Vakfı (ZOKEV) Mütevelli Heyeti Başkanı ve Yazar Ahmet Öztürk, önceki akşam şöyle bir paylaşım yaptı:

Dedi ki:

"İşgal ediyoruz...&[#]8221;

Devam etti:

&[#]8220;Kentin dört bir yanında hukuksuz yapılar yükseliyor...

Başta belediyeler ve valilik olmak üzere tüm yetkililer seyrediyor... Kentin yeşil alanları, kamusal mekanları yağmalanıyor... Buna izin vermeyeceğiz...

&[#]8216;Yağma varsa işgal haktır&[#]8217; diyerek, &[#]8216;Çapulcular Lokali&[#]8217;nin inşasına başlıyoruz...

Maden Mühendisleri Odası´nın Orduevi tarafındaki boşluğu, saat 12.00´de kapatmaya başlıyoruz... Yapacağımız lokalde şiir okumak, türkü söylemek, yoldan geçen arabaları saymak, birdir bir oynamak, tek kale maç yapmak, tavla atmak, sevgiliye sarılarak günbatımını seyretmek, öpüşmek, maç muhabbeti yapmak, edebi tartışmalarda bulunmak, zuladan şarap içmek serbesttir. Yasak olan tek şey, ticarettir. Çapulcular Lokali´nde bir şey alınıp satılamaz, kar edilemez, borsa muhabbeti yapılamaz... Tüm eşkıyaları bekliyoruz..."

[*] [*] [*]

Ohhh be!

Ne güzel bir sivil itaatsizlik eylemi&[#]8230;

Zonguldaklıların çoktan yapması gereken buydu.

Daha doğrusu, az sayıdaki duyarlı kesimin yapması gereken buydu.

Böyle bir işgal, kent adına yapılmalıydı.

Politik sosa ihtiyacı duymadan yapılmalıydı.

Ve böyle bir eylem, en güzel mesajdı.

Tabii anlayana&[#]8230;

[*] [*] [*]

Eylem oldu.

İşgal edilecek alanın sınırları çizildi.

Kontraplaklar çakıldı.

Sonra zabıta geldi.

Gerek İsmail Eşref, gerekse Muharrem Akdemir döneminde itibarsızlaştırılan, iki duble beleş rakıya ezdirilen, başkanlık katında aşağılanan, tehdit edilen ve gerek başkan, gerekse meclis üyeleri tarafından şamaroğlanına çevrilen o gariban zabıta memurları geldi.

Başkan, &[#]8220;Gidin&[#]8221; demiş, gelmişler.

İşte işin bu tarafı yıllardır yaşadığımız tüm trajikomik tabloyu önümüze seriyordu.

Gözü yiyen Başkan, onları göndermek yerine kendisi gelebilmeliydi.

Fotoğraf çok netti.

Zonguldak&[#]8217;ta yaşananların hepsinin özeti gibiydi.

[*] [*] [*]

Peki, neden böyle oluyor?

Zonguldak, dört bir tarafında yaşanan imar işgalleri, keyfi uygulamalar ve kurumların duyarsızlığı ile canının istediği gibi gidiyor.

Zonguldak&[#]8217;ın her noktasında plansız yapılaşmalar, usulsüz katlar, haksız büfeler dikkat çekiyor.

Tüm bu işler karşısında ciddi bir karşı duruş olmadı bu güne kadar.

Siyasetin iktidar ve muhalefet odaklarını temsil edenler, dönüp dolaşıp ortak çıkarlarda buluşuyor.

CHP&[#]8217;li meclis üyesinin usulsüz imar işleri, AK Partili meclis üyesinin kaçak katı, MHP&[#]8217;li adayın yıkım kararı bulunan, ama bir türlü yıkılamayan büfesi gibi.

Siyaset öyle bir hal almış ki, politik ve kentsel tartışmaların ötesinde bu çıkar işlerinin pazarlık masasına dönmüş durumda.

Hepimiz bunları biliyor ve görüyoruz.

Toplum, siyasetçiler, yerel odaklar ve medya olarak kimini görüyoruz, kimini göremiyoruz, görmek istemiyoruz.

[*] [*] [*]

Eski Belediye Başkanı İsmail Eşref&[#]8217;in bu konudaki unvanı &[#]8220;Büfeci Başkan&[#]8221; idi.

Onun döneminde konulan büfeler, hormonlu bir şekilde büyüdü.

Üç katına çıktı.

Beş katına çıktı.

Gazipaşa Caddesi&[#]8217;nde, Soğuksu&[#]8217;da, belediye binasının yanı başında Zonguldaklının yolu işgal edildi.

Belediye baktı.

Kentin valileri baktı.

Emniyeti baktı.

İş gazetecilere kaldı.

Çok yazdık, çizdik.

Ama yöneticiler duyarsız kaldığı sürece hiçbir şeyin değişmeyeceğini de gördük.

Gazeteciler yazınca onlar da çıkıp, &[#]8220;Belediye sorun çıkarmıyor, siz de bizim ekmeğimizle oynamayın&[#]8221; diyerek tehdit etme cüretini gösterdiler.

[*] [*] [*]

Dönem dönem değişse de, hepsinin arkasında CHP&[#]8217;li meclis üyeleri vardı.

Bazı AK Partili Meclis üyeleri vardı.

Bazı CHP&[#]8217;li meclis üyeleri tezgahı kurmuştu.

Kaldırım işgal etmek isteyen, büfesini büyütmek isteyen, o meclis üyelerine gidiyordu.

İsmail Eşref gitti, meclis içinden Muharrem Akdemir geldi.

Bir şey değişmedi.

Hatta daha da ileri gitti, ihale yapmaya bile gerek görmeden verdi.

Seçim oldu, dürüst Akdemir bu defa seçimle geldi.

[*] [*] [*]

Bir şey değişmeyecek.

Kimisi mahkum kadrosundan yer işgal edecek, kimisi, &[#]8220;biz de bir ekmek yiyelim&[#]8221; diyerek tehditle işgal edecek, kimisi komisyon vererek işgal edecek.

Bu yönetimle bu işlerin sonu gelmeyecek.

Daha doğrusu, bu belediyecilik mantığı ile işgaller devam edecek.

İşgal edilen yerler eski haline getirilemeyecek.

Yapanın yanına kar kalacak.

Kural olmayacak.

Yapamayanlar, yapmak isteyenler, yapılanları emsal gösterecek.

Sorun çıkartan olursa, belediyenin koridorlarında tehditler yankılanacak.

[*] [*] [*]

Çünkü belediye, bu adamlara kıyak geçmenin yolunu bulunca, diğer kurumlar da işine bakıyor.

İlişkiler ağında bir formül bulunuyor veya formülüne uyduruluyor.

Son olarak TTK Memurlar Derneği Lokali İşletmecisi Sami Aydın&[#]8217;ın &[#]8220;istinat duvarı&[#]8221; diye başladığı ve üç katlı restoran inşaatı dikkat çekti.

Çok yazdık, tartıştık.

Belediyeye göre usulsüz.

Başkan Akdemir&[#]8217;e göre &[#]8220;kem- küm&[#]8221;&[#]8230;

En doğrusunu Orhan Yücel biliyor!

[*] [*] [*]

Defalarca mühürlenmiş.

Sami Aydın&[#]8217;a göre her şey yasal.

Aydın, bu kadar rahat olduğuna göre, belli ki bir formül bulunmuş.

Daha öncekiler nasıl yapıldıysa, o da öyle yaptı.

[*] [*] [*]

Daha da ilginci&[#]8230;

Hangi işgalciyle konuşursanız konuşun söyleyeceği söz bellidir:

&[#]8220;Zonguldak&[#]8217;a yatırım yapıyoruz. İstihdam yaratıyoruz.&[#]8221;

&[#]8220;Hizmet ediyoruz, biz olmasak şu olmaz, bu olmaz.&[#]8221;

&[#]8220;Yaptık da kötü mü oldu?&[#]8221;

Bunun gibi şeyler.

Yani adam adaletsiz bir şekilde aldığı büfeyi markete çevirmiş, şimdi böyle bir gerekçeye sığınacak özgüveni bulabiliyor.

Adamlar üç tane mini büfeden üç tane dev restoran kafe çıkarmış, şimdi böyle gerekçelere sığınabiliyorlar.

Merak etmeyin.

Bunları aynen dinlemeye tahammülü olan işgalcilerle de konuşuyoruz.

Soruyoruz geçen birine:

&[#]8220;Burada yolu kapatmışsın.&[#]8221;

Diyor ki:

&[#]8220;Başkan &[#]8216;buraya kadar gelebilirsin&[#]8217; dedi.&[#]8221;

Diyor ki:

&[#]8220;Zabıta Müdürü işine baksın.&[#]8221;

[*] [*] [*]

Yani iş fazlasıyla kokuşmuş.

Örnekler saymakla bitmez.

Samimi olarak söylemek gerekirse, sorun işgalciler de değil.

Siz kuralları, şartları doğru koymak ve eşit uygulamazsanız olacağı budur.

Sorun bu kentte &[#]8220;yöneticiyim, belediye başkanıyım&[#]8221; diye gezenlerde&[#]8230;

&[#]8220;Höt&[#]8221; deyince altına edenlerde&[#]8230;

Çizgiyi çekip adaleti ve kuralları herkese eşit uygulamayanlarda...

Görsel ve kentsel estetik zevkinden yoksun olanlarda&[#]8230;

Bu nedenle Ahmet Öztürk&[#]8217;ün çıkışı ve gösterdiği yol önemlidir.

Zonguldak&[#]8217;ta, Kozlu&[#]8217;da, Kilimli&[#]8217;de, Ereğli&[#]8217;de, nerede olursa olsun kentini değil, kendini düşünenlerde!

[*] [*] [*]

Yağma varsa işgal haktır&[#]8230;