İlk deneyimini Zonguldak&[#]8217;ta yaşayan Vali Erol Ayyıldız&[#]8217;ın şansına bu sene olaylar üst üste geliyor.

Vali Bey bir taraftan canla başla tüm iyi niyetiyle çalışırken sanırım toplum ve medya psikolojisini hesaba katmakta biraz zorlanıyor.

Son olarak Kalkınma Bakan Yardımcısı Mehmet Ceylan, Çaycuma´da çöken köprüde incelemelerde bulunduktan sonra kayıp yakınlarının bulunduğu çadıra gitti.

Acımız büyük" diyerek taziyede bulunan Ceylan´a, bir kayıp yakını tepki gösterdi.

Kayıp yakını, "Sizin nereden acınız büyük olacak, neyiniz var orada? Benim annem 7- 8 gündür yok, eve gelmiyor" dedi. Araya giren Vali Erol Ayyıldız ise aramaların ilk günden itibaren sürdüğünü, çalışmaların güç şartlarda alınan risklere rağmen yürütüldüğünü, kaydetti. Kayıp yakını, "Niye, ´riske atıyoruz´ diyorsunuz. Kapatılsaymış o zaman köprü hiç böyle şeylerle uğraşılmazdı" demesi üzerine Ayyıldız, "Bu bir afet. O gün kapatılabilirdi tamam. Ama ben de geçtim o köprüden. Ben de kalabilirdim. Acılar var doğru. Onunla ilgili adli ve idari tahkikat var, kim varsa cezasını görecek. Bensem de bir başkasıysa da" dedi.

Ayyıldız daha sonra buradaki; &[#]8220;Kapatılabilirdi&[#]8221; sözlerine açıklık getirerek medyanın yaklaşımı suçladı.

Orada olan arkadaşlarla görüştük.

Meğer Vali Bey çok daha fazlasını söylemiş.

Eğer haberi yapan ajans onları da yazsaydı bugün köprüyü değil Vali Bey&[#]8217;i konuşuyor olacaktık.

&[#]8220;Kapatılabilirdi" şeklindeki sözlerinin itiraf olarak yazılıp yorumlanmasının doğru olmadığını belirten Ayyıldız&[#]8217;ın samimiyetine inananlardanım.

Ancak bu tür durumlarda ağızdan çıkan her söz çok anlamlı ve manidardır.

Acısı olan vatandaş bir sorumlu arar.

Kiminle muhatap olursa ona patlar.

Devletin en yetkili merci ve şefkatli kolları olarak böylesi bir durumda;

&[#]8220;O gün kapatılabilirdi tamam&[#]8221; derseniz acılı vatandaşlara ne deseniz boştur.

Vali Bey&[#]8217;in bu kadar iyi niyet ve çabayla gecesini gündüzünü birbirine katarak çalışırken bu tür söylemlere daha fazla dikkat etmesi ve özen göstermesi gerekir.

O sözleri mutlak ihmal olduğu anlamında söylememiş olabilir ama o sözleri söyleyen kendisidir.

Böylesi hatalar ortaya konulan çabaya da elbet gölge düşürmemeli.

Ayyıldız&[#]8217;a çabalarından dolayı teşekkür ediyoruz.

CHP&[#]8217;de İl Başkanlığı süreci

CHP haftalar önce bir seçim yaşadı.

Tarık Coşkun ile Yaşar Avcı&[#]8217;nın Merkez İlçe Başkanlığı için yarıştığı kongrenin galibi Tarık Coşkun oldu.

Bu dönemde Yaşar Avcı ve muhalif kanadın Deniz Baykalcı olduğu ileri sürüldü.

CHP&[#]8217;nin muhaliflerinin gönlünde de yatan Genel Başkan Kemal Kılıçdaroğlu&[#]8217;ndan başkası değildi.

Muhalif kanadı destekleyen 23.Dönem Milletvekili Ali Koçal&[#]8217;ın Deniz Baykal ve Önder Sav&[#]8217;a olan yakınlığı nedeniyle bir anlamda muhalefeti de Baykal&[#]8217;a yanaştırmış oldu.

Veya bu yöndeki yorumların ucu açık kaldı.

Muhalefet bu yakıştırmaya karşı tez geliştiremedi.

Mesela Şerafettin Turpçu&[#]8217;nun nerede olduğu konusunda farklı yorumlar yapıldı.

Sonuç olarak muhalefet kanadında yer aldı.

Geçtiğimiz haftaki Ankara Kongresi&[#]8217;ne baktığımızda; Turpçu gibi SHP&[#]8217;den gelme pek çok isim Kemal Kılıçdaroğlu kanadında.

Murat Karayalçın da başlarında.

Bu durumda eski SHP&[#]8217;li Karayalçın&[#]8217;ın yakın arkadaşı olan Şerafettin Turpçu, kendisine yönelik &[#]8220;Baykalcı&[#]8221; yakıştırmalarının ardından Karayalçın&[#]8217;ın duruşuyla rahatlamış görünüyor.

CHP Merkez İlçe Kongresinde başarısız olan muhalifler bu gazla İl Başkanlığı kongresine daha fazla çalışıyor.

Çok daha fazla çalışacaklar.

Ancak adayları kim olur belli değil.

Aday belirleme sürecinde sorun yaşamazlarsa kongreye daha güçlü gelirler.

Bu yapı içerisinde aday sayısı 3- 4 olabilir.

Tarık Coşkun&[#]8217;un İl Başkanlığı gibi bir niyeti şimdilik yok ama İl Başkanlığı daha çok Merkez İlçeden geçiyor.

Siz hükümet olsanız ne yapardınız?

TTK&[#]8217;ya işçi alınması yönünde yapılan görüşmeleri, açıklamaları takip ediyoruz.

Aylardır TTK- GMİS-Ak Parti temsilcilerinin işçi alımı konusunda Zonguldak adına güç olmasını bekliyoruz.

Üç kuruma sürekli olarak bunları hatırlatıyoruz ama nafile.

Bugün TTK Genel Müdürü Burhan İnan&[#]8217;ın açıklamasını okuyacaksınız.

Diğerlerini daha önce okudunuz.

Bizler çok okuduk yorumladık.

İnanın demeç alırken bile ne diyeceklerini adımız gibi biliyoruz.

Zonguldak Milletvekilleri zaten ortalarda yok.

Bu konuda nerede durdukları belli değil.

Hükümet zaten niyeti bozmuş.

Enerji Bakanı pozisyon hazırlıyor.

Sonra hep birlikte vah vah!

Bu kentin TSO&[#]8217;ları, Belediyeleri ise bu konuyu dile getirmekten aciz.

Hazır varsa herkes var.

Yoksa kimse yok.

İşte biz buyuz.

Bostan korkuluğundan farkımız yok.

Siz hükümet olsanız böyle bir durumda ne yaparsınız?