Ak Parti´de çıkacak krizden nemalanmak isteyen çok sayıda kişi dün iki adayın açıklamalarıyla büyük şok yaşadı.


Kimilerinin nutku tutuldu.


Kiminin sözcükler boğazına dizildi.


Yıllarca omuz omuza siyaset yapmış, birbirlerine sonsuz güvenmiş iki adayın ´kırıcı´ sözlerinin ardından üst üste yapılan görüşmelerde mesafe alınmaya başlandı.


Bu kriz kesinlikle aşılır.


Ancak milletvekillerinin kişisel hesapları çözümün önünü tıkıyor.


Hala üçüncü aday arayışı içinde olan milletvekilleri var. Ve hala "Celil olmasın" ya da "İkisi de olmasın" diyenler var. Çünkü milletvekilleri ileride önlerini kesebilecek isim istemiyorlar. Şu anda ortaya çıkacak bir üçüncü aday, "aşağı köyün imamı"na benzer. Tam milletvekillerimizin dişine göre olur.


Bu nedenle&8230;


İki adayın uzlaşma süreci hızlandırılmalı, Zonguldak "Ak Parti Kongresi Sendromu"ndan kurtarılmalıdır.


TBMM Başkanı Köksal Toptan, hemen her konuşmasında Zonguldak siyaset tarihinde hiçbir siyasetçinin birbirinin yüzüne bakamayacağı laflar etmediğini anlatır.


Ak Parti İl Kongresi öncesinde adayların karşılıklı söz düellosunda zaman zaman kantarın topuzunun kaçtığına tanık olduk.


İki adayın, kamuoyunun karşısına çıkıp bu tartışmayı bitirmesi gerekiyor.


Bu arada, krize neden olan isimlerin de uzlaşma sürecine katkı vermesini diliyoruz.



Teşvik var ama&8230;


Dünyadaki küresel ekonomik kriz ülkemizi, dolayısıyla kentimizi de vurdu.


Hükümet Teşvik Paketi açıkladı.


Yapılacak yatırımlarda büyük kolaylıklar sağlanacak.


Peki yatırımı kim yapacak?


İşyerini idare etmekte zorlanan, vergisini, sigorta primini, bankadan çektiği krediyi ödeyemeyen kişi nasıl yatırım yapacak?


Keşke bu teşvik paketleri ekonominin çok iyi olduğu dönemlerde açıklansa.


Daha iyi olmaz mı?


Krizi bahane ederek insanları sokağa bırakan işadamı, yatırımı nasıl yapacak merak ediyorum.


Ben önüme gelene "İşler nasıl?" diye soruyorum.


Memnun olana pek rastlamadım.


Piyasayı en iyi ´muhasebeci´ler biliyor.


Çünkü defteri tutan onlar, faturayı gören onlar. Ay sonunda vergiyi, sigortayı hatırlatan onlar.


Çoğu, "Esnafta nakit yok" diyor.


Bakalım bu teşvik bizi neye teşvik edecek?



Vali Ata ve Sağlık Müdürü´nün dikkatine&8230;


Arkadaşlarımız ikidir yazıyorlar.


&8220;Denizlerimizden alınan su örneklerinin tahlil sonuçları niye açıklanmıyor?&8221; diye.


Plajlarımız kirli.


İnsanlar her yıl kirli sulara giriyorlar.


Plajlara uyarıcı levhalar asılmıyor.


Neresi temiz, neresi kirli belli değil.


Sayın Vali Erdal Ata, İl Sağlık Müdürlüğü´nün elinde olan bu sonuçları kamuoyuyla paylaşmalı.


Halkımızı bile bile kirli sulara sokmanın alemi yok.