Türkiye genelinde, 11 Kasım 2022 Cuma günü "Milli Ağaçlandırma Günü" kapsamında milyonlarca fidan dikildi.
Zonguldak'ta da "Türkiye Yüzyılına Nefes" mottolu fidan dikimi gerçekleştirildi.
Zonguldak Valisi Mustafa Tutulmaz ve protokolün katılımıyla; Devrek'in Bılık Köyü'nde 35 bin lavanta fidanı toprakla buluştu.
Orman Bölge Müdürlüğü bünyesindeki Tıbbi Aromatik Bitki Bahçesi'nde; her meslek ve her yaş grubundan kadın-erkek-çocuk bu etkinliğe katkıda bulundular ve bu ana şahitlik ettiler.
Bu etkinliklerin benzeri; Zonguldak'ın ilçeleri ile Karabük ve Bartın ilçelerinde de gerçekleştirildi.
Ülke genelindeki fidan dikiminin adı "Türkiye Yüzyılı" diye başlıyor.
Tıbbi Aromatik Bitki Bahçesi'ne de fidanlarla "Türkiye Yüzyılı" logosunun yer aldığı ağaç desenleri oluşturuldu.
İyi de "Türkiye Yüzyılı" AK Parti Genel Merkezi'nin 2023 için hazırladığı vizyon değil miydi?
"Siyaset, bürokrasinin içinde" mesajı mı bu?
Peki, Zonguldak'ın sevgili yöneticileri!
Kırıkkale'deki "Milli Ağaçlandırma Günü" çerçevesinde düzenlenen etkinlikte, Bartın'daki maden faciasında hayatını kaybeden 42 işçinin adına fidan dikildi.
Buna ne diyorsunuz?
Kırıkkale Valisi Bülent Tekbıyıkoğlu'nun aklına gelmiş, bizimkilerin aklına gelmemiş!
Bu fikir, Zonguldak'ın aklına niye gelmedi?
Bence madencilerimiz adına dikilen bu fidanlar Zonguldak'ta dikilmeliydi.
Orman Bölge Müdürlüğü'ne ait araziye, AK Parti'nin vizyonu "Türkiye Yüzyılı" yazılabiliyorsa, madencilerin adı da yazılabilirdi.
Hem de daha çok ilgi toplardı.
Bu işin manevi yanı olduğunu unutmamak gerekir.
Bence, Türkiye genelinde yapılan büyük bir etkinlikte 42 fidanımızın ismini biz yeşertseydik, daha makbule geçerdi.

Siren ve mesaj, tatbikata damga vurdu!

Düzce depreminin 24'üncü yıldönümünde ve depremin yaşandığı saat 18.57'de Türkiye genelinde "Deprem Anı Çök-Kapan-Tutun" tatbikatı yapıldı.
Bu tatbikat, Zonguldak'ta da gerçekleştirildi.
Ben dahil birçok kişi, saat 18.57'de siren çalacağını düşünüyorduk.
Siren sesi ve mesaj bekleyenler hayal kırıklığına uğradı.
Bu durum, espri konusu da oldu.
Bizzat bana gelen yorumları okudukça, çok güldüm.
Tatbikat mesajı, birçok kişiye tatbikat öncesi gönderilmişti. Ama birçok vatandaşa tatbikat sonrası gelmesi komik yorumlara neden oldu.
Doğrusu bana tatbikat öncesi iki kere, tatbikattan bir saat sonra da mesaj geldi. Tatbikat sonrası gelen mesajı doğrusu ben de anlayamadım.
Sirenin çalmayışı ve mesajın geç gelmesiyle ilgili yapılan yorumlara çok güldüm.
Sizinle paylaşayım...
- Önce çöktüm, sonra yoruldum ve komple uzandım. Bir saattir AFAD'dan ne
mesaj geldi ne de telefon öttü. Sıkıldım, ben kalkıyorum.
- Saat 18.57'deki tatbikat mesajı saat 19.02'de geldi. Biz öldük herhalde...
- Ne siren çaldı, ne mesaj geldi.
- Bildirim gelmeyince, Türk vatandaşı olup-olmadığımı sorguladım.
- Tatbikat değil, gerçek olsa, ne yapacağız?
- Toplanma merkezlerinin yerlerinde AVM'ler olduğu için haliyle millet toplanamadı.
- Yaprak kıpırdamadı.
- Sanırım önceden kayıt yaptırmamız gerekiyordu.
- Kalkalım madem.