Hattat Holding ve Eren Holding arasında gerçekleştirilen "Zetes-Hattat Yerli Kömüre Dönüşüm Protokolü"nün imza töreni yapıldı.
Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Berat Albayrak, Eren Enerji'ye ait ZETES santrallerinin yerli kömür kullanacağını açıkladı.
Hattat Holding'in Amasra'da üreteceği yıllık 7 milyon ton kömür, 7 bin istihdam yaratacak, 700 milyon dolar Türkiye'nin elinde kalacak.
Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Berat Albayrak'ın Eren Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Eren ve Hattat Holding Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Hattat'a yaptırdığı protokolün içeriğini öğrenmek için ABD ile bir telefon görüşmesi gerçekleştirdim.
ABD'de bulunan Eren Enerji Üretim A.Ş. Genel Müdürü Emir Eren'i aradım.
Olayı kısaca şöyle özetledi:
"Hattat Holding'in Amasra'da çıkaracağı kömürü Eren Enerji olarak biz satın alacağız. Böylece daha az ithal kömür kullanacağız."
Dün imzalanan protokolün Türkçesi bu...
Zonguldak'ı üretim-istihdam açısından ilgilendiren bir yanı yok.
Eren Enerji'nin Zonguldak'ta kömür üretme, TTK'dan bir saha alması durumu yok.
Maden işçisi ve Zonguldak'a anlatılsın...
TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu'nda kabul edilen torba yasa tasarısının 58'inci maddesi şöyle:
"Türkiye Taşkömürü Kurumu ile Türkiye Kömür İşletmeleri, uhdelerinde bulunan maden ruhsat sahalarını işletmeye, işlettirmeye, bunları bölerek yeni ruhsat talep etmeye ve bu ruhsatları ihale etmeye yetkilidir."
Bu kanunla; Karadon, Armutçuk, Üzülmez, Kozlu ya da Amasra Müesseselerini özel sektöre satabilirsiniz.
Yani bu kanunla TTK'nın maden ruhsatının bölünmesi mümkün hale geliyor.
Ama hükümet tarafı, "Bizim amacımız o değil, işçi çıkartma yok, kapatma yok" diyor.
Hükümet, bu kanunla Karadon'u özel sektöre verse, oradaki işçiyi diğer müesseselere çekse, gerçekten dediği gibi kapatma da yok, işçi çıkartma da...
Maden işçisi, hükümetin açıklamalarından tatmin olmadığı için madenden çıkmıyor.
Onları dışarı çıkartacak, tatmin edici bir açıklamadır.
Bu durum, maden işçisine ve Zonguldak'a çok net bir şekilde anlatılmadır.
Amasra'da Hattat'a yıllık 7 milyon kömür ürettirmeyi planlayan hükümet, Zonguldak için de boş durmayacaktır.
Bu plan için şu andaki rödevanslı sahaların yeterli olmadığı kesindir.
Zonguldak'a büyük oyuncu getirecekler.
Yerli kömür mafyası yerine, güçlü bir şirketin buraya gelmesi daha doğru olur.
Ama bunu, yangından mal kaçırır gibi değil de, insanlara anlatarak yapsak daha iyi olur.
Geçenlerde yazmıştım, "Madenci, 26 yılda bir ayağa kalkar" diye...
10 Mart 1965 işçi olayları...
4 Ocak 1991 Büyük Madenci Yürüyüşü...
6 Kasım 2017 Madenci Eylemi...
Depremin olacağını biliyorsun, önlem alıyorsun.
Eylemin olacağı belliydi. Önlem alalım.
Kimsenin canı yanmadan sorunu çözelim...
İktidar milletvekilleri nerede?
3 bin maden işçisi, "ocaklar özelleştirilecek" diye eylem yapıyor.
AK Partili üç milletvekili nerede?
Hüseyin Özbakır, almış yanına İl Başkanı Zeki Tosun'u, İl Sağlık Müdürlüğü'ne atattırdıkları Ertuğrul Güner'i ziyarete gitmişler. Görüş alışverişinde bulunmuşlar.
Gündemin bu kadar sıcak, sorunların bu kadar yumak olduğu bir dönemde olacak iş mi bu? Hiç olmazsa çektirdiğiniz fotoğrafı, "Biz atattırdık" der gibi sosyal medyadan paylaşmasaydınız.
Beyler, hazır İl Sağlık Müdürlüğü'ne gitmişken, şu hala tahsil edilemeyen kantin kirası işini de halletseydiniz.
"Halletseydiniz" derken, tahsilinin hızlandırılmasını isteseydiniz, Ertuğrul Güner'den.
Millete faydanız yok, bari devlete olsun!