Genel Maden İşçileri Sendikası (GMİS) Genel Başkanı Hakan Yeşil, Türkiye Taşkömürü Kurumu (TTK) Amasra sahalarında rödevans işletmeciliği yapan Hattat (HEMA) Madencilik A.Ş. ile ilgili çarpıcı açıklamalarda bulundu.
TTK yöneticilerini zor durumda bırakan HEMA, üretim ve istihdam sözünün hiç birinin yerine getirmedi.
HEMA, TTK'nın en büyük kömür rezervine sahip olan Amasra sahasını bulmuş bunuyor.
Kömür çıkarmayla Tarlaağzı'nda yapılması planlanan santral arasında bağ kuran HEMA, TTK yöneticilerini bezdirdi.
Belki de sözleşmeyi feshetmek TTK'ya kalsa çoktan feshedilebilirdi.
Termik santral kurulmadı diye şirketin yaptığına bakar mısınız?
İddiaya göre üretim yok, istihdam etmiyor HEMA'nın derdi ne acaba?
GMİS Genel Başkanı 'Bir kürek kömür çıkartmadı diyorsa TTK Genel Müdürü konuşabilse kim bilir neler söyler?
Ama TTK Genel Müdürü Kazım Eroğlu'na konuşma yasağı var.
Başkan Yeşil, Ankara'ya yetkililere seslenerek bu konunun bir an önce müdahale edilmesi gerektiğini haykırıyor.
Ve Hakan Yeşil diyor ki:
"2005 yılından günümüze kadar bu şirkete tanınan imkanlar ve insiyatifler, yatırımlar,
TTK üzerinde değerlendirilseydi bugüne kadar Türkiye Taşkömürü Kurumu yıllık 1 milyon ton değil 3 milyon ton kömür çıkarır duruma gelirdi.
Burada önemli dipnotu düşüyorum; bu şirketin bir an önce üretime geçmesi ve yerin altındaki zenginliği ekonomiye katmasını söylüyorum."
İşin özü bu. TTK'nın en büyük sahasını özel sektöre vermişler, o da orada sahayı adam gibi işletmiyor.
Valla GMİS Genel Başkanı Hakan Yeşil'i tebrik ediyorum, bu konuyu açıkladığı için.
Ya, TTK Genel Müdürü Kazım Eroğlu'nun konuştuğunu düşünsenize...
TTK'da ki işçi açıklarını, kiraya verilen sahaları, Corona Virüs sürecindeki madendeki çalışma sistemini,
TTK'yı satmaya, özelleştirmeye çalışan zihniyetle ilgili neler neler söylerdi.
Kazım Eroğlu, kurumun içinde gelen bir isim ve teknik konusu çok yüksek.
TTK'nın ciğerini biliyor, mekanize sistem üzerindeki hayata geçirdiği projeler.
TTK'nın işçi açıklarını gidermek için Ankara'da verdiği brifingler, üretimi arttırmak için hazırladığı projeler ve verdiği çabalar.
Bir tarafta TTK için böyle bir çaba varken diğer tarafta özel bir şirket şımarıklık yapıyor.

Virüse yakalanmadaki eski performansımıza geri döndük
Sağlık Bakanı Dr. Fahrettin Koca, 15 ilde Corona Virüs vakalarında yüzde 50 artış gösterdiğini açıkladı.
15 ilden biri Zonguldak, hiç şaşırmadık valla.
Hastanelerimizin yoğun bakımlarının yüzde 86'sı dolmuş bir il olarak.
Banka önlerinde üst üste dolan kuyrukları olan bir il olarak.
Dolmuşları denetlenmeyen, ayakta yolcu alan dolmuşların olduğu bir il olarak.
Corona Virüs kentimize ilk geldiğinde ki performansı yine yakaladık.
Bravo bize, hala 'maske takmasam ne olur' diye direnenler var, ne diyeyim?

Güle güle Şükür Küçükali...
Zonguldak'ta uzun yıllardır Bakkallar ve Tekel Bayiler Odası Başkanlığı yapan Şükür Küçükali'yi kaybettik.
Kadırga'nın gülen yüzü, geçerken herkesin uğradığı ve mutlaka sohbetine takıldığı Şükür Küçükali.
Samimi, güler yüzlü ve sohbeti hoş Şükür Küçükali.
Bakkalın, küçük esnafın hakkını ne çok savundu, Ankara'ya az gitmedi sorunlar için.
İYİ Parti kurucu üyesiydi, muhalif açıklamalarıyla meşhurdu.
Kalbi yoruldu Şükür Küçükali'nin ama onu da yendi.
Toparlanmaya başlamıştı, iyi haberlerini bekliyorduk.
Yemek yerken boğazına lokma takılması sonucu hayatını kaybetti.
Üzüldük... Işıklar içinde uyu, yıldızlar yoldaşın olsun Şükür Küçükali.