Biraz da derdimi anlatamamış olmamdan kaynaklanan nedenlerden dolayı TTK Maden Makineleri Fabrika İşletme Müdürlüğü çalışanlarının ve sendika yetkililerinin tacizine uğramış, olay farklı yerlere gitmişti.
Özetle başından beri savunduğumuz;
Kent merkezi dışında daha modern bir tesisle, çalışanlara daha iyi teknik ve sosyal imkanlar verilmesi ve hatta emekli olan değerlerin de işe alınıp ARGE bazlı üretim yapılmasının önünün açılmasıydı.
Bununla birlikte Maden Makineleri Fabrika İşletme Müdürlüğünün yerinin de üniversite başta olmak üzere daha elverişli kullanabilecek bir kuruma verilerek, kentin canlandırılmasının sağlanmasıydı.
Merkez Atölyesini, daha doğrusu 1987 yılından değişen ismiyle Maden Makineleri Fabrika İşletme Müdürlüğünü yaklaşık 20 yıl sonra gezme imkanı buldum.
Birkaç sefer, Merkez Atölyesinin daha modern şekilde Karadon, Kozlu veya Üzülmez Müesseslerinden birine yapılıp buradan kaldırılması, alanın da şehre kazandırılması yönündeki yazılarımız üzerine davet edildiğimiz Merkez Atölyesini yaklaşık 2,5 saat gezip bilgi alma fırsatı yakaladık.
Yıllar öncesinden tanıdığım ve teknik bilgi konusunda kentin önde gelen değerlerinden olan Maden Makineleri Fabrika İşletme Müdürü Aydın Balekoğlu Ağabeyimiz vesilesiyle gördüğüm gelişim, beni daha da umutlandırdı.
1996 yılında yaptığımız röportajda ve şimdilerde işçilerin dile getirdiği, İmkan verilsin, uçak bile yaparız söylemi aslında hayata geçirilmeye başlanmış.
Zira, milyonlarca Dolar verilerek ithal edilen birçok makinenin üretildiğini, birçoğunun da üretilmesi için alt yapısının oluşturulduğunu gördüm.
Bu gezi sırasında TTK Genel Müdürü Sayın Burhan İnanın imkanları ne derece sağladığını da bir kez daha görmüş olduk.
İstenen her malzeme sağlanırken, diğer taraftan da üretim açısından ithal edilen makineler üzerinde de çalışma yapılmasına imkan veriliyor.
İthal edilen birçok malzemeyi üretmeye başlayan Maden Makineleri Fabrika İşletme Müdürlüğü, uçak yapmaya başladı desek yeridir.
Zira, kurumun imkanlarıyla buraya kadar, gerisi devletin imkanlarıyla olur.
Çok hayalperest görenlere Devrim otomobillerinin yapılma mücadelesini hatırlatarak, yine Neden olmasın? diyeceğim.
Maden Makineleri Fabrika İşletme Müdürlüğünü, Zonguldakın bu kadar hantallığında canlı tutmayı başaran TTK Genel Müdürü Sayın Burhan İnana ve ekibiyle sürekli üretim ve yeniliği düşünen Maden Makineleri Fabrika İşletme Müdürü Aydın Balekoğluna teşekkür etmemiz lazım. Elinize, yüreğinize sağlık...
Umarız, bu değerlerimizi kaybetmeden önce değerlendiririz.
Son olarak;
[*] [*] [*] [*]
ARGE-Merkez Atölyesi!
Vali Sayın Ali Kaban, makine üzerine Ereğli merkezli yapılan araştırmanın sonuçsuz kaldığını söylemişti.
Eminim Maden Makineleri Fabrika İşletme Müdürlüğü görülmeden bir araştırma yapıldı.
Zira burası görülse ve buradaki beyin fırtınası hissedilse, değil BAKKA destekleri, Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığından destek alınması yönünde girişimlere geçilir.
Cumhurbaşkanı başta olmak üzere birçok üst düzey yetkilinin ARGEye büyük önem verdiği eski köye yeni adet getirin sloganların atıldığı bir ortamda, Maden Makineleri Fabrika İşletme Müdürlüğü görülmeli ve değerlendirilmeli.
Sayın Vali Ali Kabana ne buradan yazıyla, ne de söylemlerimle anlatamayacağım bu sinerji, ancak Sayın Aydın Balekoğlu ve ekibinin anlatımıyla, yerinde gezilerek hissedilebilir.
Bu TTK veya Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığıyla kalmamalı, Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığına kadar gidebilecek bir sürecin başlangıcı bile olabilir.
GÜNÜN SÖZÜ:
Dağ kadroları da harekete geçerse, ülkemiz bir faciayla karşı karşıya kalabilir
CHP Tunceli Milletvekili ve Parti Meclisi Üyesi Gürsel Erol
SÖZÜN ÖZÜ:
Aydınların aydınlatamadığı halkı, soytarılar aldatır
Cemil Meriç