Zonguldak’ın
en önde gelen sorunlarından birisi olan ve her gün hemen hemen herkesin

hayatını felç eden trafik sorunu ve trafik akışına yönelik çözümler için

Zonguldak Valiliği’nde geçen hafta toplantı düzenlenmişti.


Toplantıya;
Zonguldak Valisi Ali Kaban, Zonguldak İl Emniyet Müdürü Osman Ak, Zonguldak

Belediye Başkanı Muharrem Akdemir ve yetkililer katılmıştı.

Trafik
sorununa bu kadar ciddi bir yaklaşıma şahit olmamıştım.


Trafik
sorununun nedenleri ve çözümleri detaylı olarak ele alınan toplantıda dikkat

çeken başlıklar oldu. Tespitlerde adeta matematik konuştu…


Durak
ve duraklardaki taksi ile dolmuşlara kadar her şey ortaya konuldu.


Tespitlerin,
önerilerin hepsinin altına, üstüne imza atarız…


İşte
nedenler, önerilerle kent merkezinin tarihi kurtuluş reçetesi…


Trafik Sorununun Nedenleri: Mevcut
yollar araç trafiğini kaldıramamakta, şehrin coğrafi yerleşimi nedeniyle,

alternatif koşullar kısıtlı kalmaktadır. İl merkezindeki mevcut otopark

alanları oldukça yetersizdir. Birbirine çok yakın yerlerde 15 durakta 334
ticari taksi, 16 durakta 259 minibüs olmak üzere toplam 593 ticari araç
faaliyet göstermektedir. İmar durumundaki olumsuzluklardan kaynaklanan
problemler şehrin trafiğini doğrudan etkilemektedir. Cadde ile sokakların çok
dar ve standart dışı olması trafik akışında olumsuzluklara neden olmaktadır.


İl
Merkezinde Trafik Açısından Başlıca Sorunlu Bölgeler: Gazipaşa Caddesi, Madenci
Anıtı çevresi, Valilik önü, Soğuksu Cumhuriyet Caddesi, Acılık Caddesi,
Rektörlük Önü.


Çözüm Önerileri:

Gazipaşa Caddesi’nin trafiğe kapatılarak yaya hareketliliğine açılması, trafik
akımının tek yönden seyretmesi, Valilik önündeki deltanın kaldırılarak yola
dahil edilmesi trafik yoğunluğuna üretilen çözümde önemlidir. Kilimli otobüs
duraklarının kaldırılarak Ankara istikametinden gelen araçlar için direkt Güven
Kavşağı’na bağlantı yolu açılması, Uğur Mumcu Kavşağı’ndaki trafik yoğunluğunu

azaltacağından şehir trafiği için önemli ölçüde rahatlatıcı bir çözüm

olacaktır. Kilimli otobüs durakları yolun karşısında bulunan Liman kargo
alanına taşınabilir ve mevcut bölge yeşil alan olarak kente kazandırılabilir.





Soğuksu Bölgesi:

Cumhuriyet Caddesi’nin tek yön olarak işlemesi, trafik sıkışıklığını büyük
ölçüde rahatlatabilir. Lavuar alanından Soğuksu’ya gidiş-geliş bağlantı yolunun
açılması durumunda (en azından TIR Parkı istikametine tek yön), şehrin ön
önemli bağlantı noktası olan Uğur Mumcu Kavşağı üzerindeki yükü önemli miktarda
azaltacaktır. Bir diğer alternatif yol çalışması ise; TIR Parkı kavşağından
Vatan Caddesi’ne yol açılmasıdır. Böylelikle; Soğuksu merkezine giden trafik

akımının Uğur Mumcu Kavşağı’nı yoğunlaştırması önlenebilir.


Acılık Bölgesi:

Belediye arkasından Ankara yoluna bağlantı yolu verilmesi Acılık’taki trafiği
önemli ölçüde rahatlatacaktır. Katlı otopark arkasındaki çay ocaklarının
bulunduğu bölgeden Ankara yoluna bağlantı sağlanabilir. Sanayi ve Acılık
bölgesine gitmek isteyen vatandaşlarımızın Soğuksu ve Fevkani’ye çıkmaksızın bu
bağlantı yolundan Acılık’a ulaşmaları mümkün olacaktır. Ankara istikametine
gitmek isteyen sürücüler için alternatif bir güzergah belirlenmiş olacaktır.”


Bunların
yapılması halinde yüzde 70’in üzerinde rahatlama olacağı kesin.


Ama
bunları yapabilecek yerel yönetim ve bunu sonuna kadar takip edecek irade
lazım…


Olur
mu, olur dersiniz.





GÜNÜN
SÖZÜ:
“3 Milyon Suriyeli ’ye kucak açmış bir

devlet şurada 30 tane aileye bakamayacak mı zannediyorsun”–
EMNİYET MÜDÜRÜ
OSMAN AK





SÖZÜN ÖZÜ: “Allah,
nasip ettirmeyeceği şeyi hayal ettirmez” –
HZ. OSMAN (R.A.)