Sorunların her zaman siyaset üstü tartışılabilmesi gerekir.

Sorunların ve çözümlerinin partiler üstü tartışılabilmesine duyduğumuz özlemi sık sık paylaşıyoruz.

Bu bağlamda siyasetçilerin yeterince samimi davranmadığını, davranamadığını görüyoruz.

Korkularını görüyoruz.

Endişelerini görüyoruz.

Damarlarındaki siyaset ve parti ruhunun onları nasıl kemirdiğini, o hırslarıyla bu kentin önünü nasıl tıkadıklarını görüyoruz.

Amacı çözüm olması gereken siyaset, ne yazık ki, bu tavır ve durumlar nedeniyle kentin önüne duvar olarak çıkıyor.

O duvarı örenler de, hizmet yarışı yapan siyasiler, yerel yönetimler ve siyasi yelpazenin içinde siyasete ve siyasetçiye boyun eğmek zorunda bırakılan bürokratlar oluyor.

Mesela; lavuar alanında yapılmak istenen proje buna en güzel örnektir.

Eğer siyasilerin, yöneticilerin, bürokratların hizmet duygusu siyasi komplekslerini yenebilseydi çoktan sonuca varılmıştı.

Mesela; ÇATES konusunda ortaya çıkan endişeler karşısında, kent olarak ortak bir çatı altında buluşamıyor olmamız da benzer bir durum.

Mesela; TTK’ya işçi alma ve TTK’yı tartışmaların ortasında kalmayacak şekilde yönetememe de başka bir örnek.

Mesela; havaalanı meselesi…

Örnek çok.

Sayamayacağımız kadar çok.

Kenti tanıyanlar, kentte olup biteni bilenler ve bu kent için endişeli olanlar aslında bu bağlamda her şeyin farkında.

Gazetelerde onca demeç, onca söylem bazen kirlilikten başka bir şey değil.

Sonuç olarak şuna bakmak gerekiyor;

Herkes güzel güzel konuşuyor, atıyor, tutuyor.

Eeee, sonuç nerede?

Galiba bu kentin siyasetçileri, hizmeti ve hizmet için işbirliğini siyasetin, partilerin üstünde tutamadığı sürece pek bir şey değişmeyecek.

Biri hükümette iktidar, diğeri yerelde iktidar olacak, ama hizmete olan açlığımız onları bir masada buluşturamayacak!

İşte yerel seçimler yaklaşıyor.

İtiş-kakış başladı.

Demeç yarışı başladı.

Vaatler yarışacak.

Seçim dönemidir.

Bunları normal karşılayacağız.

Ama ne olursa olsun, kim olursa olsun; hizmeti, siyasetin üzerinde tutabilecek isimler gerekiyor bize.

Hizmet için farklı kutupların siyasi temsilcileri ile oturup çözümü konuşabilecek kadar cesur belediye başkanları gerekiyor.

Çünkü bugüne kadar siyasetçiler, belediye başkanları bunu pek yapamadılar.

Ve sırf bu nedenle basit meseleler bile çözümlenemedi.

Siyaset sahnesine çıkanların bu tarafına da bakmak gerekiyor.

__

Nuri Tekin’in isyanı…

Cumhuriyet Halk Partisi (CHP) Alaplı eski İlçe Başkanı ve Alaplı Belediye Başkan aday Adayı Nuri Tekin, 250 milyon dolarlık liman ve sanayi yatırımının bürokrasi engeli nedeniyle gerçekleştirilemediğini söylüyor.

Ve ekliyor:

"Bugün Türkiye’nin en büyük işadamlarından Taş Yapı İnşaat Yönetim Kurulu Başkanı Emrullah Turanlı, geçenlerde bir üniversitede katıldığı bir konferansta ve bakan yardımcısının bulunduğu bir ortamda Alaplı’ya yapmak istediği yatırımın bürokrasi tarafından engellendiğini söyledi.

Turanlı’nın Alaplı’da 250 milyon dolarlık liman ve sanayi ile ilgili yatırım yapmak istediğini, ancak bürokrasinin yatırımı beklettiğini, ‘bakarız, görüşürüz’ gibi laflar konuştuğunu kendi ağzından dinledik.

Bu açıklamalara gerçekten üzüldük. Bugün Alaplı’da siyaset yapan yerel ve iktidarın temsilcileri konuşurken, mangalda kül bırakmıyorlar.

İktidar partisinin milletvekili de 27 Şubat 2012 tarihinde, ‘Alaplı, Zonguldak’ın en güçlü ilçesidir’ diye bahsediyor.

Bunu nasıl söylüyor ve ilçeye gelmeyen hizmetleri nasıl açıklayacak bende merak ediyorum. Alaplı’da liman ilçenin olmazsa olmazı olduğuna yönelik CHP olarak birçok açıklama yaptık. CHP olarak ilçedeki yatırımların hep yanında, destekçisi olduk.

Alaplı Liman Projesi’nin başlaması ile ilgili birçok çalışmalar oldu ve bir türlü son noktaya gelemedi.”

Tekin’in bu eleştirileri önemli…

Bir tarafta bunca sıkıntı yaşarken, böylesi umut veren yatırımların önüne engeller çıkarılıyorsa büyük ayıp.

__

Kastamonu’dan güzel haber…

Kastamonu Havaalanı geçtiğimiz günlerde hizmete açıldı.

Gelişmeleri değerlendirdik.

Zonguldak’ta olup bitenleri hatırlattık.

Ve dün bir haber daha geldi.

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan tarafından resmi açılışının yapılmasının ardından haftalık 4 olan sefer sayısı 7´ye yükseldi.
Kastamonu İl Özel İdaresi ve Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DLH) öncülüğünde hazırlanan proje kapsamında 100 milyon liralık yatırım sonucunda 5 Temmuz´dan itibaren haftanın 4 günü seferlere başlayan Kastamonu Havalimanı´nın resmi açılışı, Başbakan Erdoğan tarafından 19 Temmuz´da yapılmıştı.

Yolcu doluluk oranı yüzde 75.

Ve gelenlerin bir kısmı başka kentlerden İstanbul aktarmalı yolcular.

Gelelim Zonguldak’a.

Bizim siyasetçilerin en büyük edebiyatı “yolcu yok” oluyor.

Sen Türk Hava Yolları ile başlat seferleri de, bir bakalım şu yaz ayları ne oluyor doluluk oranı?