Cumartesi günü İstanbul´da CNR´a, fuara gittik.
Önce Promosyon Fuarı&[#]8217;na uğradık.
Geçen yıl dört salona sığan firmalar, bu yıl bir salonu zor doldurmuşlar.
Fuara ilgi de fazla olmadığından, sorgusuz sualsiz içeri alıyorlar.
Ekonomik krizlerde firmaların tasarrufa gittiği üç konu; promosyon, reklam ve personeldir. İstanbul´da gördük ki, promosyondan kısılmış. Medya kuruluşları personel çıkarmaya başladığına göre, reklam da kısılmış.
Zonguldak´a dönüşte, ekenomik krizin etkilerinin Zonguldak´ta neden bu kadar derinden hissedilmediği üzerine kafa yorduk.
Kamu ağırlıklı bir il olmamız, krizlerden etkilenmeyi en aza indiriyor.
Ama bir başka neden daha var.
Bu kriz hızlı geliyor.
Amerika´dan geldi önce İstanbul´u, borsayı, sonra dövizi vurdu.
Şimdi Anadolu´ya hızla geliyor.
Kriz İstanbul´dan yola çıkmış.
Düzce´ye çok çabuk geliyor.
Yol otoban.
Düzce´den Akçakoca´ya gelirken biraz zorlanıyor.
Ama Akçakoca´dan sonra daha bir zorlanıyor.
Hele Ereğli´den sonra krizin Zonguldak´a gelebilmesi için çok viraj dönmesi lazım.
Sonra dünyanın hiçbir yerinde olmayan Değirmenağzı´ndaki virajları dönecek.
Hadi diyelim ki o virajı da döndü, hasarsız geçti, Kozlu´ya geldi.
Amerika´dan kuş uçuşu hızla Türkiye´ye gelen ekonomik kriz, Kozlu Sahil Yolu´nu geçip Şehir Merkezi&[#]8217;ne biraz zor ulaşır.
Biz o yolu bildiğimiz halde, o kadar zorlandık ki!
Yol güya yapılacak.
Bozmuşlar, öyle duruyor.
Havalar düzelirse yapılacak.
Bence biraz daha beklesinler.
Ekonomik kriz, Kozlu Sahil Yolu´nda biraz oyalansın.
Çünkü hemen sahilde Demir Madencilik´in çok ciddi bir yatırımı var.
Alışveriş Merkezi ve Otel yatırımı bu krizden etkilenmesin.
Kriz Zonguldak´ı geçerse, ilçelerimizde önemli yatırımı olan işadamlarımızı da sarsabilir.
Kriz kent merkezine gelirse, biraz oyalanır.
Çıkamaz.
Çünkü bu kriz oldukça ciddi ve büyük. Çevre yolunu kullansa, Fevkani Köprüsü´ne takılır. Biraz da orda oyalanır.
İkinci Makas´ta Allah´ı şaşar bu krizin.
Ne tarafa gidecek?
Zonguldak´ta yaşayan vatandaş bilmiyor o kavşakta nereye döneceğini, Amerika´dan gelen morgıç krizi mi bilecek?
Sonra Gökgöl Tüneli´nden geçecek, derken Sapça Tüneli´nden geçecek.
Önüne bir TIR gelse, onu sollaması zor.
Ta ki, Beycuma yol ayrımına kadar tek şerit ilerleyecek.
Ondan sonra da kafasına göre gidemez.
Yol kimi yerde çift şerit, kimi yerde çalışma nedeniyle yine tek şerit.
Öyle kafasına göre gidemez.
Çaycuma yol ayrımındaki Filyos Köprüsü´nde kesin takılır.
Peki kriz oradan nereye sapacak?
Çaycuma´ya mı, Gökçebey-Devrek istikametine mi?
Bence Çaycuma´ya döner.
Çünkü Devrek´e ekonomik kriz çok önceden geldi, hacı-hoca demeden bir çok kişiyi ezdi geçti.
Velhasıl kriz geliyor.
Biz İstanbul´da kendisiyle tanıştık.
Aman dikkat edin.
Yıllardır yollarımızı adam gibi yapmayan politikacılardan Allah razı olsun.
Sayelerinde krizden en az biz etkileniyoruz!