Sosyal medyada atılan sloganlara, duvar yazılarına bakıyoruz.
Siyaset arenasına, politikacılara, demokratik kitle örgütlerine, yerel yöneticilere, Belediye Başkanlarına ve biz gazetecilere bakıyoruz.
Hinlik, cinlik, puştluktan beslenip işine gelen sosyal mesajla, karşısındakini vurmaya çalışan ne çok insan var.
Günlük hayatta çatıştığı insanlara gönderme yapan, kendinden olmayanı vurmaya, aşağılamaya, dışlamaya çalışan ne çok insan var.
Nasıl olsa hepsi bedava.
Paylaş dur!
Acaba gerçekten böyle mi?
Sosyalleşelim derken, asalaklaşmanın perde arkasında neler var?
Bunun için çocukluğumuza gitsek işe yarar mı?
O zaman gerçek nedenlerini bulabilir miyiz?
İnsan her ne kadar &8216;insan&8217; olsa da zaman zaman farklı hallere bürünebiliyor.
Hayatın her aşamasında kendini haklı görecek kadar müthiş bir özgüvenle yetişmiş biz &8216;Çılgın Türkler&8217; acaba niye bu kadar çılgınız.
Hayatta yanıtını en çok merak ettiğim sorulardan biri bu.
Söylemleri ile yaptıklarını birbirini tutmayan insanların bu kadar yaygın olduğu bir millet var mı acaba?
Hepimizin biraz yalancı olduğu toplumda sanırım en kötüsü de samimiyetsizlik.
Her konuda suyun üzerine çıkabilen bir nesiliz aslında.
Ve bunu nasıl başarabildiğimizi anlamak çok zor!
Nerde durursak duralım, nerede olursak olalım, temennilerle gerçekleri birbirine bu kadar karıştırabilen başka milletler var mı acaba?
Ve her çaresizlikte bir mazeret üretebilme becerisi bu kadar gelişmiş bir millet var mı acaba?
İnsanoğlu mazeret üretirken gösterdiği enerjisini, işini yaparken gösterebilseydi keşke.
Neler başarırdı bir düşünsenize!
Bugün bambaşka bir Türkiye&8217;den, bambaşka bir Zonguldak&8217;tan bahsediyor olacaktık.
Ama edemiyoruz.
Çünkü gramaj eksik!
Dünyada çalışmaları ve fikirleriyle iz bırakmış düşünürlerin, fikir ve bilim insanlarının sözlerine bakarsak bu dünyanın her tarafında aynı şeylerin yaşandığını görüyoruz ancak İslam&8217;ı kullanarak her türlü katakulli işini &8216;Allah sevgisi&8217; ile kamufle ettiğini zanneden sanırım başka bir millet yoktur.
İnsani olmayan her türlü davranışını, söylemini Allah, Peygamber, Kuran ile kamufle etmeye çalışan ne çok insan var çevremizde.
Ürettiği her türlü mazereti sindirmekle kalmayıp, sevdiklerini, sevmediklerini, kitleleri kandırmak için büyük çabalar gösteren ne çok isim var.
Politik, ideolojik, sosyolojik yaşamda bu örneklerden çok fazla var.
Her birimiz isteyerek veya istemeyerek kıyısından köşesinden kısman dahil oluyoruz büyük yalanlara, mazeretlere, sloganlara.
İnsanlığı, insaniyeti ararken, insanı tarif eden, insanlığı tarif eden binlerce söz karşımıza geliyor.
&8220;İnsanoğlu;
Ağzından çıkan cümlelerin,
Beyninden çıkan düşüncelerin
Bütün evreni dolaşıp, tekrar onlara geri döndüğünü bilse,
Eminim çok daha dikkatli olurdu&8221; diyor Albert Einstein.
Einstein&8217;ın bu sözü bizim millete etki eder mi?
İşimize gelirse!
Ya gelmezse?
Einstein&8217;a pabucu ters giydirip gönderecek biz mazeret nasıl olsa buluruz?
&8220;İnsanlar fırsatların gelmesini bekler, fırsatlar da insanların gelmesini.
Fırsatlar bekler, insanlar bekler, kazanan hep mazeret olur&8221; diyor Paulo Coelho.
Bilmiyor tabi &8216;Çılgın Türklerin mazeretlerinin de ne kadar Çılgın&8217; olabileceğini!
Hepimizin bildiği gibi; &8220;Dün dündür, bugün bugündür&8221; sözü en kolay kaçış noktamızdır!
Her şeye bu kadar kolay mazeret bulabilen Başbakanları, Siyasi Liderleri, Valileri, Belediye Başkanları, bürokratları, sivil toplum örgütü başkanları, aydınları, sanatçıları ve gazetecileri
olan bir Türkiye&8217;de vatandaş ne yapsa yeridir!
Böyle bir Türkiye&8217;de ekonomi, plazalar, yollar, kitleler ne kadar büyürse büyüsün insanlık, dürüstlük ve şeffaflık hep geriye gitmeye mahkum!
Dürüst ve şeffaf olmaya özen gösterenlerin cezalandırıldığı bir ülkede bunların hala bir anlamı varsa!
Zonguldak Belediye Başkanı Muharrem Akdemir&8217;in 34 plakalı bir makam aracı kullanmasını eleştirmiştim.
İstanbul&8217;un değil Zonguldak&8217;ın Belediye Başkanı olduğunu hatırlatmıştım.
Sağ olsun kendisi de olaya hoşgörüyle karşılık verdi.
Plakanın böyle olmasına farklı mazeretler söyledi ancak bunların hiçbir hükmü yok.
Her ne olursa olsun Zonguldak&8217;ın Belediye Başkanı&8217;nın makam aracının 34 değil, 67 ile başlaması gerekiyor.
Başkan Akdemir&8217;in bu garip durumu düzeltmesini bekliyoruz.
Bu yılki 1 Mayıs kaçırılmaz&8230;
Zonguldak&8217;ta kutlanacak 1 Mayıs&8217;la dünyaya mesaj verilebileceğini yazmış, tertip komitesine seslenmiştim.
GMİS Başkanı Eyüp Alabaş aradı sabah saatlerinde.
Bu yıl ki tertip komitesinin başında kendisinin olduğunu belirterek teşekkür etti.
Maden işçilerinin alana baretleri, iş elbiseleri ile gelme fikrini benimsediğini söyledi.
Alabaş&8217;ın anlattığına göre 5 bin civarında maden işçisinin alanda olması bekleniyor.
Bu yönde 60 civarında sivil toplum örgütü ve siyasi parti ile temas halinde olduklarını söyledi.
Alabaş geçen yıl göreve gelir gelmez 1 Mayıs&8217;a yaptığı katkı ile dikkat çekmişti.
Aynı zamanda Zonguldak&8217;ın Merkezi Hükümetten taleplerinin dile getirildiği bir gün olacak.
Bu sene çok daha etkin ve katlımı yoğun 1 Mayıs&8217;ı heyecanla bekliyoruz.