Zonguldak Belediye Başkanı Muharrem Akdemir kucağında bu kadar sorunu bulacağını bile bile ve isteyerek Başkan seçildi.


Zonguldak zor.


Görev zor.


Bunu kendisi de biliyor.


İşin doğrusu yapabileceği fazla bir şey de yok.


Buna karşın inançlı olup olmadığı önemli.


İşte Fevkani Köprüsü gerçeği, işte Lavuar Alanı meselesi ve daha onlarca konu.


Zonguldak&8217;ın yereldeki sorunlarını çözmenin tek yolu yerel ve genel iktidarın işbirliğinden geçiyor.


Ancak tam saha pres, işbirliği ve çözüm için en birinci sorumluluk Zonguldak Belediyesi ve onun başındaki Akdemir de.


Partisi hiç önemli değil.


Başkan bir isim, başka bir parti olsa yine aynı olacaktı.


Güçlü, çalışan, üretken, kente ve olaylara hakim bir Belediye Başkanı bu kentin önünü her anlamda açabilir.


Bunu yıllardır söylüyoruz.


Ancak bu çerçevenin içine koyacak bir başkan bulamıyoruz.


Buldurmuyorlar!


Zonguldak Belediye Başkanı Muharrem Akdemir, kamuoyundan gelen baskılar üzerine Ak Parti İl Başkanı&8217;nı ziyaret etti.


Dün gerçekleşen bu ziyaretten birkaç gün önce; &8220;Ne kadar samimi olduklarını göreceğiz&8221; açıklaması yaptı.


Ziyarette pek çok konuda yardım istedi.


&8220;Bunları merkezi hükümet yapabilir&8221; dedi.


Açıklamalarının altında topu taca atma çabası sezinliyoruz.


İşin nereye geleceği belli.


Bir süre sonra aynen şunları duyacağız;


&8220;Biz söyledik olmadı. Yapmadılar. Basın önünde taleplerimizi ilettik ama görüyorsunuz yardımcı olmuyorlar&8221;


Yerelde iktidar olan CHP ile genelde iktidar olan Ak Parti&8217;nin yetkili isimlerinin; &8220;Hizmet&8221; için çözüm üretebilmesinin temel yolu, uzlaşı ve samimiyetten geçiyor.


Belediye sınırları içinde yaşadığımız bunca sorunla ilgili birinci aktör her zaman Belediye Başkanı ve ekibi.


Dünkü ziyarette olduğu gibi dosyayı bırakıp gitmekle bu işler olmaz.


Belediye kriz yönetecek, proje üretecek, siyasi iktidar ise tıkanan damarları açacak.


Samimi olarak söylemek gerekirse;


Misafirliğe gideceği evin sahibine üç gün öncesinden; &8220;Ne kadar samimi olduklarını göreceğiz&8221; diyen Akdemir&8217;in yaklaşımı ne kadar samimi olabilir?


Örneğin lavuar alanı.


Yaklaşık 1 yıldır 18 uygulaması yapamadığınız bir yerle ilgili destek isterken; &8220;Ben çözüm için ne yaptım&8221; diye biraz düşünmek lazım.


Akdemir gerçekten isterse çözüm noktasında iktidar partisinden her alanda yararlanabilir.


Ama istemek yeterli değil.


Samimi olmak için öncelikle temennilerin ötesine geçecek kadar çabalamak ve iktidarı çözüme ortak etmek lazım.


Siyasi iktidarın İl Başkanını alıp hangi Bakan&8217;a gidilmesi gerekiyorsa ona birlikte gitmeyi gerektir.


Sorunu da çözümü de paylaşmak gerekir.


&8220;Siz yapın ben havasını atarım&8221; mantığından kurtulmak gerekir.


Önceki Başkan İsmail Eşref, seçim kaybetmesine neden olan su sorununu sona erdiren 2 kilometrelik Doğanlı Su Tüneli için siyasi iktidara teşekkür etmediği gibi hizmetin üzerine yatmaya çalışmıştı.


Söz konusu hizmetse gerisi teferruat olmalı.


Partisi ne olursa olsun Kentin Belediye Başkanı isterse siyasi iktidardan çok iyi yararlanabilir.


Ama önce Belediye Başkanları samimi olmalı!


Başta da dedik ya;


Zonguldak zor.


Görev zor.


Ama en büyük zorluk Belediye Başkanlarının bu halleri!


Akdemir, diyaloga açık yapısıyla önceki Başkanların aksine pek çok dezavantajını avantaja çevirebilir.


Ama kentin sahibi gibi değil, Belediye Başkanlığı&8217;nın amiri gibi hareket ettiği sürece inanın değişen bir şey olmaz!


İnanın çok samimiyim!



Yak kardeşim o diplomayı!


Nizabettin Tuncer´in horozunun yumurtlaması, Muş´ta günün konusu olmuş.


Haber dün yaygın haber sitelerinde de manşetlere çıktı.


Haber aynen şöyle;


&8220;Hakkı 3 yaşındaki horozun yumurtasının bıldırcın yumurtası kadar olduğu görüldü. İlk defa bir horozun yumurtladığını gördüğü söyleyen Tuncer, "Eşim horozun kümeste ses çıkardığını söyledi. Ben de gittim baktım ki yumurta var. Ben de arkadaşlara böyle bir mucize olabilir mi diye sordum? İlk defa böyle bir şey gördüm" dedi.
Veteriner Ali Tuncer de, "Anormal bir durum. Hayretle karşılanacak bir şey. Bu hayvanda büyük bir ihtimal fizyolojik bir bozukluk var. Bu bilim dışı bir olay. Böyle bir olay olmaması gerekir. Aynı anda hem erkeklik organlarına, hem de dişilik organlarına sahiptir diye düşünebiliriz" diye konuştu.
Veteriner Ali Tuncer, Van 100. Yıl Üniversitesi Kanatlı Hayvan Hastalıkları Ana Bilim Dalı Başkanı Dr. Timur Gürhan ile de görüştüğünü horozun DNA´sı ile gen haritasının çıkarılmasını istediğini söyledi&8221;


Bu olayı haber yapan arkadaş google&8217;a &8220;Horoz yumurtlar mı&8221; yazsa bu olayın zaten sık sık yaşanan bir olay olduğunu bilerek haberini yazardı.


Hadi o arkadaş bilmiyor.


Veteriner Ali Tuncer ile Kanatlı Hayvan Hastalıkları Ana Bilim Dalı Başkanı Dr. Timur Gürhan&8217;a ne demeli?


Onlar da Türkiye&8217;de ve dünyada ilk kez yaşanmış bir olay gibi balıklama dalmışlar.


Bilimsel açıklamaları bir yana bu ülkede horozların bıldırcın yumurtası kadar bile olsa yumurtlayabileceğini ben bile 30 yıldır biliyorum.


Bunu bilmek için veteriner olmaya gerek yok.


Bu teknoloji ve iletişim çağında ellerin neden aya, bizlerin neden yaya gitmeye devam ettiğinin tipik bir göstergesi.


Veteriner Ali Tuncer yak kardeşim o diplomayı!


Küllerini de seni okutan hocalarına gönder!



Emko gurur veriyor&8230;


İklimlendirme, tesisat ve soğutma sektörünün en büyük buluşması kabul edilen ISK &8211; SODEX 2012 başladı.


2 yılda bir yapılan Uluslararası buluşma 5 Mayıs&8217;a kadar devam edecek.


Dünyanın pek çok ülkesinden gelen firmaların buluşmasında her yıl olduğu gibi Zonguldak&8217;ın markası Emko da vardı.


35&8217;in üzerinde ülkeye ihracat yapan Emko&8217;nun gördüğü ilgiyi yakından görme şansı bulduk.


Zonguldak adına bir kez daha gururlandık.