Dün bir tıp merkezine gittim.
Doktora görünecektim.
Kasadaki görevli nüfus kâğıdımı istedi.
Kasa diyorum, çünkü tıp merkezi gibi değil, market gibi davranıyorlardı.
Girişi yaptı, &[#]8220;Muayene ücreti artı bişey&[#]8221; dedi.
Anlamadım bile.
&[#]8220;Ne kadar?&[#]8221; diye sordum.
&[#]8220;18 lira&[#]8221; dedi.
Parayı verdim, fişimi vermedi.
&[#]8220;Burası tıp merkezi değil mi?&[#]8221; diye sordum.
&[#]8220;Evet&[#]8221; dedi.
&[#]8220;Önce bir muayene olsaydım, sonra para verseydim. Belki muayene olmaktan vazgeçeceğim&[#]8221; dedim.
Neyse&[#]8230;
Baktım bizim doktorun kapısı dolu.
Sabahın körü ve ben 12. sıradayım.
&[#]8220;Sonra gelirim&[#]8221; dedim.
Kasaya uğradım, parayı geri istedim, çıktım gittim.
Öğleden sonra yeniden tıp merkezine geldim.
Yoğunluk aynı.
İşin garip tarafı şu.
Muayene ücreti, artı eksra bir para.
Ne bir belge var, ne bir kayıt.
Bu nasıl iştir anlamadım.
Bu kızcağızların üzerinde beyaz önlük var.
Hemşire gibi duruyorlar ama insanlardan sürekli para alıyorlar, belge vermiyorlar.
Devletin bu işle ilgilenecek birimleri vardır herhalde.
Bu olayı yaşayınca çevremdekilere sordum.
Hemen tüm tıp merkezlerinde aynı sorunla karşılaşıyorlarmış.
Ben ilk kez yaşadığım için şaşırdım.
Diğerleri şaşırmadı.
Demek ki insan yanlışlara da alışıyor.
Bakalım bu durum ilgililere de normal gelecek mi?
Politikacı sözünde durur
Politikacı halka karşı sorumludur.
Politikacı en yakınındakilere bile verdiği sözü tutmazsa, halka verdiği sözü tutar mı?
Başlığa bakıp da aldanmayın.
Sadece politikacı sözünde durmaz.
Adam olan, iyi insan olan herkes sözünde durmalıdır.
Ama sözünde durmayan çok sayıda politikacımız var.
Bazen kızıyoruz onlara.
Ama aslında kızmamız lazım.
Politikacılar da yaşadıkları, temsil ettikleri toplumun aynası değiller mi?
Halkımızın içinde üç kağıtçı olan yok mu?
Sözünde durmayan yok mu?
Bu politikacılar da galiba onları temsil ediyorlar.