Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, Çaycuma&[#]8217;da yaşanan köprü faciasının ardından yapılan ilk tespitlere göre çökme olayının, şiddetli sel yüzünden yer değiştiren kum çukurlarının köprünün kazık sisteminin altını 5 metreye kadar oymasından kaynaklandığını söylemişti.

Ve demişti ki: "İlk tespitler şu: Irmağın çeşitli yerlerinden kum alındığı için çukurlar oluşmuş. Oluşan bu çukurlarda kar sularının erimesiyle, gelen suyun debisi 1000 metreküp saniyeye çıkmış. Yani saniyede bin tonluk bir yük geliyor. O oyuklar ilerleye ilerleye köprünün kazık kısmını, yani kazıkların oturduğu platformun altını 5 metreye kadar oymuş. Oyunca, o kadar yük, suyun çullanmasıyla beraber çökme oluşturmuş. Malzemede falan herhangi bir şey yok.&[#]8221;

Şimdi Zonguldak Valisi´ne soruyoruz.

Bu kum-çakıl ocakları kimlere ait öğrendiniz mi?

Bir denetim yapabilecek misiniz?

Denetimin gereğini yapabilecek misiniz?

Merak ediyoruz.

Sizde hiç utanma yok mu?

Dün Bartın&[#]8217;a gittim.

Bartın şehir merkezine yaklaşırken hummalı bir sıcak asfalt çalışması var.

Döndüm, Zonguldak&[#]8217;a geliyorum.

Asma&[#]8217;ya doğru.

O güzelim yeşillikler içindeki gecekondular.

Sanki Zonguldak&[#]8217;a değil, Afganistan&[#]8217;da Taliban yada Amerikalıların bombaladığı terk edilmiş bir kasabaya giriyoruz.

Benim geçtiğim bu yoldan yıllardır bakanlar, milletvekilleri, valiler, belediye başkanları geçiyor.

Bu rezaleti görmüyorlar mı?

Bu kenti yönetenler bu manzara karşısında hiç utanmazlar mı?

Kendileri araba kullanmadıkları için oradan geçerken ya gazete okuyorlar, ya telefonlarında oyun oynuyorlar.

Bunun başka bir izahı var mı?

Valilere de fazla yükleniyoruz

Tamam biliyorum. Valilere fazla yükleniyoruz.

Neticede onlar da insan. Maaş almak için devlete hizmet ediyorlar.

Devlet onlara çok güzel konaklar tahsis etmiş.

Altlarına çok güzel arabalar vermiş.

Eşlerinin hizmetinde görevliler, arabalar.

Otur makama, gelsin çaylar, gelsin konuklar.

İnsanlar aç kalmış, ölmüş umurlarında mı?

Vatandaş haksızlığa uğramış da ne olmuş yani?

Vali&[#]8217;nin maaşı çalışıyor. Benzin derdi yok, mazot derdi yok, vergi derdi yok, sigorta derdi yok. Ben öyle valiler tanıyorum ki telefonda başka konuşuyorlar, yüz yüze gelince başka. Milimli, metreli valiler de tanıdık biz.

Sadece iki hafta sürdü bu tavırları.

Ama onlar olmadan da olmuyor işte..

Az daha idare edeceğiz, az daha sabredeceğiz.

Nasıl olsa Allah, kul hakkını kimsede bırakmıyor.

&[#]8216;Türbancan&[#]8217; Cemal Yazgan&[#]8217;dan açıklama

CHP Alaplı Kongresi´nde türbanlılara &[#]8220;Türbancan&[#]8221; diyerek hakaret eden Cemal Yazgan dün bir açıklama yapıp günah çıkartmış.

Demiş ki: &[#]8220;Benim anlatmak istediğim başka bir şeydi. Ancak bu konuşmamdaki bazı bölümler birileri tarafından adeta tıraşlanarak şahsımı ve partimi yıpratmak için ön plana çıkarıldı ve saptırıldı. Bu bağlamda yanlış anlaşıldığımı düşünüyorum. Söylediklerim tamamen saptırıldı ve ortaya böyle bir tablo çıkartıldı. İnsanlar hata yapabilir. Eğer ben de hata yaptıysam, incittiğim bütün kesimlerden özür diliyorum.&[#]8221;

Özür dilemesi iyi bir şey.

Niyetinin değişmediği kesin de.

Biraz daha dikkat, biraz daha özen&[#]8230;