Zonguldak’ın kömürle şekillenen geçmişini, kültürel birikimini ve endüstriyel mirasını geleceğe taşımayı amaçlayan Zonguldak Endüstriyel Miras Festivali (VadiFest), 27-28 Haziran 2026 tarihlerinde Üzülmez Kültür Vadisi’nde gerçekleştirildi.
Batı Karadeniz Kalkınma Ajansı’na (BAKKA) böylesi bir etkinlik düzenlediği için teşekkür ederiz!
Babamızın, ağabeylerimizin çalıştığı işyerlerinde kültür sanat etkinliği izlemek büyük bir keyifti.
Etkinlik alanında garip biri yanıma yaklaştı.
Kısa boylu, kısa bacaklı biriydi!
“Zonguldak’ta güzel şeyler de oluyor” dedi!
“O yüzden buradayım” dedim!
“Trabzonluları eleştirme, burayı da onlar yaptı” dedi!
“Trabzonlular olmasa Zonguldak olmazdı” dedi!
Bu düşüncedeki biri ile neyi tartışacaksın!
Dünyaya sadece Trabzon ekseninden bakan biri ile neyi konuşacaksın!
Zonguldak vardı!
Trabzonlular olmasa da Zonguldak olurdu!
Hem çok daha temiz, çok daha düzenli, çok daha güzel olurdu!
Ama kime neyi anlatacaksın?
Allah’tan bu zihniyetteki Trabzonlular ile vakit geçirmiyorum!
Bizim, Zonguldak’ın sahibiymiş gibi davranmayan, Zonguldak insanını küçümsemeyen, Zonguldak insanını hor görmeyen Trabzonlu dostlarımız var!
Biz, Trabzonlulara değil, “Trabzonlular olmasa Zonguldak olmazdı” diyenlere karşıyız!
Biz, Zonguldak’ın sahibiymiş gibi davranan Trabzonlulara karşıyız!
Zonguldak insanını küçümseyen Trabzonlulara karşıyız!
Zonguldak insanını hor gören Trabzonlulara karşıyız!
Kömürümüzü çalan, hazine arazilerini işgal eden, tefecilik yapan, Zonguldak insanını öldüren katillere karşıyız!
Zonguldak Endüstriyel Miras Festivali’ne gidip bana bu yazıyı yazdıran Trabzonlulara karşıyız!
Hem biz, “Allah olmasaydı olmazdık”tan,
Hem biz, “Atatürk olmasaydı olmazdık”tan…
“Trabzonlular olmasaydı olmazdık”a ne zaman geldik!
Sevgili peygamberimiz Hazreti Trabzonlu değil!
Mevlana Hazretleri Trabzonlu değil!
Nasreddin Hoca Trabzonlu değil!
Osmanlı Padişahları Trabzonlu değil!
Ülkemizin kurucusu Mustafa Kemal Atatürk Trabzonlu değil!
İsmet İnönü Trabzonlu değil!
Adnan Menderes Trabzonlu değil!
Bülent Ecevit Trabzonlu değil!
Süleyman Demirel Trabzonlu değil!
Turgut Özal Trabzonlu değil!
Recep Tayyip Erdoğan Trabzonlu değil!
Özgür Özel Trabzonlu değil!
Bu ne kibir?
Zonguldak Türkiye’de en geri kalan il!
Neden mi?
Tartışalım!

Teşekkürler Sayın Cumhurbaşkanım!

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Sakarya’nın Sapanca ilçesinde AK Parti 33. İstişare ve Değerlendirme Toplantısı'nda yaptığı konuşmada, “Biz, bizden farklı düşünüyor diye hiç kimseye husumet beslemedik. Ama şunu da herkes bilsin ki kendisinden farklı düşünüyoruz diye hiç kimse de bize husumet besleyemez. Geçmişte olduğu gibi parmak sallamaya, ayar vermeye, istikamet çizmeye yeltenemez. Kimse bize kendi öz yurdumuzda, öz toprağımızda ayrımcılık yapamaz, mütekebbir bir üslupla bize ders veremez. Bu hiç kimsenin haddi de değil, hakkı da değildir” dedi!
Zonguldak’ta bizim yıllardır dillendirdiğimiz tam da bu!
“Kimse bize kendi öz yurdumuzda, öz toprağımızda ayrımcılık yapamaz, mütekebbir bir üslupla bize ders veremez.”
Bu cümlenin altına imzamı atıyorum!
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’a sonsuz teşekkürlerimi iletiyorum!
(Mütekebbir, Arapça kökenli bir kelime olup "büyüklük taslayan, kibirli" anlamına gelir.)
Zonguldak’ta bize yapılan tam da budur!

Sezon açıldı!

Spor basınında bir haber:
“TFF 3. Lig ekibi Zonguldakspor'da 3 Temmuz'da gerçekleştirilecek kongre öncesinde kırmızı-lacivert kulislerde şaşkınlık oluşturan iddia gündeme bomba gibi düştü. İki yıldır başkanlık görevini yürüten Zonguldaklı iş insanı Harun Demir'in yeniden aday olmayacağı yönündeki söylentiler, camiada büyük bir endişe oluşturdu.”
Keşke Harun Demir’e sorsaydınız!
O doğrusunu söylerdi!
Şimdi biz yorumumuzu yapalım!
Harun Demir iki yıldır başkan değildi!
Daha önceki kongrelerde de başkan adayı olmadı!
Başkan olmadığı için yeniden aday olmayacağı iddiası doğru değil!
Harun Demir aday olmadı diye gündeme bomba gibi düşmesi hiç mümkün değil!
Harun Demir yine aday olmaz!
Kongre yapılır, bir yönetim seçilir!
Bu haberleri yapan spor basını yine “Zonguldakspor Futbol Kulübü Başkanı Harun Demir” yazar!
Kulübü yine Harun Demir yönetir!