Zonguldak Ticaret İl Müdürü İsmail Maden, '2020 yılında 4340 adet şikayet karara bağlanmış olup, 2 bin 713 tüketicinin lehinde karar verilmiştir' dedi.

Maden yaptığı açıklamada, büyük çoğunluğu Kasım ve Aralık aylarında yapılan işlemi devam eden henüz karar aşamasına gelmemiş olanlar olmak üzere 658 dosyanın 2021 yılına devrettiğini belirterek şunları söyledi;

EN ÇOK ŞİKAYET CEP TELEFONUNDAN

"2020 yılında tüketici hakem heyeti başkanlığımızca 3668 tüketici şikayeti yapılmıştır. Aynı dönemde Başkanlığımızca 4340 adet şikayet karara bağlanmıştır. Bunların 2.713'ü tüketicinin lehine sonuçlanmıştır. 658 adet dosyanın işlemleri 2021 yılına devretmiştir. Şikayetler şahsen İl Müdürlüğümüze gelerek yapılabileceği gibi İlçelerde Kaymakamlıklarımıza gidilerek yapılabilecektir. Ayrıca e-devlet şifresi ile de başvurular kabul edilmektedir. Tüketicilerimizin 2019 yılında en yoğun şikayetleri ayakkabıdan olmuştu. 2020 yılında ise toplam 347 adet şikayet ile cep telefonu en çok şikayet edilen ürün oldu. Ayakkabı, 305 adet ile ikinci sırada şikayet alınmıştır. Bunların dışında en çok başvuru elektrik, telefon ve internet abonelikleri ile beyaz eşya ve mobilya hakkında yapılmaktadır.

YÜZDE 62' Sİ TÜKETİCİ LEHİNE

2020 yılında Tüketici Hakem Heyetimiz 20 toplantı gerçekleştirilmiştir. Bu toplantılarda 4340 dosya karara bağlanmış 2713 tüketici lehinde 1517 tüketici aleyhinde 110 Dosya görevsizlik ile sonuçlanmıştır. Böylece Tüketici Hakem Heyetimize yapılan başvuruların %63'ü tüketici lehine %35 tüketici aleyhine ve %2 görevsizlik kararı verilmiştir.

TÜKETİCİLERİN MASRAFI YOK

Tüketicilerimiz şikayetlerini hiç bir bedel ödemeden gerçekleştirebilmektedir. Şikayetinin sonunda haksız dahi bulunsalar herhangi bir cezai yaptırım ya da bedel ödemek zorunda kalmayacaklardır. Bu nedenle tüketicilerimizi haklarını arama noktasında daha hassas davranmaya davet ediyorum."