Ferhat gibi dağı deldiler!
Zonguldak'ta, 2003'te başlayan bölünmüş yol yapımı çalışmaları, arazi şartlarının olumsuzluğu nedeniyle güçlükle ilerliyor. Zonguldak-Ankara karayolunun 13'üncü kilometresinde yolun, ikiye bölünen dağın içinden geçirilmesi, arazinin yapısını ortaya koyuyor.
03-07-2012 | 22 : 22 56

Karayolları Genel Müdürlüğü'ne ait 168'i devlet, 251'i il yolu olmak üzere toplam 419 kilometre yol ağı bulunan Zonguldak'ta duble yol yapımına, Acil Eylem Planı kapsamında 2003'te başlandı. Ancak kentin şehirlerarası yol güzergahının dağlık ve kayalık olması çalışmaları güçleştirdi. Arazi yapısının bozuk olması nedeniyle 2003'te 15,6, 2004'te 14,5, 2005'te 17, 2006'da 20,6, 2007'de 3,4, 2008'de 3,1, 2009'da 10,6, 2010'da 1,8, 2011'de 3,7 olmak üzere toplam 90,3 kilometre bölünmüş yol tamamlanabildi. Çalışmalar sırasında dağlık bölgelere metrelerce istinat duvarı örülürken, bazı bölgelere de dere yatakları nedeniyle tonlarca malzeme dolgu yapıldı.
DAĞ YOL SEVİYESİNE İNDİRİLDİ
Zonguldak-Ankara karayolunun 13'üncü kilometresindeki virajda bulunan dağlık bölge ise arazinin durumunu ortaya koydu. Onlarca ağacın kesilmesinden sonra dağ, iş makineleriyle ikiye bölündü. Kamyonlar dolusu hafriyat alınmasının ardından dağ yol seviyesine indirildi. Yol, ikiye bölünen dağın içinden geçirilirken, çalışma ile dağın virajda kalan küçük parçasındaki ağaçlar da korunmuş oldu.
HEDEF 2015
2015'te bitirilmesi planlanan bölünmüş yol çalışmasında 168 kilometrelik şehirlerarası yol ağının tamamının duble yol olması hedefleniyor. Ancak arazi yapısındaki bozuklukların, 2015 hedefini uzatabileceği belirtildi.
Haber : DHA
ETİKETLER : Yazdır
BU YOL KESİNLİKLE BİTMEZ,BAŞTAN SONA YANLIŞ,SAÇMA,VE MÜHENDİSLİK HATASI,ÖRNEĞİN SHELL KARŞISI KAZLIAN TOPRAK İLK KARDA ÇÖKTÜ,SAPÇA TÜNEL GİRİŞİ REZİL,AĞAÇ KESİP YOL BOZMAKTAN BAŞKA BİŞEY BİLMİYORLAR,BU ARADA 10 YIL DEĞİL 40 YILDIR BİTEMEDİ,SAÇMA SAPAN İSLER
SAYIN YETKİLİLER, GÖRDÜĞÜMÜZ KADARIYLA DERE YATAKLARINA MENFEZ YAPILMIŞ VE ÜSTÜ TOPRAKLA KAPATILMIŞ. ACABA HİÇ DÜŞÜNÜLDÜMÜ; ÇOK BÜYÜK YAĞMURLARDA BU MENFEZLERİN AĞZINI AĞAÇ VE BENZERİ MADDELER KAPATTIĞI ZAMAN ZONGULDAK NE HALE GELİR HİÇ DÜŞÜNÜLDÜMÜ. SAYIN YETKİLİLER HESABINIZI KİTABINIZI LÜTFEN GÜNÜ KURTARMAK İÇİN DEĞİL, İLERİYİ GÖREREK YAPINIZ. BENDEN SÖYLEMESİ. BU FİKRİMİ LÜTFEN KAALE ALINIZ.SONRA ÇOK YAZIK OLUR.
Karayollarının Ereğli'de yaptırdığı tünellerin en az 5 tanesi bence kesinlikle yanlış tercihlerdir. O güzergahta deniz tarafı genellikle 2+2 şerit için fevkalade yeterli olmasına rağmen tünele karar verilmiş.
Zonguldak- Ankara yolunda habere konu olan yarma ise tam anlamıyla doğa katliamı denecek bir uygulama oldu. Burada yapılan yüzbinlerce ton toprak kazısıyla hem büyük bir ormanlık alan tüm canlılarıyla yokedildi, hem de çıkan toprağı dağıtmak için çevredeki dere ve küçük vadiler doldurularak doğaya bir tekme de oradan atıldı.
Bu kısımda apılması gereken iki tane tüneldi halbuki.
ALAPLI AKÇAKOCA ARASINA 9 TANE 2 SENDE 9 TANE TÜNEL YAPTILAR BU YOLADA 3 TANE TÜNEL AÇAMADILAR AYRICA DEVREK-EREĞLİ YOLU 10 SENDEN BERİ DEVAM EDİYOR BU YOLDADA TÜNEL TAPIP 1 SENEDE BİTEREMEZLER Mİ SİYASET BU İŞTE
- s.
- 1
