Karayolları Genel Müdürlüğü´ne ait 168´i devlet, 251´i il yolu olmak üzere toplam 419 kilometre yol ağı bulunan Zonguldak´ta duble yol yapımına, Acil Eylem Planı kapsamında 2003´te başlandı. Ancak kentin şehirlerarası yol güzergahının dağlık ve kayalık olması çalışmaları güçleştirdi. Arazi yapısının bozuk olması nedeniyle 2003´te 15,6, 2004´te 14,5, 2005´te 17, 2006´da 20,6, 2007´de 3,4, 2008´de 3,1, 2009´da 10,6, 2010´da 1,8, 2011´de 3,7 olmak üzere toplam 90,3 kilometre bölünmüş yol tamamlanabildi. Çalışmalar sırasında dağlık bölgelere metrelerce istinat duvarı örülürken, bazı bölgelere de dere yatakları nedeniyle tonlarca malzeme dolgu yapıldı.

DAĞ YOL SEVİYESİNE İNDİRİLDİ

Zonguldak-Ankara karayolunun 13´üncü kilometresindeki virajda bulunan dağlık bölge ise arazinin durumunu ortaya koydu. Onlarca ağacın kesilmesinden sonra dağ, iş makineleriyle ikiye bölündü. Kamyonlar dolusu hafriyat alınmasının ardından dağ yol seviyesine indirildi. Yol, ikiye bölünen dağın içinden geçirilirken, çalışma ile dağın virajda kalan küçük parçasındaki ağaçlar da korunmuş oldu.

HEDEF 2015

2015´te bitirilmesi planlanan bölünmüş yol çalışmasında 168 kilometrelik şehirlerarası yol ağının tamamının duble yol olması hedefleniyor. Ancak arazi yapısındaki bozuklukların, 2015 hedefini uzatabileceği belirtildi.

Vatandaşlar, bu durumu, Ferhat’ın sevdiği Şirin’e kavuşması için dağları delerek su getirmesine benzeterek, “Demek ki, istenince oluyormuş” dediler.
Editör: Pusula Gazetesi