Görüşmelerin ardından 2 Temmuz tarihinde askıya çıkarılacak olan taslak planlar hakkında Atatürk Kültür Merkezi&[#]8217;nde gerçekleştirilen bilgilendirme toplantısının ilki 20 Haziran&[#]8217;da yapıldı. Düzenlenen ilk toplantıya; Ereğli Belediye Başkanı Halil Posbıyık ve Belediye Meclis üyeleri ile İmar ve Şehircilik Müdürlüğü personeli katıldı. İkinci toplantı ise, ertesi günü yine aynı yerde yapılırken, bu toplantıda da kentte faaliyet gösteren mimar, mühendis ve müteahhitlerle bazı sivil toplum örgütlerinin temsilcileri hazır bulundu. Toplantılarda BHA yetkilisi Murat Hakan Mutlu tarafından, 1/1000 ölçekli taslak planlar üzerine, sunum eşliğinde bilgiler verildi.
Bilgilendirme toplantılarında, yeni imar revizyonu konusunda yaptıkları çalışmalar hakkında detaylı bilgiler veren Murat Hakan Mutlu, imar taslak planlarını hazırlarken, şehircilikle ilgili sorunları belediyenin konuyla ilgili ekibiyle birlikte tespit ettiklerini ve bu tespitlerin en başında da ulaşım sorununun geldiğini söyledi. Kent genelinde trafik yoğunluğunun çok olduğunu kaydeden Mutlu, karayolları haricinde de bulvar niteliğinde yol eksikliği olan Ereğli&[#]8217;de, kent geliştikçe ulaşım ağının sürekli geriye gittiğine dikkat çekti.
Vatandaşın kullanımına açık alanlar ve sosyal donatı alanları konusunda da yoğun çalışmalar yaptıklarını belirten Murat Hakan Mutlu, &[#]8220;Yeşil alanlarda da bu çalışmaları gerçekleştirdik. Çalışmalarımızın sadece kağıt üzerinde kalmamasını istedik. Ereğli&[#]8217;nin tamamına baktığımızda bir parsel düzeni olmadığını gördük. Bu parsel düzensizliği kentleşmenin önündeki en büyük engellerden biridir. Bazı yollar parselleri gereksiz hale getirmiş. Yine bazı çocuk alanlarının haddinden fazla geniş olduğunu görüyoruz. Yaptığımız çalışmalarla öncelikle bu durumları değerlendirdik. Bu yöndeki çalışmalarımızı yaparken de vatandaşlarımızın mevcut durumdaki mağduriyetlerini de gidermeye çalıştık. Planın yüzde sekseninde de bunu gerçekleştirdik&[#]8221; dedi. Çalışmalarında mevcut planda beş parçaya bölünmüş parseli üç parçaya böldüklerine örnek veren Mutlu bir başka sorunun da binalar arasındaki çekme alanlarının dar olmasına bağladı. &[#]8220;Bu binalar arasında herhangi bir peyzaj çalışması yapmak mümkün değil. Bu hususa da çalışmalarımızda dikkat ettik. Yeni planda binalar arasındaki çekme mesafesini 15 metreye almayı düşündük; en son uygulamalarda da buna dikkat ettik&[#]8221; dedi.