Kozlu Anadolu Lisesi öğrencileri: ‘Üvey evlat mıyız?’
Kozlu Anadolu Lisesi öğrencileri: ‘Üvey evlat mıyız?’
02-06-2019 | 14 : 13 56
Zonguldak’ın Kozlu ilçesinde eğitim öğretim veren Kozlu Anadolu Lisesi öğrencileri, Zonguldak İl Milli Eğitim Müdürlüğü’ne çağrıda bulundular.
Öğrenciler; Zonguldak Fen Lisesi, Zonguldak Atatürk Anadolu Lisesi, Zonguldak İMKB Anadolu Lisesi, Zonguldak Çelikel Lisesi ve Zonguldak Erdemir Anadolu Lisesi’nde öğrenim gören arkadaşlarının seçmeli derslerinin hep 100 olduğunu, kendilerinin müzik ve bedenden bile sınav olduklarını dile getirerek, bu notların üniversite sınavında ortalamayı yükselttiğini belirttiler.
İl Milli Eğitim Müdürlüğü’ne açık mektup yazan öğrenciler, şikayetlerini şöyle dile getirdiler:
“Biz uzun süredir ilimizdeki okullar arasındaki eşitsiz rekabetten şikayetçi bir grup öğrenciyiz. Biz öğrenciler, yıllardır geleceğimiz için çalışmakta; bu ülke için bir gelecek olmak isteyen gençleriz.
Ancak ilimizdeki okullarda yaşanan eşitsizlikler bizi olumsuz etkiliyor.
Bildiğiniz gibi, üniversite sınavı iki bölümden oluşuyor. TYT ve AYT. Bu bölümler dışında diploma puanına da bakılıyor. Yani okul-yazılı notlarımız.
Zonguldak ilindeki diğer okullarda okuyan öğrenci arkadaşlarımızla konuştuğumuzda dönem not ortalamalarının çok yüksek olduğunu görüyoruz. Yazılı notlarımız benzer olsa da, birçok öğrenci arkadaşımızın dönem sonu ortalaması okulumuzdaki öğrencilerden yüksek. Bunun sebebi, seçmeli dersler ve sınavda olmayan bazı dersler (Beden Eğitimi ve Spor, Almanca, Resim/Müzik).
Biz de, Zonguldak Fen Lisesi, Zonguldak Atatürk Anadolu Lisesi, Zonguldak İMKB Anadolu Lisesi, Zonguldak Çelikel Lisesi ve Zonguldak Erdemir Anadolu Lisesi’nde okuyan arkadaşlarımızın seçmeli derslerini sorduk. Gelen cevaplar: ‘Seçmeli Astronomi ve Uzay Bilimi’, ‘Seçmeli Demokrasi ve İnsan Hakları’, ‘Seçmeli Proje Hazırlama’. Bu derslerin notlarını sorduğumuzda da şöyle bir cevap geldi: ‘100, 100, 100’...
Sonra; beden eğitimi, görsel sanatlar/müzik, ikinci yabancı dil (Almanca) gibi TYT ve AYT’de soru bulunmayan ama ortalamaya etkisi fizik, kimya, biyoloji dersleriyle aynı olan derslerinin notlarını sorduk. Yine aynı cevap, ‘100’.
Bu arkadaşlarımızın seçmeli dersleri ve beden eğitimi gibi derslerinin tamamının notu 100’ken, sınav olmazken ya da sınavın cevapları önceden verilirken; biz Kozlu Anadolu Lisesi öğrencileri beden eğitiminden sınav olup 60-70, müzikten sınav olup yine benzer düşük notlar alıyoruz. Seçmeli dersimiz ise seçmeli matematik tarihi ve uygulamaları. Bu dersten Matematik sınavı olup ortalamamızı düşürüyoruz. Onlar ise ‘Proje Hazırlama’ adı verilen ama işlenmeyen bir dersten direkt olarak 100 alıyorlar. Bu notları önemsiyoruz, çünkü bunlar bizim üniversite tercihlerimize etki edecek!
Diğer okullardaki arkadaşlarımız müzikten, beden eğitiminden sınav olmazken biz oluyoruz! Neden? Neden böyle bir eşitsizlik var? Kozlu Anadolu Lisesi öğrencileri amiyane tabiriyle ‘Üvey evlat’ mı?
Ayrıca, Zonguldak Fen Lisesi ve Zonguldak Atatürk Anadolu Lisesi’nde okuyan arkadaşlarımızın edebiyat ve matematik derslerinden bir dönemde sadece iki yazılı olduğunu öğrendik. Biz ise bir dönemde üç tane oluyoruz. Bunu söylediğimizde bize, ‘Siz konuları nasıl yetiştiriyorsunuz, olur mu öyle şey?’ diyorlar. Biz matematik dersinden bir dönemde beş sınav oluyoruz. seçmeli matematiki de dahil ettiğimizde.
Sonuç olarak biz, hiçbir öğrenciye ayrımcılık ya da bir okulun bir okula üstünlüğünü istemiyoruz. Hepimiz aynı gemideyiz. Hepimiz bir güzel bir gelecek için mücadele ediyoruz. Uzun süredir yaşadığımız bu eşitsizliğe karşı bir çaremiz kalmadı. Özel okullardan hiç bahsetmeye gerek yok. Onların diploma notlarının zaten çok yüksek olduğu biliniyor. Ama devlet okullarında bile bu eşitsizlik var…
Herkese karşı adil davranılsın. Bunu diliyoruz…”
Haber : PUSULA
ETİKETLER : Yazdır
Okulda Atatúrkten Devrimlerinden Cumhuriyetten sõz etmek sanki suç muş gibi varsa yoksa osmsnlí bõyle okul mu olur tatihini inkar eden bir nesil yetißiyor beyler uyanín veliler uyanin tepki verin ülkemiz nereye gidiyor osmsnlí tarihi15Temmux gundemkerinde dillerinden dúşmúyor meydan o kadarda boş değil ağalar milletin sabrı taşmak úzere
Okulda bilimsel eğitime önem verilmiyor,osmanlı tarihi ve biat kültürü aşılanıyor bir veli olarak bir çok öğrenci ile sohbet etme imkanı buldum Atatürk ilke ve devrimlerinden Türkiye Cumhuriyeti tarihinden çok az yüzeysel söz ediliyor
Tarihini bilmeyen milletlerin gün gelir coğrafyasını başkaları çizer
Milli Bayramları görkemli kutlanmayan ulusların gün gelir dini bayramlarıda kutlanmaz olur
kamu oyunun dikkatie
hangisi sıkıntı 100 veren mi işini doğru düzgün yaparak ölçme değerlendirme yapan mı şikayet edilen kozlu lisesi değil ildeki rakip görülen okullardır.. yorumlarda okuduğum ve üzüldüğüm bir sürü gereksiz saçma sapan cümleler var yazıktır. herkes işini hakkıyla ytapmaya çalışıyor.. işini yapmayanlarla uğraşın
Sayın Cemal Ağırman sizin ve çocuğunuz zamanında bu okula "sınav ile seçilmiş" öğrenciler geliyor olabilir mi? Yani üniversiteye gitmeyi kafaya koymuş çocuklar çalışmayı seven akademik başarıyı önemseyen çocuklar. Şuan öğrenciler bu okula sınavsız geliyorlar bunu göz önünde bulundurun eleştiri yaparken. çalışmayana neden göz yumulsun bu mudur bu yazının derdi? Başarı dediğiniz sadece akademik başarı ise evet yok ama sanat ve sporda önde gelen okullardan biri.
bu okul zaten sorunlu bir okuldur. bir grup öğretmenin kendilerini dünyanın en iyi öğretmeni zannederek öğrencilere düşük not vermeyi marifet saymaktadırlar. orta öğretim puanının bu kadar etkili olduğu bu ortamda öğrencilerimizin hayatıyla oynamak doğru bir hareket değildir.bu okulda SORUMLULUK şuurunda olmaya öğretmenlerin var olduğu görülmektedir. il milli eğitim müdür Vekilinin olaya el atması gerekmektedir
beden resım muzıkten 100 alamıyorsanız lısede bır yerde sızın sıkıntı var zaten
Sayın Ali Rıza Bey;Yayınlarsanız, sevinirim.
Haberi tarafsız bir şekilde,dikkatlice okudum. Kurulan cümlelerin seçkinliği ve ayrıntılı oluşu,kullanılan kelimeler “öğrenci”’den çok bir öğretmenin,hatta yönetici kademelerinin liderliğinde organize bir elden çıkma gibi.
Şimdi diyeceksiniz ki yahu ne alaka?
Siz okul müdürü,okul yöneticisi olarak sene sonunda okulunuzdaki öğrenci başarı ortalamanızın, (üniversiteye yapılan yerleşimlerin) diğer okullardan geriye kaldığını nasıl izah ederdiniz? “Tabikide diğer okulları yaftalayarak, haybeden puan veriyorlar, öğrenci kayırıyorlar ve bu yüzden o okulların öğrencileri üniversit ... DEVAMI
0kulda ogretmenler siniflarinda yonetmelik geregi yuzde elli basariyi sagladimi ilce milliegitim mudurlugu mufettis gonderip inceleme yapdirsin nicin bu dersler secdirilmis
Lutfen baska okula camur atmayalim lutfen konu hakkinda bilgisiz olanlar yorum yapmasin herkez kendi alaninda yorum yapsin
Uzay bilimi ,asronomi girisimcilik ,proje hazirlama secmeli dersler okulda niye secilmis secmeli matematik s.fizik s kimya s.tarih niye secilmemis islenmeyen ogrenciye bir faydasi olmayan ders ogretmeni olmayan dersler niye secilmis kim secmis niye secmis esas okul idaresine bu sorulmali
Yorumlarda yazmışsınız işimizi layığımızla yapıyoruz diye soruyorum şimdi size sayın öğretmenlerim çocukların geleceğiyle oynamak belki de girebileceği yere virgülden sonra önemli olan puanlarla gideceği yeri bile değiştirebiliyorken vicdanınızı böyle mi rahatlatıyorsunuz aşın şu kaprislerinizi ve egonuzu artık....
