Ak Parti Bursa Milletvekili ve Zonguldak Bölge Koordinatörü Sedat Kızılcıklı ile arkadaşımız İlknur Yılmaz görüştü.


Bu görüşmenin önemi büyük.


Çünkü&[#]8230;


Geçen hafta Ak Parti İl Başkanı Hamdi Uçar ve Başkan Adayı Celil Uzun, Genel Merkez´e çağrıldılar.


Tek liste üzerinde uzlaşmaları istendi.


Olmayınca geri döndüler.


Dün yapılması gereken kongre 11 Temmuz´a ertelendi.


Her iki isim de Genel Merkez´de olan biteni kamuoyuyla paylaştılar.


Hem Uçar hem de Uzun Genel Merkez´in kime aday ol yada aday olma dediği konusunda birbirleriyle çelişen açıklamalar yaptılar.


Oysa Sedat Kızılcıklı, "Biz kimseye aday olmayın demiyoruz. Aday olmak herkesin hakkı. Yani disiplin suçu işlemediyse, parti üyeliğine yakışmayan davranışları, yüz kızartıcı suçları yoksa aday olmak herkesin hakkıdır" dedi.


Ve il yönetiminin görevden alınıp alınmayacağıyla ilgili soruya verdiği yanıt da ilgi çekiciydi: "11 Temmuz´a kadar bir formül üreteceğiz. Gerekirse üçüncü bir aday bulmak için çalışabiliriz. Biz şuanda il yönetimini görevden alma gibi bir uygulama da düşünmüyoruz. Bu bugün için söz konusu değil."


Bu röportaj, önümüzdeki günlerde yaşanacak gelişmelerin habercisi olacak nitelikte.


Okuyun hak vereceksiniz.



Secaattin Gonca&[#]8217;ya değil, İsmail Eşref&[#]8217;e sorun...


Ak Parti İl Başkanı Hamdi Uçar ve Başkan Adayı Celil Uzun ortak liste konusunda anlaşamıyorlar.


Peki neyi paylaşamıyorlar?


Ak Parti, bu ikilinin babasının malı mı?


Değil.


Amaçları ne?


Halka hizmet.


Amaçları halka hizmet ise neden anlaşamıyorlar ve neyi paylaşamıyorlar?


Ama her ikisinin de kafasının arkasında çok başka hesaplar var.


Kamuoyunun önünde doğruyu söylemiyorlar.


Sesi çok çıkan kendini haklı sanıyor.


"Başka" çıkarlar söz konusu olmasa bu ikili iki dakikada anlaşır.


Onun için laf kalabalığı yapıp, asıl konuyu saklıyorlar.


Mesela, kaybedilen Zonguldak Belediye Başkanlığı konu ediliyor. Fatura İl Başkanı Hamdi Uçar´a kesiliyor.


Ben merak ediyorum.


Ak Parti Genel Merkezi, seçimi kaybeden Zonguldak Belediye Başkanı Secaattin Gonca´yı çağırıp da "Kardeşim neden başarısız olduk. Seçimi niye kaybettik" dedi mi?


Bölge koordinatörlerinde Secaattin Gonca´nın seçimi kaybedeceğine dair bilgiler yok muydu?


Örneğin, son iki yıldır biz Secaattin Gonca´nın seçimi kaybedeceğini, CHP´nin adayının İsmail Eşref olacağını yazıyorduk.


Gonca seçimi bin 300 oyla kazanmıştı.


İsmail Eşref ise son seçimi 7 bin oy farkla kazandı.


Ak Parti Genel Merkezi, CHP´li Zonguldak Belediye Başkanı İsmail Eşref´e "Seçimi nasıl kazandın?" dese tüm olay aydınlanacak.


Ama gerçek başka&[#]8230;


Mesele koltuk&[#]8230;