Zonguldak&[#]8217;ta çok müteahhit var.

Son dönemde mantar gibi konutlar yapılıyor.

Ama yapılan konutlarda sorun çok.

Uydur kaydır yapan çok.

Mimari estetikten yoksun binalar kentteki çirkinliğe yeni çirkinlikler katıyor.

Vatandaş ile müteahhit arasında hala güven sorunu yaşanıyor.

Leb-i Derya olayında yaşanan patlak tüm sektörü olumsuz etkiledi.

Şimdi toparlamaya çalışıyorlar ama o güven sarsıldı bir defa.

İzleri kolay kolay silinmez.

Zonguldak&[#]8217;ın profesyonel çalışan firmalara ihtiyacı var.

Ağaoğlu İnşaat&[#]8217;ta çalışan Zonguldaklı genç bir mühendis arkadaşımın anlattıklarından sonra Zonguldak&[#]8217;ın bu işlerde de amatör ligde olduğunu daha iyi anlıyoruz.

Profesyonel davranmaya çalışanlar da mecburi çelişkilere itiliyor.

İşinde mutlak kaliteyi arayanlar ise üst gelir grubuna hitap ediyor.

Bütçeye uygun kaliteli konut kavramı sözde kalıyor.

Zonguldak&[#]8217;a Zonguldak dışından gelenler daha iyi görüyor.

Her anlamda böyle.

Dışarıdan gelen kimseyi istemiyoruz ama iş kalitemizi de arttıramıyoruz.

Soma Madencilik dev bir yatırım yapıyor.

Orada sergilenen profesyonelliği görüyorsunuz.

Verimi, iş disiplinini, inancı çalışma kalitesini görüyorsunuz.

Soma&[#]8217;nın bu çabası yıllardır kömür madeni işleten firmalara da örnek olacaktır.

İnşaat alanında da benzer geçişlere ihtiyaç var.

Türkiye&[#]8217;nin dört bir yanında yeni deprem yönetmelikleri çerçevesinde milyonlarca binanın yıkılması gündemde.

Bu değişim aslında 15-20 yıl sürecek bir ekonomik canlılık kazandıracak.

Kent merkezindeki zemin sorunu halledilemese de merkez ve ilçelerde yeni yapılara, imara, kaliteye aç bir Zonguldak var.

İnşaat piyasası her ne kadar istemese de Ağaoğlu İnşaat Yönetim Kurulu Başkanı Ali Ağaoğlu Zonguldak&[#]8217;a da bir el atsa mesela.

İnşaat piyasasında pek çok şey değişir mi?

Sektör asıl o zaman patlama yapar mı?

Kaliteyi daha hesaplı alma dönemi başlar mı?

Bu soruların yanıtını ancak o zaman tam olarak alabiliriz ama bilinen bir şey var ki bazı şeyler değişir.

Alışkanlıklar değişir.

Bu kentteki alışkanlıklar değişmediği için her alanda dibe vurmuş durumdayız.

Alışkanlıkları kendi kendimize değiştiremediğimize göre bizi değiştirecek birilerine ihtiyaç var.

Zeki Tosun

Zeki Tosun Ak Parti İl Başkanlığında 9 yıldır farklı görevlerde yer alan bir isim.

Kurucu üye olarak girdiği Ak Parti&[#]8217;de hiç küsmeden, üşenmeden çalışan ancak buna karşın çok fazla öne çıkma çabasında olmayan bir isim.

Celil Uzun döneminde yönetimlerde yer alan Tosun, Hamdi Uçar yönetimlerinde de kritik görevler aldı.

Son kongrenin ardından Siyasi İşler Başkanı sıfatıyla görevine devam ediyor.

Seçim dönemlerinde yoğun temposuyla dikkat çeken Tosun, bütün bu koşuşturmalara rağmen yönetimin en mütevazi isimlerinden biri.

Yakaladığı güven ve yarattığı atmosfer çabasındaki istikrarda saklı.

Bu çalışma ve istikrar siyaset kulvarında kendisini mutlaka ödüllendirecektir.

Başarılar diliyoruz.

Görevini kötüye kullananlar!

İzliyoruz, görüyoruz.

Bürokrasi de görevini kötüye kullanma teşebbüsü içinde olanlar var.

Bir yetkinin hangi durumlarda kötüye kullanılabileceğiyle ilgili mevzuatlar açık.

Siyasi iktidarın gölgesine sığınarak şımaran, ukalalık yapma eğiliminde olanları uyarıyoruz.

O mevzuatları bir daha okuyun.

Sadece görevinizi yapın.

Sonradan görmelere dahil olmayın!

Mütevazi olun.

Yetkilerinizi kullanırken vicdanınızı ehliyetsiz kişilere teslim etmeyin!

Ağzınızdan düşürmediğiniz Allah&[#]8217;ı kirli işlerinize alet etmeyin!

Er ya da geç çarpılırsınız!

--

Attila İlhan&[#]8217;ın &[#]8216;Sisler Bulvarı&[#]8217;ndan&[#]8230;

Eğer sisler bulvarı olmasa

Eğer bu şehirde bu bulvar olmasa

Sabah ezanında yağmur yağmasa

Şüphesiz bir delilik yapardım

Hiç kimse beni anlayamazdı

On beş sene hüküm giyerdim

Dördüncü yılında kaçardım

Belki kaçarken vururlardı

Sisler bulvarı´ndan geçmediğim gün

Sisler bulvarı öksüz ben öksüzüm

Yağmurun altında yalnızım

Ağzım elim yüzüm ıslanıyor

Tren düdükleri iç içe giriyorlar

Aklımı fikrimi çeliyorlar

Aksaray´da ışıklar yanıyor

Sisler bulvarı ayaklanıyor

Artık kalbimi susturamıyorum.