Zonguldak´ın her tarafı mecburen şantiye oldu.



Yakında doğalgaz inşaatı da başlayacak.



Umarım bütün bu tufan çok fazla uzamadan biter.



Ancak hepimizin zaman zaman unuttuğu bir konu var.



Kanalizasyon projesi tamamlanınca, doğal gaz boru hattı inşaatı tamamlanınca sıkıntılar bitmeyecek.



Patates tarlasına dönen yollar en erken 2 sene sonra asfaltlansa bile trafik sorunu bitmeyecek.



Trafik sorununu biraz normale çekecek, insanların yaşamını kolaylaştıracak en önemli projelerden biri Mithatpaşa Tüneli.



Bu projeye biran önce başlanması gerekiyordu.



Hazır bu tantana devam ederken proje bugün başlasa zaten en erken 2 senede tamamlanır.



O zaman neden bekliyoruz?



Sorunlar öyle parça parça çözümleneceğine dört koldan başlasın.



Bunlardan biri de Kentsel Dönüşümle ilgili projeler.



Hazır doğalgaz, ulaşım tantanası devem ederken kentsel dönüşüm projeleriyle uyum dikkate alınmalı.



Zonguldak´ın Milletvekillerine sesleniyoruz.



Mithatpaşa Tüneli bu kentin tam kalbinden bir şah damar açacak.



O şah damardan trafik akacak.



Zonguldak- Kilimli- Çatalağzı- Filyos arasında ulaşım sorunu bitecek.



İnsanların yaşamı kolaylaşacak.



Millet rezil olmaktan kurtulacak.



İktidar partili Sayın Milletvekilleri;



Köksal Toptan.



Sayın Ercan Candan



Sayın Özcan Ulupınar,



Etüt projesi hazırlanmış, Bakanlığın gündeminde olduğu söylenen bir proje için neyi bekliyoruz?



Neden bekliyoruz.



Başbakan Recep Tayyip Erdoğan meşhur Ovit Tünel Projesiyle ilgili bakın ne diyor;



"15 kilometrelik Ovit Tüneli için dağı deleceğiz. Erzurum ile Rize´yi birbirine bağlayacağız.



İki gidiş iki geliş yapacağız.



Bu inşallah bize nasip olacak"



Bu sözler hem Erzurum´da hem de Rize´de memnuniyetle karşılanmış.



Erzurum, İl Genel Meclisi Üyesi Tahsin Bayramoğlu, Ovit Tüneli bittiğinde Rize ile karayolu ulaşımının 2 saate düşeceğini söylemiş ve eklemiş;



"Erzurum liman kenti olacak"



Mithatpaşa Tüneli de Ovit gibi yaklaşık 40 yıldır Zonguldak´ın gündeminde.



Sadece 2 kilometre.



Daha doğrusu Rahmetli Hüseyin Öztek´in Belediye Başkanlığı döneminde 1973 yılında gündeme gelmiş.



Öztek yeniden seçilemeyince Mithatpaşa Tüneli´de gündemden kalkmış.



O arada Zonguldak çok başarılı siyasetçiler çok başarılı Bakanlar çıkarmış.



Bunlardan biri Mithatpaşa Tüneli´nin gündeme geldiği dönemde Zonguldak Belediye Meclis Üyesi olan Sayın Toptan.



Başka isimler de var.



Hepsi sevdiğimiz, saydığımız isimler ancak bu konuda ne yazık ki ortaya güçlü bir irade koyamamışlar.



Köy Hizmetleri´nden, Zonguldak Belediye Başkanlığı´ndan gelmiş bir Zeki Çakan



Ulaştırma Bakanlığı yapmış bir Ömer Barutçu.



Yine çok önemli hizmetleriyle andığımız Rahmetli Veysel Atasoy.



Bu isimlerin dönemin hükümetleri içindeki güçlerini biliyoruz.



Ne yazık ki Mithatpaşa Tüneli´ni gündeme bile getirememişler.



Böyle bir projeden haberleri bile olmamış.



Zonguldak´ın bülbül kuşları, saksağanları, kargaları da bu işi dönemin siyasetçilerinin kafasına kafasına vurmamış.



Yıllar sonra Secaattin Gonca´nın döneminde bir hatırlandı.



Belediye Başkanı olarak bu işe en fazla kafa patlatan isimlerden biri oldu.



Yaklaşık 5 senedir yazıp çiziyoruz.



Arada kamuoyunun büyük imza desteğiyle her şeyin perçinleştiğini zannediyorduk.



Anlaşılan o ki yine bir unutturma eğilimi var.



Söz konusu hizmet tartışması olunca birlikte hareket edemeyen siyasetçiler ve sivil toplum örgütleri üzerine düşeni yeterince yapamıyor.



Cücük kadar işlere günlerini harcayan Zonguldak´ın iktidar, muhalefet ve bilumum siyaset heveslileri bu işlere kafa yormuyor, yoramıyor.



Bir kez daha hatırlatıyoruz.



Sayın Vali Erol Ayyıldız´dan beklentimiz Mithatpaşa Tüneli´nin de takipçisi olması.



Mithatpaşa Tüneli´nin önemi Sayın Başbakan´a detaylıca bir anlatılmalı.



Ovit Tüneli´ne gidinceye kadar Yenice Tünellerine gidelim.



Burnumuzun dibi.



Alaplı- Akçakoca Tünellerine bakalım.



Burnumuzun dibinde.



Soma Grup´un maden galerilerine bakıyoruz.



Asma´dan Kapuz´un altına kadar iki dev tünel açıyorlar.



İki ayda toplam 300 metre.



Metro inşaatından farksız.



Bu delme- geçme işleri artık çocuk oyuncağı.



75 sene önce çok ilkel yöntemlerle açılan demiryolu tünellerini gördüğümüzde inanın utanıyoruz.



Hükümet bu konularda başarılı.



Hatta çok başarılı.



Yol konusunda her ne kadar aksayan yanlar olsa da adeta tarih yazıyor.



Ama Mithatpaşa Tüneli ne yazık ki o tarih içinde yerini alamıyor.



Zonguldak böyle pasif kalırsa bu hükümette gelir geçer, değişen bir şey olmaz.



Allah aşkına bir kez daha soruyoruz



Daha neyi bekliyoruz?



Daha neyi bekliyorsunuz?