Zonguldak&[#]8217;taki toplum mühendisleri her şeyi tartışıyor.

Tartışmadıkları veya geçiştirdikleri bir şey varsa, o da eğitim.

Eğitim sisteminin içinde bulunduğu tablo.

Oysa en çok bunu tartışmamız gerekmiyor mu?

Hem sağlıklı, bilgili ve donanımlı bir nesil arayışı içindeyiz, hem tam tersi işlere zaman ayırıyoruz.

Konuşamıyoruz.

Anlamaya ve yardımlaşmaya yanaşmıyoruz.

Sonuç ortada.

Öğrenciler dertli&[#]8230;

Aileler dertli&[#]8230;

Okul müdürleri dertli&[#]8230;

Öğretmenler dertli&[#]8230;

Öğretmenin tek derdi maaş değil ki.

Sorumlu ve başarılı nesiller yetiştirmek.

Aslında bu kadar dert içinde yaşanan tüm kepazelikleri normalmiş gibi karşılamak cahilliğin ta kendisi.

&[#]8220;Türkiye&[#]8217;nin her tarafı böyle&[#]8221; diyerek kolay bir mazeret bulanlar da, bence bu cahilliğin içinde.

Çünkü yerelden genele gidecek doğru dürüst bir çabamız yok.

Türkiye Kamu-Sen&[#]8217;e bağlı Türk Eğitim-Sen Zonguldak Şube Başkanı Şahin Ören ile bir sohbetimiz oldu.

Söz konusu herhangi bir isim olunca, önyargılı yaklaşabilirsiniz.

Ancak önemli olan, kişilerin söylemlerinin gerçekliğe olan yakınlığıdır.

O kadar çok dertli ki.

Ve öyle şeyler söylüyor ki.

Diyor ki Ören;

&[#]8220;Bin 500 öğretmen açığı halen devam ediyor.

Halen öğretmensiz okul var.

Bunu bilecek olan yer Milli Eğitim Müdürlüğü&[#]8217;dür.

O ne derse de, ona inanmak zorundayız.

Öğretmen açığı 50 bin sıfır çeken öğrenciye sebep olur.

Dışarıda bekleyen, diplomalı cahil nesillere sebebiyet verir.

Okuduğunu anlamayan, kavgacı bir nesle sebep olur.

Ziraat mühendisi bile sınıfa sokuluyor.

İşletmeyi bitirmiş, ücretli öğretmen sınıfa sokuluyor.

Bunun için kısmen bir ölçek uygulanıyor.

Önüne bir liste gittiği zaman, o listeye göre adam seçiliyor.

Öncelik AKP&[#]8217;den liste gelmiş mi, gelmemiş mi?

Mesela Milli Eğitim&[#]8217;de bir bürokratın yanındayım.

AK Parti İl Başkan Yardımcısı geldi.

&[#]8216;Benim listeyi yapmışlar&[#]8217; dedi.

Bu liste gittiği zaman öğretmenlik, görevlendirme listesi, görevlendirme müdür yardımcısı listesi ya da torpil listesi olur.

Derken Cuma vaktiydi ve &[#]8216;hayırlı cumalar&[#]8217; dedi.

İşte AKP&[#]8217;nin özeti&[#]8230;

&[#]8216;Bütün torpilleri yaptırdım, hakları yedim, ziraat mezunlarını edebiyat öğretmeni yaptırdım, hayırlı cumalar!&[#]8217;

Din, çıkar iç içe ve işte AKP.

Yanlış anlaşılmasın, ben de muhafazakar biriyim.

Ama böyle olmaz.

Halen bunlar devam ediyor.&[#]8221;

Milli Eğitim İl Müdürü Turgut Özbek saklamıyor öğretmen açıklarını.

Açık açık söylüyor.

Bu nedenle bir daha basına demeç vermemesi için uyarılıyor.

Çünkü devlet memuru&[#]8230;

Yalnız.

Olur mu?

Olmaz!

Nerede görülmüş bir Milli Eğitim Müdürü&[#]8217;nün öğretmen açıkları hakkında sözleri.

Adama, &[#]8220;Kime çalışıyorsun?&[#]8221; diye sorarlar.

Memur-Sen&[#]8217;e bağlı Eğitim Bir-Sen Zonguldak Şube Başkanı Kamuran Aşkar.

Öğretmen açıklarını yıllardır dile getiren başka bir isim.

Ama hepsi söylemde kalıyor.

Toplumsal bir talebe dökemedik.

Çünkü bizim toplum, çocuğuna iyi eğitim istiyor, ama yüzünü magazine dönüyor.

Her zaman kuruluş felsefeleri ayrı olsa da, eğitim sendikalarını bazı konularda ortak hareket edebilmelerini bekledik.

Tavsiye ettik.

Ama olmadı.

Onların üye kavgası, Zonguldak&[#]8217;ın eğitim sorunlarının çok ötesine geçti.

4+4+4&[#]8217;e hazır olmayan yapıda yaşananlar ortada.

En önemlisi, bu ülkenin Milli Eğitim Bakanı, bu sisteme karşı çıkanları &[#]8220;PKK&[#]8217;lı&[#]8221; olmakla itham etti.

Evet, biz de biliyoruz eğitim camiasının içinde PKK&[#]8217;ya çalışan öğretmenler olduğunu.

Hem de aramızda.

Ama bu örnekler yüzünden yeni sisteme karşı çıkanları, PKK&[#]8217;ya destek vermekle aşağılayan bir Milli Eğitim Bakanı&[#]8217;na karşı durulamıyorsa, yazıklar olsun!

Bir de henüz çok erken olduğunu düşündüğü için çocuğunu okula göndermek istemeyen ailelere ve çocuklarına &[#]8220;Geri zekalı&[#]8221; baskısı yapan bir Başbakanımız var.

Avrupa&[#]8217;da olsa, öğretmenler okullara gitmez, öğrenciler ve ailelerin tepkileri sonucu o Bakan istifa etmek zorunda kalırdı.

Türkiye&[#]8217;de tepki gösteren büyük çoğunluk.

Ama susan da büyük çoğunluk.

Galiba Başbakan haklı!

Gelelim Zonguldak&[#]8217;a.

Biz toplumun en temel sorunu olan eğitimi ve eğitimin sorunlarını konuşacak milletvekilleri istiyoruz.

Valiler, belediye başkanları, sivil otoriteler ve sendikalar istiyoruz.

En basitinden Zonguldak gibi bir ilde bin 400 öğretmen açığını kapatmak için tavır koyacak insanlara ihtiyaç var.

Pek çok okulda yaşanan rezilliklere karşı duyarlı olacak siyasetçilere ihtiyaç var.

Varsa, biz buradayız.

Bu büyük ayıbı zaman zaman hatırlatacağız.

Kimse kusura bakmasın.

Bu ayıp herkesin...

Ben bu kadar anlatabiliyorum.

Cahilliğime verin!