Kıvanç Baruönü&[#]8230;

Zonguldak&[#]8217;ın sevilen ve tanınmış simalarından Erbil Baruönü&[#]8217;nün oğlu.

Zaman zaman başarılı işlere attığı imzalarından duyuyor, tanıyorduk kendisini.

&[#]8220;Kelebeğin Rüyası&[#]8221; filmiyle daha fazla tanıdık.

Çünkü filmin bütün dekor tasarımını yapan bizzat Baruönü.

Ceylan Naz Baycan&[#]8217;a verdiği röportajında, anlattıklarıyla yüreğimiz bir kez daha &[#]8220;cız&[#]8221; etti.

Çünkü, Zonguldak bugüne kadar pek çok tanıtım fırsatını kaçırdı.

Türkiye&[#]8217;ye derdini anlatamadı.

Acılarını, sevinçlerini anlatamadı.

Duygularını anlatamadı.

Her yönüyle, her mahallesiyle adeta bir &[#]8220;müze kent&[#]8221; olabilecekken, sahip çıkılmadı.

Belediye başkanları, politikacılar, biz gazeteciler; bu servete, bu hazineye sahip çıkamadık.

İhanet ettik.

Son olarak harika bir fırsat yakalamıştık.

Ama olmadı.

&[#]8220;Kelebeğin Rüyası&[#]8221; filminde görülen platolar, bugün birer turizm noktası olarak karşımıza çıkacak.

Kentin bir köşesinde eski Zonguldak yaşayacak ve o eski Zonguldak ilgi odağı olacaktı.

Filmi görenler-görmeyenler, o sahnelerin çekildiği sokakları görmek için gelecekti.

Ama olmadı.

Ne Zonguldak Belediye Başkanı Muharrem Akdemir, ne Kozlu Belediye Başkanı Ali Bektaş bu düşünceye sahip çıkmadı.

İl Kültür ve Turizm Müdürü Zekai Kasap bu işi bitirmeliydi.

Yapamadı.

Vali Erol Ayyıldız&[#]8217;ın bilgisi oldu mu, bilemiyoruz, ama bu işi biri bitirmeliydi.

Ve bu kent muhteşem bir imkanı daha kaçırdı.

İşte o detay.

[*] [*] [*] [*]

Ceylan Naz Baycan&[#]8217;ın şu önsözüyle başlıyor röportaj;

&[#]8220;İki haftadır bekliyorum... Biri de çıkıp Kelebeğin Rüyası&[#]8217;nda görüntü kalitesinin, dekorun, kostümlerin nasıl bu kadar iyi olduğunu, bu işin hazırlığında yapılanları anlatsın, etsin, ortalığı bilgilendirsin veya birileri merak edip sorsun... Ama yok... Çoğu sinema eleştirmeni dahi &[#]8216;görüntü yönetmeninin ellerine sağlık&[#]8217; deyip konuyu kapadı gitti...

Halbuki bu filmde şu ana kadar hiçbir Türk filminde yapılmayan bir şey yapıldı... Kelebeğin Rüyası&[#]8217;nda bir &[#]8216;Production Designer-Yapım Tasarımcı&[#]8217; çalıştı... Hem de Türk, hem de şu an karşımda oturuyor... Hollywood, ilk kez 1939 yılında &[#]8216;Rüzgar Gibi Geçti&[#]8217; filmiyle tanıştı Production Designer&[#]8217;la... Bizler ise, 2013&[#]8217;te Kelebeğin Rüyası&[#]8217;yla...

Yedi sene önce İstanbul&[#]8217;a ilk adım attığımda reklam projelerinde sık sık çalışma fırsatı elde ettiğim yönetmen Kıvanç Baruönü, Kelebeğin Rüyası&[#]8217;nın Yapım Tasarımcısı, ayrıca benim arkadaşım, ayrıca Türkiye&[#]8217;nin sayılı reklam yönetmenlerinden, ayrıca Maya&[#]8217;nın babası....&[#]8221;

[*] [*] [*] [*]

Sonra sorular geliyor peş peşe&[#]8230;

Kıvanç Baruönü ile gururlanırken, anlattıklarıyla içimiz yanıyor.

Röportajın tamamını yarınki Pusula&[#]8217;da bulacaksınız.

Bir soru üzerine projeye nasıl başladıklarını anlatıyor.

Başka bir soruda ise, o canımı yakan yanıtı veriyor;

&[#]8220;Filmin ne kadarı Zonguldak&[#]8217;ta çekildi?&[#]8221; yönündeki soruya şöyle yanıt veriyor Baruönü:

&[#]8220;Bu projede yola çıkarken, aslında hedefimiz biraz daha farklıydı. Yılmaz Erdoğan, kurulacak onca dekorun sonra heba olmamasını, kalıcı bir proje gerçekleştirmemizi istedi. Tüm çalışmalar bu yönde başladı...

Amaç, Zonguldak&[#]8217;ta bize tahsis edilecek bir alanda bu dekoru kurmak ve çekim sonrasında halkın gelip gezebileceği vakit geçirebileceği bir alan yaratmaktı...

Zonguldak valisinden belediyesine herkes bize çok yardımcı oldu.

Çizimler yapıldı, Zonguldak´ın 70 sene önceki hali birebir kurulacak, içindeki dükkanlar, tiyatro ve sinema salonları gerçekten sonrasında faaliyet verecek şekilde dizayn edilecekti...

Film dekoru sonrasında yaşayacak bir kent müzesi tematik park olarak kalıcı hale gelecekti ama zemin etüt çalışmaları sırasında bazı engellerle karşılaşınca, maalesef proje hayata geçemedi...

Bunun üzerine dekorların bir kısmı Zonguldak´a, bir kısmı da İstanbul´a kuruldu.&[#]8221;

[*] [*] [*] [*]

Anladınız mı şimdi kaçan fırsatı&[#]8230;

Esasında Baruönü&[#]8217;nün anlattığı eski Zonguldak, Kozlu sahilinde kurulacaktı.

Yönetmen Yılmaz Erdoğan, bizzat bunu söylemişti.

Kozlu Belediyesi&[#]8217;nin sahil düzenleme ihalesini alan Demir Madencilik tarafından film şirketiyle anlaşmalı olarak yapılacaktı.

Demir Madencilik, kazandığı ihaleden vazgeçince, proje de yattı.

Konuyu o günlerde de yazmış, anlatmaya çalışmıştık.

Kıvanç Baruönü&[#]8217;nün anlattıklarından sonra umarız kaçan fırsat daha iyi anlaşılmıştır.

Kabiliyetsizlik tescillenmiştir.

Tüm medya Zonguldak&[#]8217;tan bahsediyor.

Keşke Kıvanç Baruönü&[#]8217;nün bu hayali gerçekleşseydi.

Bugün Zonguldak büyük bir fırsat yakalamış olacaktı.

Ah be memleketim!

Bizi anlıyorsun değil mi?

Milliyet ekibine teşekkür&[#]8230;

Değerli büyüğümüz Milliyet Gazetesi Ankara Temsilcisi Fikret Bila, iki günlük Zonguldak ziyareti sonrası Zonguldak&[#]8217;ı köşesine taşımıştı.

Daha sonra İstanbul&[#]8217;dan bir ekibin Zonguldak&[#]8217;a geleceğini belirterek, yardımcı olmamızı istedi.

İki başarılı ve deneyimli isim Burcu Ünal ve foto muhabiri Ozan Güzelce, üç gün boyunca Zonguldak&[#]8217;ı anlamaya, yorumlamaya çalıştılar.

1940&[#]8217;lardan günümüze nelerin değiştiğini, niye değiştiğini anlatmak için çaba gösterdiler.

Milliyet, Zonguldak&[#]8217;la ilgili yazı dizisine dün başladı.

Tam sayfa Zonguldak anlatıldı.

Bugün devamı geliyor.

Başta Fikret Ağabey olmak üzere Burcu Ünal ve Ozan Güzelce&[#]8217;ye yürek dolusu teşekkür ediyoruz.