Zonguldak&[#]8217;ta pek çok sorun var.
Bunları biliyoruz.
Görüyor, izliyor ve elimizden geldiğince yazmaya çalışıyoruz.
Bazen sorunların o kadar çok olduğunu fark ediyoruz ki.
Hangisini yazalım diye tombala çektiğimiz oluyor!
Zonguldak&[#]8217;ın en büyük sorunların biri de mutfak.
Aşçılar.
Lokantalar.
Garsonlar.
Lezzetler.
Ve buraları denetlemeyen, denetletmeyen ilgililer.
Geçtiğimiz haftalarda sevdiğim genç bir işadamı ile öğle yemeğinde buluştuk.
Mekan kaliteli.
Hava civa bin 500!
Siparişler verildi.
Aparatifler geldi.
Patlıcan ezme daha gelirken üzerindeki kadın saçını fark ettim.
Garson önümüze koydu.
Saç henüz patlıcana bulaşmamış.
Yani görmemek için gerçekten kör olmak gerek.
Garsonda erkek olduğuna göre belli ki onun saçı değil.
Saçından yola çıkarak kadını da merak edebilirsiniz!
Birazdan işadamı arkadaşımız kadın saçını gösterip tabağın değiştirilmesini istedi.
Garson tek bir özür bile dilemeden ve &[#]8216;Görmeyiver sende be abicim&[#]8217; dercesine tabağı alıp başkasını getirdi.
Çıkarken kasada ne olacağına dikkat ettim.
Ne bir özür ne bir başka yaklaşım var.
Pişkinlik o biçim.
Dün öğrendim ki aynı mekanda başka bir olay daha yaşanmış.
Bayan müşteriler &[#]8216;Çıtır çıtır&[#]8217;yemek yerken içinde kocaman bir kadın saçı.
Müşteri itiraz etmiş.
Ama nafile.
Yemediği ürünün bile hesabını bir anlamda zorla almışlar.
Burası Zonguldak.
Pek çok lokantada böyle.
Mekancıların çoğu bu konularda hem pişkin hem de kaba.
Zonguldak Belediyesi ekipleri güya fırınları denetliyor.
Bir de pastaneleri.
O da çoğu göstermelik kalıyor.
Ortaya garip bir sofra kültürü çıkıyor.
Bunu neden anlatıyorum.
Bu işleri düzene sokması gerekenler yerel yönetimler.
Mutfak Zonguldak&[#]8217;ın bir sorunuysa yerel yönetimler bu konuda da bir çalışma yapması lazım.
Dışarıdan misafiriniz gelse balık ve ızgara dışında yemek yedirebileceğiniz yer yok gibi.
Hele akşama kaldıysanız yandınız.
Kültür ve Turizm Müdürlüğü de bu konuda çalışma yapabilir.
Yemeğinden saç çıkan vatandaş bir özür bile duyamıyorsa kalıp oradan gidecek.
Zonguldak&[#]8217;ı sorunsuz gibi gösterenlere inat sorunları göstermeye çalışıyoruz.
Bu da bir sorun.
Hem de ciddi bir sorun.
Bu sorunun da muhatapları belli.
Kıldan tüyden işler gibi bakmayın.
Bu sorun mide bulandırıyor!
Halkı garip Zonguldak hangi şartlarda yemek yediğini umursamıyor bile.
Bu da garip değil mi?
Yaşam ahlakı
Toplum hızla dejenere olurken insanlar erozyona uğruyor.
Burnu kaf dağında olmaya gerek yok.
Herkesin iki günlük ömrü var.
Kendi erozyonunu kendisi yaratan toplum, kişiler ve camialar en kestirmeden başkalarını suçlayarak çözüm arayışı içinde.
Burada aynaya bakmak önemli değil.
Önemli olan kişilerin aynada kendisini nasıl gördüğü.
Başkalarının nasıl gördüğüne nasıl önem verdiği.
Yaşam ahlakı üzerine ahkam kesenlerin iş uygulamaya gelince neler yaptıkları önemli.
Ne mutlu sorumlu, vicdan sahibi ve yetim hakkı yemeden yaşayabilenlere.
Hatalarından dersler çıkararak bu yönde çaba gösterebilenlere.
Ama maalesef toplumsal erozyon hızla devam ediyor.
Ve toplum bencilleşen yüzüyle çocuklarını da zehirlemeyi sürdürüyor.
Yaşam ahlakı hatalarını görmekle ve kabul etmekle başlar.
Türbanlı kızlar
Zaman zaman yaygın medya da başı türbanlı altı dar giyimli kadınlar ve genç kızlarla ilgili yazı ve yorumlar çıkıyor.
İslami kadın yazarlarında eleştirilerine hedef olan bu durum en açık teşhirden daha etkili bir yöntem gibi duruyor.
Zonguldak&[#]8217; ta da bu örnekler var.
Kimisinin seks yıldızından farkı yok.
Sanki podyumda yürüyorlar.
Son moda tesettür kıyafetler içinde boyaya batmış ve kıyafetler içinde savrula savrula yürüyen kadınları gördükçe ortaya çıkan garip çelişkinin ne kadar kabul edilebilir olacağına siz karar verin.
Özür diliyoruz...
Ak Parti kurucularından, eski Merkez İlçe Başkanı Halit Gülay ile Mehmet Gök ve Yaşar Gök; önceki gün gazetemize yaptıkları ziyarette 12 Eylül&[#]8217;de yapılacak olan referandum ile ilgili &[#]8216;Evet&[#]8217; dediklerini ifade ettiler.
Haber içerisinde &[#]8216;Hayır&[#]8217; çağrısı yaptılar şeklinde yazım hatası yapılmıştır.
Düzeltir, özür dileriz.