Sabah Gazetesi´nin deneyimli ismi Yavuz Donat dün Zonguldak gezisinin ilk ayağını yazdı.
Önce yazıdan bir pasaj;
Önce Devrek´e uğradık "bastoncularla" sohbet ettik.
Sonra Zonguldak-Kilimli´ye geçtik.
"Karadon" kömür işletmesine.
17 Mayıs´ta, 30 arkadaşlarını "grizu patlamasında kaybeden" madencileri dinledik. "Köylüyle" konuştuk, "kentliyle" dertleştik.
Bugün "referandumu ve Zonguldak´ın nabzını" yazacaktık.
Ama akşam "Vali Erdal Ata´nın iftarına" katılınca "referandumu da siyaseti de" yarına bıraktık.
Vali Bey iftar verdi. Zonguldak´ın "5 milletvekilini de" davet etti.
"İftar masasını" anlatacağız.
"Bir yere" gidiyoruz, Vali ile Belediye Başkanı "kavgalı."
"Başka yere" gidiyoruz Vali ile Milletvekili "saçsaça başbaşa."
"Bir diğer kente" gidiyoruz, milletvekilleri "birbirlerinin yüzüne bakmıyor."
Ama Zonguldak farklı.
Bugün konumuz "Zonguldak farkı."
Bakın Yavuz Bey bizim göremediğimiz o farkı nasıl görmüş;
"Davet sahibi Zonguldak Valisi Erdal Ata. Davetliler: Zonguldak milletvekilleri Köksal Toptan, Polat Türkmen, Fazlı Erdoğan, Ali Koçal, Ali İhsan Göktürk. (3 AK Parti, 2 CHP) Belediye Başkanı İsmail Eşref. (CHP) Rektör Prof. Bektaş Açıkgöz.
Başsavcı Hüseyin Özbakır. Tugay Komutanı Tuğg. Ali Çakdakçı. Emniyet Müdürü Metin Seyfi Sazak. Türkiye Taşkömür Kurumu Genel Müdürü Burhan İnan. Jandarma Komutanı Alb. Halil İbrahim Yaşatır.
"Başka bir iftira sözü olduğu için" sadece bir milletvekili (Fazlı Erdoğan) gelemedi, diğer davetliler tam kadro iftardaydı.
1. Zonguldak "ortak akılla" yönetiliyor.
2. Seçilmiş ile atanmış "uyum içinde."
Yavuz Bey hızını alamamış; "Duayen dedi ki" diyerek TBMM eski başkanı ve Ak Parti Milletvekili Köksal Toptan´ın anlatımlarına yer veriyor.
Şöyle diyor;
İftardan kalkarken "bir çift söz" ettik:
- Zonguldak şanslı... Milletvekilleri "barışık", seçilmiş ile atanmış "kardeş kardeş."
Köksal Toptan güldü:
- Zonguldak´ta futbol faulsüz oynanır... Belden aşağı vurmak yok, kötü tezahürat yok... Ses yükseltmek de yok... Amacımız tek: Ülkeye hizmet.
Masadakiler "duayeni" onayladılar.
Köksal Toptan, sadece Zonguldak´ın değil, "bölgenin" saygı duyulan siyasetçisi"
Yavuz Bey hiç yazmasa daha iyiymiş.
2007´de meclise gitmiş beş Milletvekili Zonguldak için 3 yılda sadece bir kez masa etrafında buluşup konuşabildiler.
Onun dışında Vali Bey´in davetinde olduğu gibi ancak davet veya bazı toplantılarda bir araya gelebiliyorlar.
Üstelik aynı partinin milletvekilleri birlikte katıldıkları toplantılarda bile bir birine sırt çeviriyor.
Hatta katılmadıkları da oluyor.
Hangi ortak akıl?
Yavuz Bey kimin ortak aklından bahsediyor acaba?
Allah akıl fikir versin.
Ortak akıl varsa bunca basit sorun neden hala çözümlenemiyor.
Beş Milletvekili ayda bir neden bir araya gelip gündemde ki konuları tartışamıyor.
Bırakalım 6 ayda bir gelsin.
Neden Yavuz bey gelince işler değişiyor.
Kent için, sorunlar için, bölge için, işsizlik için ve aklınıza gelebilecek her şey için ortada ne bir uyum var ne bir orta akıl.
İlahi Yavuz bey.
Bizim göremediğimizi nasıl gördün.
Ne yaptılar acaba Yavuz Bey´in yanına Zonguldak Milletvekili diye başka illerin Milletvekillerini mi oturttular?
Çorbasına ilaç mı attılar.
Olabilir.
İnsanlık hali!
Yoksa Yavuz Bey, Zonguldak notları ile Kayseri, Denizli veya Trabzon´un notlarını mı karıştırdı.
Zonguldak Platformu önceki akşam güzel bir iş daha yaptı.
Bir otobüs dolusu başkan Çaycuma´ya gitti ve havaalanının yaşaması için ne yapılması gerektiğini yerinde dinledi.
Platform Sözcüsü Osman Sav´ın sunumuyla başlayan toplantıda tüm dernek başkanları ve STK temsilcileri söz aldı.
Havaalanı Müdürü Hasan Özşahin ve Borajet Yer İşletmeleri Müdürü Ahmet Can´a halkın fiyatlar ve diğer konulardaki taleplerini ilettiler.
Özşahin ve Can´ın taleplerini dinlediler.
Mevcut durum hakkında daha fazla bilgi sahibi oldular.
Özşahin ve can bu düşüncenin gecikmiş bir çalışma olduğu görüşünü, katılımcılar ise firmanın tanıtım organizasyonlarının eksikliğinden bahsettiler.
Bu isimler daha önce Mithatpaşa Tüneli için de Ankara´ya gitmişlerdi.
Ocu, bucu, şucu demeden bir araya gelip amatörce de olsa kamu ve kent adına çaba gösteren Zonguldak Platformu´nun yürütme kurulunda bulunan ve destek olan STK´lara teşekkür edilmesi gerekiyor.
taleplerini bile iletmekten aciz bir toplumun sesi olmaya çaba gösteren Zonguldak Platformu´nun siyaset üstü bu çabasının ardından başka hangi konuyu ele alacaklar merakla bekliyorum.