Biz gazetecilerin en mutlu olduğu anlardan biridir yazdıklarının işe yarıyor olması.

Özellikle toplumsal konularda, sağladığımız katkılardan duyduğumuz manevi haz bizler için çok önemli.

İşte bunlardan biri önceki gece yaşandı.

Fen Lisesi&[#]8217;nin 180 kişilik öğrenci yurdunun çatlak duvarlarını ve Okul Aile Birliği üyelerinin tepkilerini anlatan bir haber yaptık.

Orada kalan öğrencilerin, çatlayan kirişlerin ve duyulan garip çatırdama seslerinin arasında korku içinde uykuya dalmaya çalıştıklarını anlattık.

Buna benzer haberler daha önce de başka basın kuruluşlarında yer almıştı.

Ama değişen bir şey olmamıştı.

Konuyu Pusula üslubuyla gündeme getirdik.

Dün gazetede yer alan haber ve yorum önceki gece 21:00 sularında Pusula&[#]8217;nın internet sitesinde yayınlandı.

Çok geçmeden Milli Eğitim Müdürü Turgut Özbek ile Bayındırlık Müdür Vekili Hüsnü Işık ve beraberindeki heyet, gecenin o saatinde söz konusu yurda geldiler.

Görüşlerine yer verdiğimiz Okul Aile Birliği Başkanı Ertuğrul Koltuk ve bazı yöneticileri çağırdılar.

Hem Okul Aile Birliği Başkanı ve üyeleri hem de nöbetçi öğretmenler bu ani ziyaretin nedenini başta anlamakta zorlandılar.

Gece yarısı gerçekleşen bu ani ziyaretin nedeni internet sitemize düşen haber ve bu sütunlarda Vali Erol Ayyıldız&[#]8217;ı konuyla ilgilenmeye davet eden yorumdu.

Haberi, saat 23:00 sularında arayan Okul Aile Birliği Başkanı Ertuğrul Koltuk&[#]8217;tan aldım.

Kendisi hem şaşkın hem de seslerini Vali Ayyıldız&[#]8217;a duyurabilmiş olmaktan son derece mutluydu.

Hem Pusula&[#]8217;ya hem de Vali Ayyıldız&[#]8217;a teşekkür etti.

Gerçi gece o saatte oraya gelmek zorunda kalmak Milli Eğitim Şube Müdürü Kadri Arslan&[#]8217;ın pek işine gelmediğinden, biraz söylenip durmuş ama önemli olan Vali Bey&[#]8217;in böylesine ciddi bir konuya sabahı beklemeden gösterdiği duyarlılık.

Binanın ne olacağı konuşuluyor.

Resmi olmayan bilgilere göre üç bölümden olan binanın çatlak olan bölümünün tamamen yıkılması gündemde.

İsmini vermek istemeyen başka bir kamu yetkilisi ise, binanın bu haliyle kullanılmasının ciddi risk olduğunu söylüyor.

&[#]8220;Tamamen yıkılmalı&[#]8221; diyor.

Binanın altında büyük bir mağara olduğunu öğrendik.

Bina yapılırken belli ki bunlar dikkate alınmamış.

Sürekli oturan bina, aniden yerle bir olabilir.

Sonuçta oradaki 180 öğrencinin canı Vali Bey&[#]8217;e emanet.

Ertuğrul Bey, Vali Ayyıldız&[#]8217;a teşekkür ederken kalıcı çözüm bulunmasını istiyor.

Şimdilik kesin çözüm bulunamamış görünüyor ancak bina bu haliyle uzun süreli kullanılmayacak.

İçine &[#]8216;Vali&[#]8217; yazılmayan konulara ne yazık ki her kurum aynı duyarlılığı göstermiyor.

Aynen Çaycuma&[#]8217;da meydana gelen köprü faciasında olduğu gibi!

Pek çok kurum bu işleri doğru dürüst yapmadığı ve ağırdan aldığı için Vali Bey mecburen bazı sorunları kucağında buluyor.

Vali Ayyıldız&[#]8217;a gösterdiği bu duyarlılık için teşekkür ediyoruz.

Bu önemli konuyla daha yakından ilgilenerek sonuçlandıracağı inanıyoruz.

Kömür kamyonları tamam da

Hazır beton mikserleri ne olacak?

Son günlerde kömür kamyonlarına yazılan tonaj cezaları gündemde.

Geç kalınmış bir uygulama.

Tonaj uygulaması herkese adil yapılmadığı sürece beraberinde yeni tartışmalar getirir.

Burada kararlılık ve süreklilik çok önemli.

Kömür veya benzeri yük taşıyan ağır tonajlı kamyonlara yapılan bu uygulamanın yanında hazır beton mikserlerine kimsenin bir şey dememesi ilginç

Kadırga, Müftülük esnafına sorun, size yollara döke döke giden hazır beton mikserlerinin kimlere ait olduğunu söylesinler.

Aşırı yüklü oldukları için yollara beton ve çakıl döken hazır beton mikserlerinin yarattığı çevre kirliliği bir tarafa döktükleri çakıl taşlarıyla insan yaşamını hiçe sayıyor.

Lastiklerin altından fırlayan çakıllar hem diğer araçlara zarar veriyor hem de insan yaşamını tehdit ediyor.

Lazım olduğunda karşılıksız üç beş kamyon hazır beton gönderen firmaların bu durumunu da Vali Bey&[#]8217;e iletiyoruz.

İdris Şahin&[#]8217;in CHP&[#]8217;ye ne faydası olmuş!

CHP İl Başkanlığı Kongresi öncesi kaçak güreşmeye devam eden Belediye Meclis Üyesi İdris Şahin için dün; &[#]8220;İşin ilginç olan yanı ´Her şey CHP için´ diyerek kendilerini pazarlama peşinde olan pek çok partilinin kongre döneminden, kongre dönemine ortaya çıkan Şahin´in kurtarıcı olarak göstermeye çalışmaları.

CHP, başına getirmek için Zonguldak Belediyesi Meclis Üyesi olan İdris Şahin´e kadar başka adam bulamıyorsa vah hallerine!

CHP, kongreden kongreye ortaya çıkan Şahin´i İl Başkanlığı´na oturtacaksa vah CHP´nin haline!&[#]8221; demiştim.

Adaylık konusunda net olamayan Şahin, bu yazıdan rahatsız olmuş.

Doğrusunu yapmış!

Birincisi, adaylık düşüncesi olmadığını söyleyerek topu delegeye atma numarası yapan Şahin&[#]8217;in, böyle bir düşüncesi yoksa neden rahatsız oluyor?

İkincisi, kongreden kongreye gelerek İl Başkanı olmaya çalışan, seçimden seçime gelerek Belediye Meclis Üyesi olan Şahin&[#]8217;in, CHP&[#]8217;ye ne faydası olmuş?

Üçüncüsü, CHP&[#]8217;nin çatı arasına tenezzül eden, Meclis Üyesi kartvizitiyle kat, imar, mülkiyet işlerini kovalayan bir İl Başkanına ihtiyacı yok!

Dahası var!

Ama şimdilik bu kadar!

Plakası bozuk!

Secaattin Gonca&[#]8217;nın 67 BB ile başlayan bir makam aracı vardı.

Esasında Gonca, İsmail Eşref döneminden gelen bir geleneği sürdürüyordu.

Ereğli&[#]8217;den Eyüp Bektaş&[#]8217;ın yayınları üzerine o plakayı söken Gonca, özel sektörden kiralanan araçlardan 67 plakalı başka aracı makam aracı olarak kullanmıştı.

Sonra yeniden Eşref geldi.

Sonrasında da Muharrem Akdemir.

Zonguldak Belediye Başkanı Muharrem Akdemir uzun zamandır Zonguldak caddelerinde 34 UOK 13 Plakalı Audi&[#]8217;yi makam aracı olarak kullanıyor.

Zonguldak dışında katıldığı programlarda Zonguldak&[#]8217;ı 34 plakalı makam aracıyla temsil ediyor.

Yanlış hatırlamıyorsam kendisinden önce başlayan bir gelenek.

Muharrem Bey&[#]8217;in de dikkatinden kaçmış olmalı ama hatırlatmakta fayda var.

Sayın Başkan, İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı değil bir garip, itilmiş ve ezilmiş Zonguldak&[#]8217;ın Belediye Başkanısın.

Kalbinde kötülük yok biliriz ama sonra halk terimiyle; &[#]8220;Plakası bozuk&[#]8221; derler.

Bizden uyarması!