Hükümetin son teşvik yasası ile epey ümitlenmiştik.

Ama olmadı.

Yine olmadı.

2009&[#]8217;da da teşvik verilmişti.

O zaman da bugünkü gibi yatırım ve istihdam adına umutlanmıştık.

Zonguldak&[#]8217;ın üç ana sektörü var.

Taşkömürü. Demir Çelik. Tersanecilik.

2009&[#]8217;daki teşvikler bu anlamda önemliydi.

Ama olmadı.

Yeni yatırımlar yapılamadığı gibi tersanelerden 5-6 bin kişi issiz kaldı.

Siparişler iptal edilip, Yalova bölgesine kaydırıldı.

O günlerde Türkiye&[#]8217;nin Avrupa Kömür Çelik Topluluğu&[#]8217;na attığı bir imzadan haberdar olduk.

O günlerde söylenen süresi 2011&[#]8217;de dolunca teşviklerin önünde engel kalmayacaktı.

Bunu ilk gündeme getiren de Ak Parti Milletvekili Fazlı Erdoğan oldu.

Aynı zamanda bir sanayici olan Erdoğan da bu duruma tepkiliydi.

Geçtiğimiz haftalarda açıklanan teşvik paketinin önünde böyle bir engelin kalmadığını zannediyorduk.

Birinci bu engel kalkmamış.

İkincisi kömüre dayalı yatırımlarda teşviklerin önünü açan hükümet, linyite tam destek, taşkömürüne tam köstek olmuş!

Paketin içinde bir sürü teknik detay var ama bizim bilmemiz gereken tek şey &[#]8216;Babayı aldık&[#]8217;!

Başbakan ve Bakanların teşvik açıklamasıyla; &[#]8220;Bu sefer olacak galiba&[#]8221; diyerek ümitlenirken meğer yalanmış her şey.

Avrupa Kömür Çelik Topluluğu&[#]8217;nun kömürde kalori dayatması sonucu taşkömürünün, dolayısıyla Zonguldak&[#]8217;ın eli ayağı bağlı.

Zonguldak düşük kalorili linyit üretse sorun olmayacaktı.

Ne olacak peki.

Bu imzaya sadık kalacağız diye Zonguldak&[#]8217;ta kömür ve demir çelik alanında yeni yatırımlar yapılamayacak mı?

Yapılacak yatırımlar teşvik alamayacak mı?

Zonguldak Milletvekillerine ortak çağrımız şu;

Nedir bu durum?

Avrupa Kömür Çelik Topluluğu&[#]8217;na atılan imza neden bu kadar önemli?

Neden hükümetin ballandıra ballandıra anlattığı; &[#]8220;Kömür&[#]8217;e teşvik&[#]8221; içinde linyit var ama taşkömürü yok?

Ülkenin taşkömürüne bu kadar çok ihtiyacı varken neden milli serveti ithalata aktarıyoruz.

Bu durum canınızı yakmıyor mu? Bugüne kadar ne yaptınız?

Şimdi ne yapacaksınız?

Lütfen çıkın ve kamuoyu ile bunları paylaşın.

Turpçu&[#]8217;dan Ağaoğlu yanıtı

Turyapı İnşaat A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Sayın Şerafettin Turpçu; &[#]8220;Ağaoğlu Zonguldak&[#]8217;a gelsin&[#]8221; başlıklı yazıma gönderdiği yazıda önemli şeyler söylüyor.

Düşüncelerini paylaştığı için kendisine teşekkür ediyorum.

İşte Turpçu&[#]8217;nun yanıtı:

&[#]8220;Ağaoğlu Zonguldak&[#]8217;a da gelsin&[#]8221; başlıklı yazınızı okudum. Hem mesleğin içinden birisi hem de bir Zonguldaklı olarak görüşlerimi sunma gereği duydum.

Söylediklerinizden çarpık kentleşme ile ilgili konulara katılmak için mimar yada mühendis olmak gerekmiyor. Anlattıklarınız olduğu gibi doğru. Arsa üretmede ve mevcut arsaları değerlendirmede imar planlarına uyulmadığı ya da mevcut imar planlarının günümüzün gereksinimlerini karşılayamadığını görüyoruz. Hâlbuki kentimizi ilk planlayanlar şehrimiz ile ilgili böyle görüntülerin ortaya çıkmasını beklemiyorlardı. Bahçelievler&[#]8217;in ilk kuruluşundaki güzellikleri göremiyoruz. Parsel bazında ruhsat kadar kenti öldüren bir uygulama olamaz, mahallelerimizin eski yapılarını yıkıp yerine neredeyse bitişik mahalleler yapıyoruz. Görüntüler korkunç ve çirkin. Gerçi yeni yapılaşan bölgelerimizde de bu çirkinlikleri görüyoruz.

Gelelim Ağaoğlu konusuna. Tabi ki şehrimize gelip yatırım yapacak firmalar (Ağaoğlu gibi) olsa çok iyi olur, ne kadar çok büyük firma olursa o kadar kaliteli gelişme ve şehirleşme olur.

Ama bu yazınızda üzüntüm firmamızın Zonguldaklı olarak görülüp yatırımlarının değerlendirilmemiş olması. Firmamız (TURYAPI) &[#]8216;ın 1976 yılında Ereğli&[#]8217;de kuruldu. Türkiye&[#]8217;de bugün TOKİ&[#]8217;nin yaptıklarını 1997 &[#]8211; 2003 yılları arasında İzmit Büyükşehir Belediyesine TURYAPI İnşaat olarak yapmaya başladık. O yıllarda henüz deprem yönetmeliği mevcut değildi. Buna rağmen 1999 büyük İzmit depreminde yapmakta olduğumuz 2050 konuta en küçük bir zarar gelmedi. 1999 Depreminden; TURYAPI ve İzmit Büyükşehir Belediyesi yüzünün akıyla çıkmıştır. Yine firmamız kangren olmuş olan 567 dairelik Sarıyer Konutları&[#]8217;nın (rahmetli Şemsi Denizer&[#]8217;in maden işçilerine kurduğu kooperatif) başarıyla bitirdi. Bugün orada daire sahibi olan Zonguldaklı hemşerilerimiz dairelerini 400.000-600.000 TL arasında satabilmektedirler, kaliteleri de İstanbul&[#]8217;un en kaliteli konutlarıyla kıyaslanacak düzeydedir. Sayın Ali Aagaoğlu bile tanıdık ve dostlarına, sitemizin kalitesine güvendiği için konut almalarını tavsiye etmekte ve almalarını sağlamaktadır. Başkent&[#]8217;in popüler olan Çayyolu Bölgesinde bitirmiş olduğumuz 47 adet villa projesi ise firmamızın A+ kalitedeki üretimlerindendir. Bu dönemde Karadeniz Ereğli Belediyesi&[#]8217;ne yaptığımız ve 2009 yılında bitirdiğimiz 584 konutluk Kaynarca Konutları Projesi de bölgedeki önemli bir açığı kapatmış durumdadır. 2012 yılının ilk çeyreğinde ise Ay City AVM projemiz tamamlanmış ve hizmete girmiştir. Bölgeye hem yeni sektörler kazandırmıştır hem de istihdam anlamında kaynak olmuş bir projedir AY City AVM. Genel olarak bakıldığında firmamız yerel bir firma olmaktan çok yaptığı hizmetler ve üretimler ile ulusal bir firma haline gelmiştir.

Gelelim Kozlu Ilıksu&[#]8217;daki yapmakta olduğumuz 694 konutluk TURYAPI-YAŞAMKENT Projesi&[#]8217;ne. Zonguldak ilinde TOKİ dâhil en büyük proje&[#]8217;dir. TOKİ maalesef şehrimiz ve ilçelerinde yeterli hizmet edememiştir, muhtemelen uygun arsa bulamamışlardır.

ILIKSU-YAŞAMKENT hem çok ucuz hem de kalitesiyle İstanbul ve Ankara&[#]8217;daki projelerden farklı değildir. Sosyal donatısı yüksek bir projedir. Örnek; kullanılan asansörler dünya markası olan İsviçre-Schindler, seramik ve vitrifiyede Eczacıbaşı-Vitra&[#]8217;dır. Çelik kapı, mutfak ve iç kapılar yine Türkiye&[#]8217;nin en iyilerinden olan Wood Group imzalıdır. 2 kata yayılan yeterince kapalı otopark, daire çeşitleri olarak stüdyo, 1+1, 2+1, 3+1, 4+1 ve 5+1 villa daireleri mevcuttur.

Sayın Atilla Öksüz, Türkiye&[#]8217;nin dört bir yanında yaşayan hemşerilerimizin dediği gibi şehrimiz gerçekten de hizmet fakiri, yollarımız perişan iş imkânlarımız çok zayıf, gelişim kaplumbağa hızında olduğu için hep beraber birimize saldırıyoruz. Şehir yaşamında kalite yok. Konuyu kapatmak gerekirse KOZLU-ILIKSU-YAŞAMKENT ile Zonguldak konut sektöründe bir markaya kavuşuyor. Keşke daha büyük inşaat firmaları (Ali AĞAOĞLU gibi) Zonguldak&[#]8217;a gelse, yatırım yapsalar. Ama yapamazlar. Çünkü onlar büyük şehirlerde çok büyük karlarla iş yapmaktadırlar. Bu şartlarda; biz Zonguldaklı olmasak böyle karlılığı düşük bir projeyi Zonguldak&[#]8217;ta yapmazdık.

Yukarıda yazdıklarımızın anlaşılması dileklerimizle sevgilerimi sunar, yazılarınızla Zonguldaklı hemşerilerimizi aydınlatmaya devam etmeniz umutlarımızla.&[#]8221;