&[#]8220;Mutluluk kaç para eder?&[#]8221; sorusuna yanıt arayan İngiliz araştırmacılar, ilk kez mutluluğa maddi değer biçmiş.

Haber şöyle devam ediyor:

&[#]8220;Buna göre, kişiyi en zengin hissettiren etkinlik dans etmek.

Dans eden kişi, bin 670 sterlin yani yaklaşık 6 bin lira kazanmışçasına mutlu hissediyor.

Araştırma London School of Economics Üniversitesi tarafından yürütüldü. 40 bin aileye, en çok hangi etkinliğin kendilerini mutlu ettiği soruldu.

Mutluluk oranları, para ile karşılaştırıldı. Yapılan hesaplar sonunda, sanat ve sporun, kişinin yıllık geliri 18 bin lira artmışçasına mutluluk verdiği saptandı.

Araştırmaya göre, en iyi hissettiren etkinlik dans etmek.

Dansın maddi değeri 6 bin lira. İkinci sırada yüzmek var.

Yüzmenin verdiği mutluluğun maddi değeri 5 bin 800 lira.

Kütüphaneye gitmek takip ediyor.

Kütüphaneye gitmenin maddi değeri ise, 2 bin 500 lira.

Araştırmada, insanları mutlu eden bu faaliyetlerin sağlık üzerindeki etkisi de hesaplandı.

Düzenli olarak kültürel etkinliklere katılanların ve spor yapanların, toplum ortalamasından daha sağlıklı olduğu ortaya çıktı.&[#]8221;

[*] [*] [*]

Bu araştırma bize başka bir araştırmayı hatırlattı.

Türkiye genelinde 125 bin 720 haneye gidilerek, 18 ve daha yukarı yaştaki 196 bin 203 birey ile yüz yüze yapılan görüşmelerde mutlu olduğunu beyan eden bireylerin oranı 2013 yılında yüzde 59 olarak tahmin edildi.

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) Zonguldak Bölge Müdürlüğü geçtiğimiz günlerde, &[#]8220;İl Düzeyinde Yaşam Memnuniyeti/2013&[#]8221; sonuçlarını açıklamıştı.

TÜİK Zonguldak Bölge Müdürü Şeref Demirtaş, Zonguldak&[#]8217;ta mutlu olduğunu beyan eden bireylerin oranının yüzde 51,1, Karabük&[#]8217;te mutlu olduğunu beyan eden bireylerin oranının yüzde 56,4, Bartın&[#]8217;da mutlu olduğunu beyan eden bireylerin oranının yüzde 60,4 olduğunu ifade etmişti. Araştırmaya göre, Türkiye&[#]8217;nin en mutlu ili Sinop.

Sinop&[#]8217;ta mutluluk oranı yüzde 77,7.

En mutsuz il ise, Tunceli.

Oranı ise, yüzde 42.

[*] [*] [*]

Araştırmada, her kentte insanları mutlu ve mutsuz eden nedenler tek tek ele alınmış durumda.

Ulaşım hizmetlerinden kanalizasyona, AB sürecinden konuta, sosyal yaşamdan çöp toplamaya, sağlık hizmetlerinden asayişe kadar her konu ayrı ayrı sorulmuş.

Totalde Zonguldak, Türkiye ortalamasının altında kalan iller arasında.

Böyle güzel doğaya, denize sahip bir kentte insanlar neden bu kadar mutsuz olabilir?

Bize sorarsanız, 50 tane neden sayabiliriz.

En birinci neden ise, milletvekilleri, belediye başkanlarıdır.

Çünkü onlar öyle şeyler yapıyorlar, öyle işler başarıyorlar ki, Zonguldaklıların hazır mutluluklarını da elinden alıyorlar.

Oysa Zonguldaklıların mutlu olması için İngilizler gibi olmaya gerek yok.

[*] [*] [*]

Mesela, İngiltere&[#]8217;de sanat ve sporun, kişinin yıllık geliri 18 bin lira artmışçasına mutluluk verdiği saptanmış.

Araştırmaya göre, en iyi hissettiren etkinlik dans etmek.

Dansın maddi değeri 6 bin lira.

İkinci sırada yüzmek var.

Bizde hangi mutluluğun ederi ne kadar, araştırmak lazım&[#]8230;

Zonguldak&[#]8217;ı mutsuz eden bunca adam varken, dans etmek ne kadar işe yarar?

Sanat etkinlikleri yok denecek kadar az.

Sanattan yoksun ve sporla bağı da izlemekle sınırlı olan bir toplumda, sanat ve sporun Zonguldak&[#]8217;taki mutluluk değeri ne kadardır acaba?

Bu araştırmaların temelinde elbette kimin neden, ne kadar mutlu olduğu önemli&[#]8230;

Bizde artan işsizlik karşısında insanlar soğan-ekmek bulsa mutlu olabiliyor.

Bunun maddi değeri ne kadardır mesela?

20 bin lira mı, 30 bin lira mı?

[*] [*] [*]

Konu güzel.

Bülent Ecevit Üniversitesi&[#]8217;nin değerli akademisyenleri, bu bağlamda bir çalışma yapsa, ne güzel olur.

Mutluluk ve mutsuzluk veren etkenler tek tek araştırılabilir.

Esasında Zonguldak Belediyesi ve tüm belediyeler için de bu araştırma yol haritası olabilir.

Ama Zonguldak&[#]8217;ta belediye olmadığı için böyle bir dertlerinin de olması mucize olur.

Böyle bir araştırma yapılsa, maddi değeri en yüksek mutluluk hangisidir acaba?

Düşündüm, taşındım.

Parasal karşılığı en büyük olan mutluluklar, olsa olsa bu kentin mutlu olmasını engelleyenlerden kurtulmak olur.

[*] [*] [*]

Kimileri var ki; onlardan kurtulmak başlı başına kentin önünü açmak için yeterli.

Bu kenti daha yaşanabilir kılmak için yeterli.

Onlardan kurtulmuş olmanın vereceği mutluluk adeta servet değerinde.

100 bin lira kazanmışçasına mutlu olursunuz!

200 bin lira kazanmışçasına mutlu olursunuz!

500 bin lira kazanmışçasına mutlu olursunuz!

Listenizi hazırlayın.

Kimin kaç para ettiğine siz karar verin.

Bundan güzel mutluluk var mı?

İşin ucunda para olunca, belki kentin gerçek sorunlarını hatırlarsınız!

Belki kentin sakini değil, sahibi olduğunuzu hatırlarsanız!

Öyle değil mi?

Yıllardır üzerinde durduğumuz bir ilke var.

Samimiyet&[#]8230;

Günahıyla, sevabıyla samimiyet&[#]8230;

Eksiğiyle, fazlasıyla samimiyet&[#]8230;

Ne iş yaparsanız yapın.

Eğer işinizi samimiyet ile yapmıyorsanız; dostunuza, düşmanınıza samimi olamıyorsanız, sizden bir cacık olmaz.

Kavganızda samimi değilseniz, fikrinizde samimi değilseniz, yazdıklarınızda samimi değilseniz hiçbir anlamı yok.

Zonguldak&[#]8217;ın sorunu bu&[#]8230;

Hepimizin sorunu bu&[#]8230;

Önemli olan farklı düşünmek, farklı yaşamak değil.

Samimi olabilmek, samimi kalabilmek&[#]8230;

Kendini olduğu gibi kabul edebilmek&[#]8230;

Başkasını olduğu gibi kabul edebilmek&[#]8230;

Tahammül edebilmek&[#]8230;

Çok af edersiniz, kıçıyla değil, işiyle konuşmak.

Bir insanın yapabileceği en güzel şey, işiyle konuşmak olmalı.

Hepimiz biraz sorunluyuz.

Hepimiz gelişmeye, yeniliklere muhtacız.

Kişilik, kimlik sorunu yaşayanlar değişmek gelişmek zorundalar.

Kimse için değil, kendileri için.

Ama samimiyetle&[#]8230;

Samimiyet yoksa değişimin ne anlamı var?