Genel Maden İşçileri Sendikası (GMİS) Yönetimi 1 Mayıs İşçi Bayramı nedeniyle yapılacak kutlamaya en fazla katılımı sağlamak için maden işçilerine çağrı yaptı.
Gelenekselleşmiş 1 Mayıs afişinin tepesindeki madenci bareti çok şey çağrıştırıyor.
Sinan Çetinbakış arkadaşımızın emeğine teşekkür ediyoruz.
Geçtiğimiz yıllarda yönetim kurulu ve şube yöneticilerinin ötesinde fazla bir katılım sağlayamayan GMİS&8217;in davetiyle binlerce maden işçisinin alanda olması amaçlanıyor.
O çağrıda şöyle diyor GMİS;
&8220;1 Mayıs; işimize, işyerimize, aşımıza, ekmeğimize sahip çıkmanın da ötesinde; işsizimize, esnafımıza, köylümüze, çiftçimize, emeklimize, memurumuza, öğrencimize, halkımızın tüm kesimlerine ve geleceğimize sahip çıkma günüdür.
Artık yeter demek için,
İşsizliğe, yoksulluğa, esnek ve güvencesiz çalışmaya dur demek için,
Taşeronlaşmaya, düşük ücretli çalıştırmaya, iş cinayetlerine,
özel istihdam bürolarına hayır demek için,
Ulusal İstihdam Stratejisi&8217;ne, Kıdem Tazminatı´nın kaldırılmasına
karşı durmak için,
İşimize, işyerimize, aşımıza, ekmeğimize, özkaynaklarımıza
sahip çıkmak için,
Ülkemizin ve bölgemizin geleceği için
1 Mayıs Birlik, Dayanışma ve Mücadele Günü´nde meydanlardayız&8221;
Çağrı şöyle bitiyor;
&8220;1990-1991 Büyük Grevinde ve Ankara Yürüyüşü´nde olduğu gibi, başta Türkiye Taşkömürü Kurumu´nda, Maden Tetkik Arama işyerlerinde ve tüm özel sektör maden ocaklarında çalışan arkadaşlarımız olmak üzere tüm halkımızı, çocuklarıyla birlikte bu anlamlı günü Emeğin Başkenti´nde kutlamaya davet ediyoruz.
İşçisi, memuru, emeklisi, işsizi, esnafı,
köylüsü, çiftçisiyle, yaşlısı, genci, çocuğuyla,
kadını, erkeğiyle tüm halkımızı
1 Mayıs Salı günü Madenci Anıtı´nda bekliyoruz.&8221;
Yıllardır söylüyoruz.
Zonguldak&8217;ta yapılacak 1 Mayıs kutlamaları sembolik olmaktan çıkartılabilse emeğin başkenti Zonguldak&8217;tan tüm dünya ülkelerindeki emeğiyle kazananlara çok önemli mesajlar çıkabilir.
Emeğin, ölümlerin, sömürünün bu kadar zirvede olduğu bir kentte yapılan kutlamalar ne yazık ki hep sembolik kaldı.
Oysa öyle şeyler yapılabilirdi ki Taksim&8217;de yapılanlar solda sıfır kalırdı.
Kuru ve zoraki kalabalıklar oluşturarak verilmeye çalışılan mesajlar yerine, Türkiye&8217;nin farklı kentlerinden insanların akın ettiği kutlamalar yapılabilir.
Öylesine organizasyonlar yapılır ki; Dünya&8217;nın çeşitli ülkelerinden gazeteciler, sendikacılar, aktivistleri Zonguldak&8217;a çekebilirsiniz.
Yapılacak tüm bu etkinliklerle mesajlar çok daha net verilebilir.
Emeğin, emekçinin başkentinde öylesine bir kutlama yapılmalı ki dünyada yankı bulmalı.
Böylesine bir kutlamayı en çok Zonguldak hak ediyor.
Emeği, alın terini, işçiyi, madenciyi ve kenti anlatmanın bundan daha güzel bir fırsatı olabilir mi?
Ama bizimkilere anlatamıyoruz.
Yıllardır o fırsatı kaçırıyoruz.
Çünkü bizdeki komitelerin böyle bir dünyası yok.
Organizasyon yetenekleri, kendi sendikalarının flamalarını daha fazla öne çıkarmaya çalışırken harcadıkları enerjiyle sınırlı.
Hak arayışından öte, o gün hangi siyasi parti iktidardaysa aleyhte slogan atmakla sınırlı.
Hiç emeğin partisi olur mu?
Ama birçoğu o alana emekten yana değil, bir parti adına slogan atmak için geliyor.
Böyle olunca 1 Mayıs&8217;lar samimiyetsiz ve tutarsız geçiyor.
Alanlarda gerçek emekçiler değil, politika yapma özentisi içinde olanlar ağır basıyor.
Böylesi bir günde herkese ihtiyaç var.
Yalnız, çalışanın parasını sömürüp, hakkı, adaleti ve emeği savunmak için farklı siyasi partilerin flamaları arasında bağırıp çağıranlar hariç.
GMİS&8217;in son yıllarda ilk kez gördüğümüz bu çağrı çok anlamlı.
Ama tek şey eksik.
Karnaval havasında bir kutlama için görsel motifler.
Düşünsenize binlerce maden işçisi lacivert işçi elbiseleri ve baretleriyle alanlarda.
Mühendisler, barutçular kendilerine has elbise ve baretleriyle alanda.
Elleri yüzleri kömür karası, elbiseleri ocaktan çıkmışçasına kirli.
Omuzlarında kürekleri, kazmaları.
Demiryolu işçileri, karayolları işçileri, belediye işçileri ve diğer işçiler.
Böylesine bir organizasyona hazırlanmış İşçi Meydanını düşünün.
Esnafın, memurun, öğrencinin katılmaktan gurur duyacağı böylesi bir İşçi Bayramı&8217;nı düşünün.
Yerel yönetimlerin tüm imkanlarını seferber ederek destek verdikleri bir 1 Mayıs düşünün.
Böylesi bir Mayıs&8217;ta çekilecek her fotoğrafın vereceği mesaj emeğin Başkenti Zonguldak&8217;a her anlamda çok şey katar.
Tüm sorunlarımız devam ediyor olsa da biz bunu yapabiliriz.
Böylesine 1 Mayıs en çok Zonguldak&8217;a yakışır.
Basın Zonguldak&8217;a akar, kutlamalar dünyada yankılanır.
Bu kentin sesi en güzel böyle duyurulabilir.
Bu kentin hakkı böyle ödenebilir.
Çok amaçlı böyle 1 Mayıs zor değil ama kim yapacak?
Düzenleme komitesi bu işe ne der acaba?