Dün CHP Milletvekili Ali Koçal ile görüştük.
Kendisi Başbakan Erdoğan´a soru sormuş.
Bende kendisine sordum.
Yanıtı bugünkü manşetimizde.
Sohbetimizin sonuna doğru iş döndü dolaştı sivil toplum örgütlerinin duyarsızlıklarına geldi.
Vedalaşıp ayrıldık.
Şimdi gelelim sivil toplum örgütlerine.
Bizim sivil toplum örgütlerine önce "Kimin örgütüsün, kimin adına örgütsün" diye sormak lazım.
İnsanlar bu kadar duyarsızken bu kentte iktidar olsan ne yazar, muhalefet olsan ne yazar?
Sormak lazım.
İdolojisi fikir ayrılığı üzerine olanlardan mısın, kendin gibi düşünmeyenleri karalama taraftarı olanlardan mı?
Siyasette yer kapmak üzerine kurulanlardan mısın, hava basıp makam makam dolaşmaktan zevk alanlardan mı?
Sivil toplum örgütlerine kıyısından köşesinden bulaşmış, emek vermiş insanlara, cennette veya cehennemde inşallah bu sorular sorulur.
Her taraf sivil toplum örgütü kaynıyor?
Bunların ne kadar sivil olduğu tartışılır?
Adam idare etmek bir sanatsa sanırım bizim sivil toplum örgütlerinin içinde bulunan pek çok kişi bu konularda büyük sanatçılardır.
Yani böyle mi olmalı?
Zonguldak´ta pek çok yapılacak iş var.
Varsınlar ellerinden gelen bir şeyler yapsınlar.
Bir araya gelip düşünsünler, tartışsınlar.
Ama kapıdan çıkınca bir birlerinin yüzlerine söylediklerini arkalarından söylemesinler.
Hal böyle olunca bu hükümetler, Zonguldak´a ne yapsa yeridir.
Konu aslında çok.
Mesela Zonguldak´ın teşvikten ne aldığı belli değil.
Zonguldak TSO Başkanı Salih Demir ile görüştüğümde eksik taraflarını anlatmıştı.
Çaycuma TSO Başkanı Rıfat Sarsık çok memnun.
Esnaf Odaları Birlik Başkanı Muharrem Coşkun her zamanki gibi!
Başka!
Bilmiyoruz!
CHP Milletvekili Koçal, teşvik paketi resmi gazetede yayınlanmadan önce madencilik, tersanecilik ve seramik gibi ana sektörlerin de Zonguldak´ın dahil edildiği teşvik paketine aldırma telaşı içinde!
Aklınca Zonguldak´tan bu bağlamda topyekün bir destek hayali içinde.
Olmaz.
Zonguldak´taki sivil toplum örgütlerinin çok büyük bölümü basının arkasına saklanmış gizli gizli taş atma peşinde!
Yok böyle bir şey sayın okurlar.
İşin açıkçası rezil bir durum.
Sivil toplum örgütleri kendilerini düzeltmeden ne Zonguldak&[#]8217;ı düzeltebilirler, ne milletvekilleri ve siyasiler üzerinde etkili olabilirler.
Atilla Çınar´a hakkımı helal etmiyorum!
İl Emniyet Müdürü Atilla Çınar hakkında çok zamandır bir şey yazmıyorum.
Çünkü kendisinin devletten gelen gücü var.
Sivas´ta kalabalık bir ailesi var!
Yani şartlar adil değil!
Şimdilerde bir tayin fırtınası var.
Umarım bir an önce gider.
Bir daha da hiç gelmez.
Göreve geldiği günden beri iyi ve kötü günlerimiz oldu.
Gazeteciler arasında kendisi ile en çok karşı karşıya gelen ben oldum.
Ancak gazeteci arkadaşlarıma da anlatamadım.
Yazacak çok şey var.
Çok şükür hafızam yerinde.
Parça parça yazınca herkese ulaşamıyoruz.
Güzel anılarımızı da bir gün uzun uzun anlatırım..
İnşallah tez zamanda gider.
Ben hakkımı helal etmiyorum!
Tünel gereksizmiş!
Kadırga&[#]8217;da TIR kalmış yine.
Hemen arkasında da ambulans.
Adam anlatıyor."Bence Mithatpaşa Tüneli gereksiz"
Be mübarek adam.
Bir gün olur o ambulansın içinde çocuğun olsa, yada arabanla çocuğunu hastaneye yetiştirmeye çalışırken sıkışıp kalsan ne yapacaksın? Bunca kömür kamyonu, kül kamyonuna gidecek bir yolu sen öner de biz de sana teşekkür edelim!