Referandum sürecinde ağzını açan konuşuyor.


Bizimkiler genel başkanlarını da geçtiler.


Referandum da karşılıklı tehditler savruluyor.


Sulandırılmış demokrasi içine herkes bir kepçe daldırmış.


Karıştır babam karıştır.


Tehditler.


İma dolu sözler.


Diyet istemeler.


&[#]8216;Bu nedir yahu?&[#]8217; diye sorun kimse çıkıyor mu?


Çıkmıyor.


Hakareti yiyen bir güzel oturuyor.


Demokrasi ararken yapılan hakaretlere bakın.


Yani demokrasiyi böyle mi getireceksiniz ülkeye.


Tehditle, şantajla ve diyetle mi getireceksiniz?


Ak Parti eski İl Başkanı Celil Uzun&[#]8217;un geçtiğimiz günlerde referandumla ilgili açıklamasın ilginç bir detay vardı.


Uzun, sürekli olarak; &[#]8220;12 Eylül darbe Anayasası&[#]8217;na hayır&[#]8221; diyerek alanlara çıkan sendikalara o günleri hatırlatarak; &[#]8220;Şimdi neden susuyorsunuz, neden hayır diyorsunuz? &[#]8220; diye soruyor.


Celil Bey, işi sendikalardan açınca Genel Maden İşçileri Sendikası&[#]8217;nı (GMİS) hedefe oturtuyor.


Türkiye Taşkömürü Kurumu&[#]8217;na alınan işçileri hatırlatarak; &[#]8220;Bu işçiler alınmasaydı bugün sendika olmayacaktı&[#]8221; diyerek sendikanın &[#]8216;Evet&[#]8217; yönünde destek açıklaması yapması gerektiğini söylüyor.


Yani diyet.


Bu kadar işçi sendika yaşasın diye mi Zonguldak yaşasın diye mi alındı diye sormak lazım.


Peki emekli edilen 13 bin kişi için ne diyeceğiz.


O nu geçtik özelleştirilen kurumlar kapatılan bölge müdürlükleri ve tutulmayan sözlerin karşılığında ne yapılması gerekiyor.


Zonguldak&[#]8217;a diyet borcu olan birisi varsa Ak Parti.


Ak Parti Milletvekilleri.


Her dönem üçer üçer giderken iyi.


Celil Uzun ve Celil Uzun gibi düşünen Ak Partililerin bu mantıktan vazgeçmesi gerekiyor.


Öte yandan Ereğli&[#]8217;de Belediye Başkanı Halil Posbıyık&[#]8217;ın &[#]8216;Evet&[#]8217; diyene hakkımı helal etmem. Öte dünyada iki elim yakasına yapışırım&[#]8221; sözlerini nasıl yorumlayacağız?


Bu da yetmedi:


Posbıyık; &[#]8220;Buradan 93 köyün muhtarına sesleniyorum. İkide bir yalakalık yapmayın Fazlı Erdoğan&[#]8217;a. Ta bilmem nerelere gidip de, iki dere geçip de, Subaşı&[#]8217;nda arkasına takılıp da gelip de ellerini öpeyim diye uğraşmayın. Eğer benim sizlerin arasında bir kahve ısmarladığım, çay ısmarladığım birileri varsa, muhtarlara bir hizmetim varsa, bölgelerinden &[#]8216;hayır&[#]8217;oyu çıkarmazlarsa hakkımı helal etmiyorum. Öbür dünyada da bana hayır çıkartmayanlara, beni düşünmeyenlere, beni gebersin diyenlere, hapishaneye girsin diyenlere kötü düşüncelilerin ellerim yakasında olacağını herkesin bilmesini istiyorum. Bu sefer ilk kez, tehdit olarak kabul ederseniz edebilirsiniz, köyleri inceleyeceğim&[#]8221; diyor.


Eyvay ki eyvah!


Yandı o muhtarlar!


Bir de MHP Kanadı var.


Onlarda bir alem.


80 ve öncesi ülkücülerin önemli bir kesiminin &[#]8216;Evet&[#]8217; demeye hazır olduklarını sindiremiyorlar.


İl Başkanı Mustafa Korkutan partisine destek istediği taban için;


&[#]8220;Kendilerini eski ülkücü olarak ifade eden kişilerde bize göre ülkücü olamazlar. Ancak ülkücü hareketin içinde hiçbir görevi olmamış; ama kemik yalama dönemi geldiğinde bunları yapabilen insanlardır. Bunlara ülkücü demek mümkün değildir.


Bu nasıl bir demokrasi anlayışıdır.


O ülkücüler o kemikleri bir alıp partinin kapısına gelirse ne olacak?


İşin özü bunlara ne gerek var?


Bunlara hiç gerek yok.


Tahammülü olmayanların getireceği demokrasi olsa olsa Türk usulü olur!


Horlanmaya, küçük düşürülmeye, aşağılanmaya bu kadar alışmış bir milletin sonu kudurmuştan beter olmaktır!




&[#]8216;Evet&[#]8217; değil &[#]8216;Hayır&[#]8217; olacaktı


Dünkü yazım içerisinde &[#]8220;Referandum sürecinde herkesi ´Evet&[#]8217; deme yönünde göreve davet eden Osman Yayla´ya Harun Akın´ı CHP´ye katılması yönünde davet edip etmeyeceğini sorduk&[#]8221; demiştim.


Doğrusu; &[#]8220;Referandum sürecinde herkesi ´Hayır´ deme yönünde göreve davet eden Osman Yayla´ya Harun Akın´ı CHP´ye katılması yönünde davet edip etmeyeceğini sorduk&[#]8221; olacaktı.


&[#]8216;Evet&[#]8217; ile &[#]8216;Hayır&[#]8217;ların bu kadar bir birine karıştığı günlerde benim aklım sanırım başka yerde.


Düzeltir CHP&[#]8217;li dostlarımdan özür dilerim.



Zeki Yurtbay başka bir şey söylüyor


Zonguldak ve ülke referandum tantanalarıyla uğraşırken Yurtbay Şirketler Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Zeki Yurtbay başka şeyler söylüyor.


Özetle diyor ki;


&[#]8220;Çaycuma&[#]8217;da ve bölgedeki iş adamlarımız okul yaptırsın. Ben yaptırıyorum.


İmkanı olanlar da yaptırsın. Eğitim yuvalarını oluşturarak Zonguldak ve ilçelerinin aslında geleceğini hazırlayabiliriz&[#]8221;.


Peki siz kaç tane siyasetçinin, eğitim, istihdam, üniversite, okul üzerine politika üretip bu yüzden polemik yaptığını gördünüz?


Ne garip bir çelişki.


Bu çelişkiyi yaratan ne yazık ki siyasetçilerden önce bölge insanı.


Yurtbay gibi bakabilen kaç tane siyasetçi var veya Yurtbay&[#]8217;ın söylediklerinden yola çıkarak siyasi menfaat şartı koymadan çaba gösterecek kaç tane siyasetçi var?