Zonguldak, plansız bir yerleşim içinde bulunduğu için bu kadar çok sorunlu bir kent.
Çarpık yapılaşma, estetikten yoksun mimari, yaşamı kolaylaştıran değil, zorlaştıran yapılar, hepsi bizde.
Türkiye&[#]8217;nin pek çok yerinde olduğu gibi yani&[#]8230;
Ama biz Zonguldak&[#]8217;a bakalım.
Son zamanlarda peş peşe eski binaların yıkıldığını, yenilerinin yapıldığını görüyoruz.
Hükümetin dönüşümü ekonomik yönden kolaylaştıran ve avantajlar sağlayan düzenlemesi işe yaramış görünüyor.
Buna paralel olarak, kentin farklı noktalarında yeni konut alanları olmadığı için eskiler yıkılıp yerine yenileri yapılıyor.
Müteahhitler, uygun fiyata anlaşabilecekleri kişiler arıyor.
Konut sahipleri, en fazla verecek müteahhitlik firmalarını bekliyor.
Ama herkes bireysel takılıyor.
Müteahhit, gelip bir bina alıyor, bir bina yapıyor.
Üç katlı bina alıp, 7 katlı bina dikiyor.
Onun yanındaki yine öyle.
Değişen bir şey yok aslında.
Aynı çarpık anlayış devam ediyor.
[*] [*] [*]
Aynı çarpıklığa göz yumanlar, yine bizim yöneticiler.
Yıllardır olduğu gibi.
Bütüncüllükten yoksun, plansız, yolsuz-yordamsız bu yapılaşma-yapılaştırma anlayışımız devam ettiği sürece aynı çarpıklık artarak devam edecek.
Tek fark, çarpık yapılaşmanın kat sayısı artmış olacak.
Binalar daha yeni olacak.
Daha yalıtımlı olacak.
Ama çarpıklık devam edecek.
[*] [*] [*]
Oysa fırsat bu fırsat, bütüncül projeler uygulansa olmaz mı?
Örneğin, Zonguldak Belediyesi bu işlere öncülük edemez mi?
Terakki Mahallesi&[#]8217;ndeki tüm derme-çatma binalar yıkılıp içinde her türlü sosyal dokuları olan, 400-500 dairelik bir yaşam merkezi yapılamaz mı?
Örneğin, eski Belediye Başkanlığı hizmet binasının hemen arkasından 467 Evler&[#]8217;e kadar varan yamaçta böyle bir çalışma yapılamaz mı?
Yolu-yordamı olan, planlı ve estetik bir yapılaşma sağlanamaz mı?
Kapuz&[#]8217;da, Ontemmuz&[#]8217;da yapılamaz mı?
Yapılabilir.
[*] [*] [*]
Hatırladığımız kadarıyla Kozlu ilçesine bağlı Güney Mahallesi için böyle bir düşünce vardı.
Zonguldak Belediyesi, planlı bir kentsel dönüşüm için bu çalışmayı başlatamaz mı?
Zonguldak İnşaat Müteahhitleri Derneği yöneticileri, kişilerle çektirdiği hatıra fotoğraflarıyla tatmin olacağına böyle bir sürece destek olamaz mı?
Kentin tapu sorunu, 2/B sorunu, imar sorunu bunlar mutlaka sorun.
Peki, asıl sorun ne?
Bunlar mı?
Bu sorunları bahane edip bu kentsel dönüşümü yapmayan, aynı çarpık yapılaşmaya göz yumanlar mı?
[*] [*] [*]
Zonguldak Belediyesi&[#]8217;nin ve ilçe belediyelerin başkanlarının, meclis üyelerinin, o makamlarını şahsi işlerini takip etmekten öte bu işler için kullanmasını bekliyoruz.
Mesela, Zonguldak Belediyesi, meclis üyeleri, Zonguldak İnşaat Müteahhitleri Derneği ve ilgili kurumlar, kafa kafaya verip bu bağlamda proje üretemez mi?
Bir mahalleden başlanamaz mı?
Kim önderlik edecek?
Kim kentin önünü açacak?
Kim sektörel bir canlanma yaratacak?
[*] [*] [*]
Bu çalışmalar olursa, kentteki ticari yaşam canlanmaz mı?
Eeee, o zaman daha ne bekliyoruz?
Ana fikir bu.
Detaylar sizin işiniz.
Seçim döneminde herkes konuştu.
Süre 2015&[#]8217;te bitiyor.
Şimdi kim yapacak imar ıslah planlarını, tapuları kim verecek?
Akdemir&[#]8217;den yanıt&[#]8230;
Zonguldak Belediye Başkanı Muharrem Akdemir, taşeron işçileriyle ilgili paylaştığımız bir yazıdan dolayı Yazı İşleri Müdürlüğümüze hakkımda ve yazıyla ilgili şikayette bulunmuş.
Yazı İşleri Müdürümüz İlknur Yılmaz da, bir üst yazı ile gelen cevabı tebliğ etti.
[*] [*] [*]
Önce Yazı İşleri Müdürümüzün yazısına bakalım:
&[#]8220;Pusula Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Atilla Öksüz;
14 Nisan 2014 tarihinde &[#]8216;O Cezayı Kim Ödeyecek?&[#]8217; başlıklı bir yazı kaleme almışsınız.
Yazınızda, &[#]8216;&[#]8230;Son günlerde bazı haberlerinden dolayı CHP&[#]8217;li Akdemir&[#]8217;in hoş olmayan tavırlarıyla ve küstahlığıyla karşılaştı&[#]8217; ifadeleri ile Zonguldak Belediye Başkanı Sayın Muharrem Akdemir&[#]8217;i kırmışsınız.
30 Mart yerel seçimlerinde halkın oyları ile gelen Belediye Başkanı Sayın Muharrem Akdemir, bu yazınızdan rahatsız olmuş.
30 Mart&[#]8217;tan önce böyle bir yazı yazmış olsaydınız, sorun olmazdı. Çünkü o zaman Muharrem Akdemir&[#]8217;i halk değil, meclis üyeleri seçmişti. Halkın seçtiği bir başkanla ilgili daha özenli olmanızı ve gelen açıklamayı kullanmanızı arz ederim.
İlknur Yılmaz
Pusula Gazetesi Sorumlu Yazı İşleri Müdürü&[#]8221;
[*] [*] [*]
Bu da yayınlanması istenen Başkan Akdemir&[#]8217;in cevabı:
&[#]8220;Pusula Gazetesi Sorumlu Müdürü Sayın İlknur Yılmaz;
Pusula Gazetesi´nin 14 Nisan 2014 tarihinde yayımlanan, yazarınız ve Gazeteniz Genel Yayın Yönetmeni olan Atilla Öksüz tarafından kaleme alınan, &[#]8216;O Cezayı Kim Ödeyecek?&[#]8217; başlıklı köşe yazısında, &[#]8216;&[#]8230;Son günlerde bazı haberlerinden dolayı CHP´li Akdemir´in hoş olmayan tavırlarıyla ve küstahlığıyla karşılaştı&[#]8217; ifadeleri ile kişilik haklarımı ihlal edici ifadelerde bulunulmuştur.
&[#]8216;Küstah&[#]8217; kelime anlamı ile &[#]8216;terbiye sınırlarını aşan kişi&[#]8217; anlamına gelmekle; nezaket kurallarına riayeti hayatım boyunca ilke olarak kabul etmiş bir kişi olarak, hakaret niteliğindeki hakkımda yapılan bu yorum, şeref ve onurumu rencide edici olup, kişilik haklarıma saldırı mahiyetindedir.
Yerel seçimlerde halkın oyu ile seçilmiş bir Belediye Başkanı olarak da konum ve görevim gözetildiğinde hakkımda küçük düşürücü ve eleştiri sınırlarını aşan mahiyette yazı yazılması nedeni ile kişilik haklarımı ihlal eden bu haber mahiyetindeki yazının düzeltilerek; iş bu yazımızın, düzeltilmesi istenen yazının bulunduğu sayfada yayımlanmasını, aksi halde yasal yollara başvurulacağını rica ederim.
Muharrem Akdemir
Zonguldak Belediye Başkanı&[#]8221;