Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği’nin (TOBB) desteği ile Antalya Ticaret Borsası (ATB) tarafından bu yıl 5´incisi düzenlenen “Yöresel Ürünler Fuarı (YÖREX)”, Antalya Expo Center´da başladı. Fuarın açılış kurdelesini, Kalkınma Bakanı Cevdet Yılmaz, TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu, Antalya Valisi Muammer Türker ve Haymana Belediye Başkanı Özdemir Turgut kesti.

81 ilin buluştuğu “Anadolu’nun Ruhu Burada” sloganıyla anlamını bulan fuar; bu yıl 113 stantta, Türkiye’nin dört bir yanında 325 katılımcıyı ağırlıyor.

Fuarın açılış töreninde konuşan TOBB Başkanı M. Rifat Hisarcıklıoğlu, markalaşmanın önemine değinerek, "Markanın ne faydası var? Marka olunca bir ürünün değeri 10 liradan 100 liraya yükseliyor. Markalaştırdığınız zaman zenginlik gelir. Yöresel ürünlere hem sahip çıkıp hem de zenginleşin. Ürününü marka yaparsan zenginleşirsin, marka yapamazsan sıradan mal haline gelir" dedi.

Lale soğanının Hollanda ile marka olduğunu dile getiren Hisarcıklıoğlu, “Soğandan Hollanda’nın geliri sadece 1 milyar Dolar. Markalaştırmış ‘Hollanda Lalesi’ diyor. Özü aslında bizim. Ama markalaştırmamışız. Laleye sahip çıkmışlar. Artık burada sergilenen ürünler ticaretleşmeye başladı” dedi.

YÖREX´in yöresel ürünlerin tanıtımı, ekonomiye kazandırılması ve markalaşma açısından çok önemli olduğunu dile getiren Hisarcıklıoğlu, geçen yıl fuarda sergilenen bir ürünün THY´nin menüsüne girdiğini söyledi.

Türkiye´nin turizm merkezi Antalya´nın önümüzdeki dönemde önemli organizasyonlara ev sahipliği yapacağını belirten Hisarcıklıoğlu, 2015 yılında bu aylarda G20 Liderler Zirvesi´nin Antalya´da yapılacağını, buna paralel dünya ekonomisinin yüzde 85´ini üreten işadamlarının da aynı tarihlerde Antalya´da dünya liderleriyle bir araya geleceğini bildirdi.

Kalkınma Bakanı Cevdet Yılmaz da, binlerce yıldır medeniyetlere ev sahipliği yapmış Anadolu´nun mutfaktan el sanatlarına çok zengin bir kültüre sahip olduğunu, Yöresel Ürünler Fuarı´nın da ekonomik değerinin yanı sıra kültürel mirasın tanınması açısından da önem taşıdığını söyledi.

Dünya bir taraftan küreselleşirken bir taraftan da yerelleşmenin güçlendiğini kaydeden Yılmaz, küreselleşme ve yerelleşmenin iç içe geçtiği bu dönemde özgün kültürel ürünlerin kırsal kalkınmanın aracı olacağını bildirdi.

Bakanlık olarak kırsal kalkınma stratejisinin yenilendiğini belirten Yılmaz, Yüksek Planlama Kuruluna sunulmuş planla yöresel ürünlerin çok daha güçlü destek bulacağını anlattı.

Yöresel ürünlerin korunması ve hak ettiği değeri bulabilmesi açısından coğrafi işaretlerin çok önemli olduğunu dile getiren Yılmaz, coğrafi işaret konusunu üzerinde herkesin daha fazla durması gerektiğini vurguladı.

Bakan Yılmaz, bu yıl ekim ayı itibarıyla TPE´den tescil almış 179 coğrafi işaret bulunduğunu, 203 coğrafi işaret başvurusunun da inceleme aşamasında olduğunu bildirerek, Antalya´nın henüz coğrafi işaret alamadığını kaydetti.

Yılmaz, "Antalya tavşan yüreği zeytini tescil edilme sürecinde. Antalya´nın mutlaka coğrafi işaretlerini artırması gerekiyor" dedi.

Perakende sektörüne de çağrıda bulunan Yılmaz, "Aslında bütün perakende şirketlerimizin yöresel ürünlere sahip çıkması gerekiyor. Belli standartlara ulamış ürünlerimizi raflarda daha fazla görmek istiyorum. İnanıyorum ki, bunu yaparlarsa hem bereketi artacak, hem de tüketici sağlıklı ürünlerle tanışma fırsatı yakalayacak" diye konuştu.

DEVREK STANDINA UĞRADIL
AR
Bakan Yılmaz ve Başkan Hisarcıkoğlu ile beraberindekiler, daha sonra stantları gezdiler. Zonguldak stantlarını da gezen Bakan Yılmaz ve Hisarcıkoğlu’nu, Devrek standında Devrek Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Zekayi Bükrü ve Yönetim Kurulu üyeleri karşıladı. TSO Başkanı Bükrü, Bakan Yılmaz ve Başkan Hisarcıklıoğlu’na dünyaca ünlü Devrek bastonu hediye etti.

Editör: Pusula Gazetesi