Türkiye'de otomobil tarihi başlangıcına ait bir efsane var: 31 Mart Vakası vuku bulduğunda Hareket Ordusu İstanbul'a girer. Ordunun "Nakliye ve Mekkare Bölüğü'nde" evvelinde kimsenin rastlamadığı altı vasıta, halkın hayretini kazanmıştır. Bunların dört tanesi üçer tonluk kamyon, diğer ikisi "Hoşkis" marka zırhlı taksidir ve şoförleri de Cezayirli Müslüman Arap Mehmet Ali ve İsmail!

Zonguldak'ta otomobil Cumhuriyet kurulduktan sonra görülmeye başlar. 1930'dan sonra sanayiyle birlikte sayıları artar. Bilinen ilk makam araçları ve sanayide kullanılan nakliye araçlarıdır. Bugüne gelen isimler, Kadir baba, Valilik şoförü ve Atatürk'ün ziyaretindeki makam şoförü Mustafa Erkişi, EKİ (Ereğli Kömürleri İşletmesi) Müessese Müdür şoförü Hikmet Bilginer ve Cemil Öztürk'tür...

1950 yılından sonra gelişen Zonguldak, beraberinde şoför ihtiyacındaki artış, taksi, kamyon ve otobüs sayısının artması yeni isimleri ön plana çıkarmıştır. taksici Rizeli Mehmet, taksici Hikmet, taksici Sarı İsmet, otobüs Şoförü Hikmet Çiftçi, otobüs şoförü Japon Hüseyin, taksici toto Ziya Gültekin... 1960 ve 70'lerde Karanakliyat İşletme Şefi Hüsnü Kalafat, makam şoförü Ferit Yıldırım, makam şoförü Bedri Öztürk, Ataner Taşkır, Arnavut Hikmet, Fethi Güçlü, Deli Musa, Deli Recep, Kirpi, Göçmen Mustafa, Ağırvasıta şoförü Ülkü, Merkez taksiden değnekçi Rasim Ağa, Ziya Taşkın, Mersedes Kemal, Kırnap Mustafa, Kel Celal, Sinoplu Basri, Bartinli Topal Ömer, Katip Ibrahim, Kamyoncu Trafik Mustafa, taksici 26 Kemal, Site dolmuş durağından Yılmaz Polat, Devrek-Zonguldak hattı Cin Şoför Hikmet Karan, daha yakın zamanlarda otobüs şoförü Boncuk, otobüs şoförü Kapuzlu Zeki, Belediye otobüs şoförü Niyazi Demirci gibi efsane isimler...
Eskilerin tamircilerinden Sıtkı usta, Zeynel usta, Nazım usta ve Alyanakları da unutmamak lazım...