Türkiye'de her 100 kilometreye bir yeni havalimanı yapılırken Zonguldak Havalimanı yazın belli dönemde sadece Almanya seferlerine çalışıyor.
Yurt içi uçuşlara henüz açılmayan havalimanı tartışmalara neden oluyor.
Her 100 kilometrede bir havalimanı projesi kapsamında, Yozgat, Rize-Artvin, Bayburt-Gümüşhane (Salyazı), Niğde-Aksaray, Karaman, İzmir Çeşme Alaçatı ve Batı Antalya havalimanlarının yapımı planlanıyor. Alaçatı, Antalya ve Rize'ye yapılacak havaalanları sürpriz olarak niteleniyor.
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı verilerinden derlenen bilgilere göre, ulaştırma sisteminin en önemli dişlilerinden biri olan havacılıkta 2003'ten bu yana sektörün gelişmesi için köklü adımlar atıldı. Aktif havalimanı sayısı 55e çıkan yurt içi uçuş ağına, gelecek dönemde Yozgat, Rize-Artvin, Bayburt-Gümüşhane (Salyazı), Niğde-Aksaray, Karaman, İzmir Çeşme Alaçatı ve Batı Antalya havalimanlarının eklenmesi planlanıyor.
Yurt
içinde havayolunu kullanan vatandaşların ve yabancı konukların yüzde 90ı
karayoluyla 100 kilometre yol alarak herhangi bir havalimanına erişebiliyor.
2023te havayolunu yurt içinde kullanan her birey, 100 kilometre mesafe
katettikten sonra herhangi bir havalimanına ulaşabilecek.
Havacılık
sektöründe büyük gövdeli uçak sayısı, 162den 540a çıkarken, toplam yolcu
sayısı 2003'e göre yaklaşık 6 kat artarak 2015 sonunda 181,5 milyona
yükseldi.
Havacılık anlaşması bulunan ülke sayısı, 81den 167ye çıkması Türk sivil havacılığına büyük katkı sağladı. 2003'te 2 havayolu şirketiyle 60 noktaya uçuş gerçekleştirilen yurt dışı uçuş ağı yüzde 372 arttı. Yurt dışı uçuş ağı, 6 havayolu şirketiyle 116 ülkede 283 noktaya ulaştı.
Yıllık 90 milyon yolcu kapasiteli ve ilk etabı 2018in ilk çeyreğinde devreye girecek İstanbul yeni havalimanı, Türkiye'yi dünyanın en önemli transit merkezlerinden biri haline getirecek. Projenin tamamlanmasıyla Türkiyenin havacılık tarihinde yeni bir sayfa açılacak.