Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdülkadir Uraloğlu’nun 5 Ağustos 2023 Cumartesi günü Zonguldak’a yaptığı gezinin ardından Pusula’ya ulaşan konunun uzmanı bir mühendis, “Ereğli-Devrek yolu bu şekilde bitmez” dedi. 
Ak Parti Zonguldak Milletvekili Avukat Saffet Bozkurt’un Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdülkadir Uraloğlu’na, “Sayın Bakanım, siz gidince iş makineleri de gidiyor” dediği Ereğli-Devrek yolu için Pusula’ya ulaşan bir mühendis şu bilgileri paylaştı: 
“Sayın Başkanım. Zonguldak’a geldiniz Devrek - Ereğli yolunda incelemelerde bulundunuz ve size bitiş tarihinin ne zaman olduğu hakkında bilgi verildi. Bu sene bu yolun bitirileceği hususu size aktarıldı. Fakat bu taş duvarlar bu şekilde yapılmaya devam edildiği takdirde asla söylendiği tarihte bitirilmesi mümkün olamayacaktır. Bitirmek için Keşif’i yeterli gelmeyecektir.
Devrek-Ereğli yolunda daha önce; 
İhale yapıldı. Keşif yetersiz geldi.
İhale yapıldı. Yine Keşif yetersiz geldi.
İhale de bu şekilde devam ederse keşif yetersiz gelecek ve 4. ihale yapılması gerekecektir.
Devrek - Ereğli yolu şiirler ve türkülere konu olan bir yoldur. Ve bu yol bu şekilde boşuna imalatlar yapılarak devam ettirilirse ikmale gidecek ve yine bitmeyecektir.
Peki Sayın Bakanım. Nasıl biteceğini bana soracak olursanız;
Taş duvar imalatları durdurulup kazı, menfez ve köprüleri yapılıp asfalt durumuna getirilecektir.
Aldığım duyumlarla ve takip ettiğim kadarıyla alınan ödenekle para ve zaman taş duvarda harcanmaktadır. Ve Devrek Ereğli yolunda hiç şüpheniz olmasın ki Sayın Bakanım yapılan taş duvarların yüzde 70 i fuzuli yapılmaktadır. Bu yüzden yolun yapılmayan kısmının taş duvar imalatı olmadan yapılması daha uygun olacağı düşüncesindeyim. Taş duvar imalatı yapılarak devam edilirse ne keşif yeterli gelir ne de iş bitirilir. Bu kaya zeminde kale gibi taş duvarların yapılmasına gerek olmadığı düşüncesindeyim. Bu duvarlar zaten kendini taşıyamıyor, yarın bir gün Karayollarının başına bela olacak. Sayın Bakanım lütfen bu taş duvarların yapılmasına engel olunuz.
Bir yoldan örnek vermek gerekirse Çaylıoğlu-Kızılcapınar yoluna bakacak olursak tahminen 5-6 km. Şuan yapılan yolun devamı olarak geçmektedir. Birkaç sene evvel yapımı tamamlandı ve bildiğim kadarıyla tenzilatı da yüksekti. Bu kısımda da yüksek yamaçlar bulunmaktadır. Yamaçların altlarına etek duvarlar yapıldı ve bitirdi gitti. Yol da trafiğe açıldı. Bu firmanın amacı taş duvar imalatı yapıp ödeneği taş duvarlar da bitirmektir. Hiç şüpheniz olmasın ki yüzde 70’i gereksiz imalatlardır.
Sayın Bakanım; 
Gerek Devrek-Ereğli, gerekse Devrek-Zonguldak yollarına kale gibi duvar imalatları yapılması hem zaman hem de para israfıdır. Bu şekilde imalatlar yapılması devam ederse Şiirlere, türkülere konu olmaya devam edeceği gibi asla da bitirilemeyecektir.
Sayın Zonguldak Milletvekilleri ve Sayın Ulaştırma Bakanımıza sesleniyorum. Lütfen bu söylediklerimi dikkate alın ve inceleyin, haklı olduğumu göreceksiniz.”

Editör: Gamze Taşdemir