Zonguldak yıllardır havayolu taşımacılığının başlaması için bekledi. Havaalanının ulaşım trafiğine açılması yıllar sürdü. Bu da yetmedi. Pist başında bulunan Bostancılar Dağı tıraşlanarak uçakların daha kolay inmesi sağlandı. Ancak büyük uçakların inmesi için bu da yeterli olmadı. Firmaların ilgisizliği ve pistin yetersiz olması nedeniyle hiçbir firma ilgi göstermeyince, Zonguldak Sivil Havacılık A.Ş. kendi uçağını kiralayıp yurt içi sefer yapmak istedi. Bu da gerçekleştirilemedi. Geçtiğimiz yıl Öger Türk´ün kiraladığı uçaklarla Almanya´ya direk uçuşlar başladı. Yurt içi uçuşlara ise ancak geçtiğimiz 17 Mayıs´ta başlanabildi. 4 adet uçak alan Borajet´in pervaneli ve 66 kişilik ATR-500 yolcu uçaklarıyla sefer yaptığı noktalardan biri de Zonguldak oldu. 17 Mayıs´ta başlayan seferler sonrası bir aylık izleme ve takip süresi geride kaldı.
Firma beklediği yolcu potansiyelini yakalayamadığı gibi sayılar beklenenin çok altında kaldı. Tanıtım ve bilet organizasyonlarındaki aksamalar da bu süreci olumsuz etkiledi.
Yıllardır yolcu taşımacılığı için gün sayan Zonguldak´ta başta politikacılar olmak üzere, bürokrasi ve iş dünyası beklenen ilgiyi göstermedi. Borajet yetkilileri uçak seferlerinin gün ve uçuş saatleriyle ilgili yeni bir düzenleme yapabileceklerini, ancak tablonun böyle devam etmesi durumunda seferlere son verebileceklerinin sinyalini verdiler. Öte yandan Borajet bu ayki bülteninin birinci sayfasına Zonguldak´ı koyarak 17 Mayıs´ta meydana gelen grizu faciasında yaşamını yitiren işçileri unutmadı.
Editör: Pusula Gazetesi