Adapazarı ile Bartın arasındaki yapılması planlanan demiryolu projesinin detayları ortaya çıkmaya başladı. Hem yük hem de yolcu taşıma amacı ile gidiş-geliş olmak üzere projelendirilen Adapazarı-Bartın Demiryolu, bölgenin küresel yatırımcılar gözünde cazibe merkezi olmasını sağlıyor.
Projenin ilk ayağı olan Arifiye Karasu hattının
toplam 1 milyar 139 milyon 200 bin liraya mal olması planlanan projenin 1.
Kısmının detayları da gün ışığına çıkmaya başladı. Projenin güzergâhında ve yol
platformunda kesinlikle hemzemin geçit bulunmayacağı ve tren hızının 120
km/saat olarak hesaplandığı belirtildi.
Toplam 98 milyon 677 bin 492 metreküp hafriyat
yapılacak
Adapazarı-Karasu hattı boyunca toplam 4 milyon 519 bin
632 metreküp, Karasu- Kocaali- Akçakoca-Ereğli -Bartın arasında da 94 milyon
157 bin 860 metreküp toprak malzeme kazısının yapılacağı ifade edildi.
Toplam Hat 344 KM uzunluğunda olacak
Adapazarı-Karasu arasının Karasu İstasyonuna kadar ki
mesafesinin 63 kilometre olarak projelendirildiği,
Karasu-Kocaali-Akçakoca-Alaplı-Ereğli- Bartın arasının da 281 kilometre olarak
hesap edildiği belirtildi.
Adapazarı Karasu arasına 2 viyadük
Adapazarı şehir
merkezinin hemen güneyinden Sakarya Nehri'nin 500 metre doğusunda başlayacak
tren yolu güzergâhı bu noktada ilk viyadükü ile karşılaşacak. Güzergahın
15'inci kilometresinden Sakarya Nehri'ni 162 metre uzunlukta viyadük ile geçecek
olan Adapazarı-Karasu Demiryolu Hattı, nehrin batı yakasına geçerek nehirden 10
kilometre uzaklaşarak 31'nci kilometrede nehri ikinci kez viyadük ile geçecek.
Projenin ömrü 50 yıllık
Yaklaşık 50 yıl olarak hesaplanan güzergâhta
Adapazarı-Kocaali arasının Adapazarı, Ferizli, Yuvalıdere (Durak-1), Karasu ve
Kocaali Tren İstasyonları olmak üzere beş istasyon ile geçileceği projede yer
alırken, istasyonların tamamı 3. Sınıf olarak inşa edileceği belirtildi.
"Demiryolu projesinde 17 viyadük bulunuyor"
Proje içinde
Kocaali'den sonra Bartın'a kadar olan mesafede Akçakoca, Alaplı, Durak 1, Durak
2, Çaycuma, Durak 3 ve Bartın İstasyonu olmak üzere sekiz istasyon daha
bulunuyor. Adapazarı-Karasu Demiryolu projesinin tamamında Sakarya-1,
Sakarya-2, Karasu, Büyük Melen, Çayağzı, Kocamandere, Soğukkovan, Alaplı Çayı,
Yazıcılar Çayı, Filyos Çayı üzerinde viyadükler inşa edilecek. Projenin
devamında Gülüç-1, Gülüç-2, Gülüç-3, Bartın Çayı-1, Gemiler Yanı, Bartın Çayı-2
ve Bartın Çayı-3 isimli viyadüklerin yanı sıra Kocamandere-Filyos Çayı
viyadükleri arasında toplam dört ve Bartın Çayı-3 Viyadüğü sonrasında
Bartın-Amasra arasında bir tünel bulunuyor.