Tüketici Hakları Derneği Zonguldak Şube Başkanı Ali Topaloğlu, yaptığı yazılı açıklamada, "Tüm uyarılarımıza rağmen bazı tüketicilerimiz 'daha ucuza ürün alacağız' diye mağdur oluyorlar. Maalesef internete gördüğü ürünle alakası olmayan ürünler tüketicilere gönderiliyor. Sonradan arandığında telefonlar ve siteler kapatılıyor" dedi.

HAKEM HEYETLERİ KARARLARI UYGULANAMIYOR !

Topaloğlu, şöyle devam etti: "Tüketici Hakem Heyetleri bu konuda tüketici lehine karar verse bile karşı tarafta muhatap bulunamadığı için sorun çözülemiyor, Mağduriyet devam ediyor. Tüketicilerimiz, İnternet üzerinden alışveriş yaparken mutlaka güvenli siteler aracılığıyla ürün satın almalıdır. Zorunlu olmadıkça mümkün mertebe kredi kartı numarası verilmemelidir. Kredi kartı şifreleri kesinlikle verilmemelidir.(Tek seferlik şifrede verilmemelidir.) İnternet üzerinden alışveriş yaparken, mutlaka ve mutlaka kargo açılmadan kontrol edilmeden ücret ödenmemelidir. Kargo bu şekilde kontrollü olarak istenmelidir. İstediğimiz ürün gelmemişse yerinde iade edilmeli kesinlikle ücret ödenmemelidir. Yaşadığımız sıkıntıların başında kargo üzerinde satıcının adresi ve telefonu bulunmamakta, buda bizleri mağdur etmektedir. Zorunlu olmadıkça alışverişlerimizi görerek beğenerek yapmak en doğru yoldur. İnternet üzerinden alışveriş yaparken siteler ve firmalar araştırmalı, Firmalara ilişkin şikayetler alışveriş yapılmadan önce incelenmelidir.(Tüketicilerimiz çoğunlukla alışveriş yapıp mağdur olduktan sonra firma hakkında araştırma yapmakta) İnternet üzerinden alışverişlerde tüketicilerimizin çok dikkatli davranmaya davet ediyoruz."